Sztuka ekspozycji – mięsa i wędliny

Na naszym blogu niejednokrotnie przewijały się już treści dotyczące odpowiedniej ekspozycji towarów spotykanych w konkretnych rodzajach placówek handlowych lub danego asortymentu. Zwykle były to jednak wskazówki dotyczące pewnego wąskiego wycinka tychże, mające bardzo duży poziom szczegółowości. Dlatego dziś postanowiliśmy zebrać w jednym artykule najważniejsze informacje dotyczące technik wystawienniczych na stoisku mięsno-wędliniarskim.

Odpowiednia ekspozycja drobiu

Drób, zwany też białym mięsem, jest uważany za mniej tłusty i bardziej kruchy od innych rodzajów mięsiwa. Zawiera przy tym sporo białka i cynku, dlatego jest tak chętnie kupowany w Polsce. Tak popularny produkt musi być jednak odpowiednio wyeksponowany w sklepie.

Naczelną zasadą przy drobiu jest konieczność naciągnięcia skóry na porcjach, które ją zawierają (ćwiartki, porcje rosołowe), a jednocześnie ukrycie wewnątrz mięsiwa jej nadmiaru. Powoduje to, że produkt jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny wizualnie. Samo ułożenie również ma znaczenie – dla przykładu piersi z kurczaka powinny być układane na zasadzie „serduszka”, a więc węższymi częściami do wewnątrz – optycznie zwiększa to produkt. Z kolei przy skrzydełkach sprawa ma się odwrotnie – tam nadmiar porządku jest niewskazany, gdyż on z kolei zmniejszy towar w oczach klienta. Pamiętajmy również, by kilka razy dziennie obracać białe mięso w pojemniku – będzie wtedy stale nawilżone, a co za tym idzie – będzie wyglądało na bardziej świeże.

Sztuka układania mięsa wieprzowego

To drugi najpopularniejszy rodzaj mięs w Polsce. Najczęściej spożywamy go w postaci schabu, który dusimy, pieczemy lub smażymy. Jak powinniśmy go ułożyć na ladzie? Sztuka merchandisingu mówi o przekrojeniu sztuki mięsa na trzy części i ułożeniu go najładniejszym (najbardziej jednolitym, najchudszym) kawałkiem w stronę klienta, eksponując przekrój. Pamiętajmy, że jeśli mamy w asortymencie schab bez z kości i z kością, to ten bez kości powinien znajdować się na ladzie bliżej klienta!

Podobna sytuacja ma miejsce przy karkówce, łopatce i szynce – tam również wybieramy najładniejszy przekrój, który eksponujemy w stronę klienta oraz pamiętamy o pierwszeństwie sztuk bez kości. Dodatkowo pamiętajmy, że cięcie łopatki zawsze powinno odbywać się wzdłuż włókiem mięśniowych, a szynkę możemy alternatywnie pokroić na mniejsze, estetyczne kawałki.

Szczególnym rodzajem wieprzowiny jest boczek, który zwykle smażymy lub grillujemy, dlatego powinniśmy eksponować z wierzchu jego najchudsze kawałki lub postarać się o stworzenie ruloników.

Mięso wołowe – najbardziej ekskluzywna opcja

W Polsce wciąż nie je się tyle mięsa wołowego, co chociażby za oceanem – głównie z uwagi na to, że jest to stosunkowo drogie i uważane za prestiżowe mięsiwo.

Poszczególne części wołowiny powinniśmy rzecz jasna układać najlepszym przekrojem w stronę klienta, ale jest kilka odstępstw od tej reguły. Na przykład eksponowanie łaty wołowej może opierać się o owinięcie w rulon, a szponder możemy kroić w bloki (tak zwane „czekoladki”). Pamiętajmy również, że najczystsze i najdroższe elementy wołowiny, takie jak antrykot czy łopatka, same w sobie wyglądają bardzo dobrze, więc możemy je układać w całości.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania stresem i emocjami pomogą w dużej firmie?

Presja, emocje i wyniki – dlaczego strategiczne podejście do szkoleń jest kluczowe w dużej firmie? Efektywna praca w dużej korporacji nie jest dziełem przypadku. Wymaga nie tylko kompetencji technicznych, ale przede wszystkim pracowników, którzy potrafią radzić sobie z presją. Właśnie dlatego coraz więcej menedżerów zadaje sobie pytanie: jak realnie wspierać swoje zespoły? Nie chodzi tu o jednorazowe wykłady motywacyjne, ale o strategiczne podejście…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z obsługi klienta wspierają rozwój sprzedaży w średnich firmach?

Szkolenia z obsługi klienta jako klucz do rozwoju sprzedaży w średnich firmach Skuteczny rozwój sprzedaży w średnich firmach zależy dziś nie tylko od jakości produktu czy ceny, ale przede wszystkim od poziomu obsługi klienta. W realiach, gdzie konkurencja jest o jedno kliknięcie dalej, to właśnie doświadczenie klienta (Customer Experience) staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na sprzedaż w średnich firmach. Wiele średnich przedsiębiorstw inwestuje w marketing, zapominając,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z komunikacji poprawiają relacje w zespole?

Dlaczego relacje w zespole są kluczowe dla biznesu? Firmy inwestują ogromne środki w nowe technologie, procesy i biura, często zapominając o najważniejszym spoiwie – relacjach międzyludzkich. Skuteczna współpraca nie jest dziełem przypadku. To wynik świadomego dbania o to, jak ludzie ze sobą rozmawiają. Złe nawyki komunikacyjne, niewypowiedziane frustracje i chaos informacyjny potrafią zniszczyć nawet najbardziej utalentowany zespół i fundamentalnie osłabić relacje w zespole. Właśnie…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.