Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

W spotkaniu uczestniczyła różnorodna grupa pracowników JMP Flowers: zarówno sprzedawcy, dział marketingu, jak i członkowie zarządu.

Od sadzonki do klienta

JMP Flowers to z jednej strony firma produkcyjna, zajmująca się hodowlą kwiatów, a z drugiej również ogólnopolska sieć hurtowni kwiatowych i kwiaciarni. W ten sposób przedsiębiorstwo trzyma puls na całym łańcuchu produkcyjno-sprzedażowym, od sadzonki do klienta.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było przybliżenie zasad merchandisingu i zademonstrowanie ich praktycznego wdrożenia już w konkretnym, fizycznym sklepie.

Przebieg szkolenia

Pierwsza część odbywała się na sali szkoleniowej: omówiono elementy profilu klienta, schemat działania klienta oraz oczywiście rodzaje działań merchandisingowych wspomagających zabiegi marketingowe. Również dokładnie zaprezentowano ścieżkę zakupową klienta: dostosowanie do niej ułożenia asortymentu i ustawienie produktów w przestrzeni sklepów tak, aby klienci poruszali się po sklepie w taki sposób, w jaki chce właściciel sklepu.

Na drugą część szkolenia przenieśliśmy się już do sklepu JMP Flowers, gdzie przystąpiliśmy do części praktycznej. Trener zaproponował zmianę rozkładu regałów w sklepie, tak aby stworzyć nową, zgodną z zasadami merchandisingu ścieżkę klienta. Zmieniona została również ekspozycja w poszczególnych punktach sklepu, m.in. zróżnicowano ekspozycję kwiatową i przesunięto regały z donicami tak, aby lepiej przyciągały wzrok.

Część praktyczna szkolenia została na koniec podsumowana oraz zostały zaproponowane dalsze działania wdrożeniowe, do wykonania przez pracowników po zakończeniu szkolenia.

Rezultaty szkolenia

Szkolenia dały nie tylko wiedzę teoretyczną, ale silnie opierały się na ćwiczeniach praktycznych. W przypadku tego szkolenia już w ramach spotkania trener zaproponował konkretne zmiany w układzie przestrzennym sklepu i osobiście zmienił ułożenie towarów na niektórych regałach.

Szkolenie będzie kontynuowane: trener za kilka miesięcy odwiedzi wybrane punkty handlowe i sprawdzi, na ile pracownikom udało się wdrożyć proponowane zmiany. Zasugeruje również dodatkowe działania, które mogłyby wzmocnić pozytywny efekt strategii merchandisingowej w tych konkretnych placówkach.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w szkoleniu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.