Sztuka prezentacji

Sztuka prezentacji
Istnieją ludzie, którzy to uwielbiają. Dla wielu jednak jest to koszmar powodujący bezsenne noce. Mowa tu o publicznej prezentacji. Zapewne każdy z nas pamięta czasy szkolne i wygłaszanie referatu na środku sali. Spocone dłonie, drżące nogi i spojrzenia wszystkich uczniów skierowane prosto na nas. Krytyka ze strony nauczycieli dodatkowo zniechęcała do mówienia. Choć dawniej wydawało nam się to zupełnie bez sensu, dzisiaj odkrywamy, że sztuka przemówień publicznych, to bardzo przydatna umiejętność. Skuteczna nie tylko w pracy, ale także w życiu codziennym, chociażby przy poznawaniu nowych osób. Niestety, nie każdy posiada charyzmatyczne usposobienie. Czy można się więc tego nauczyć?

Okiełznanie stresu
Stres będzie z nami zawsze. Jest to nieodłączny element ludzkiej natury, który pobudza organizm w sytuacji zagrożenia. Jednak to od nas zależy, co będziemy postrzegać jako niebezpieczeństwo. Podczas wystąpień publicznych denerwujemy się głównie stuprocentową uwagą publiczności. Nie możemy sobie pozwolić nawet na najdrobniejszy błąd, który szybko zostanie wychwycony. Choć czynników powodujących stres podczas prezentacji jest jeszcze całe mnóstwo, to wbrew pozorom bardzo łatwo można sobie z nimi poradzić. Przede wszystkim należy się zastanowić, w jaki sposób sami postrzegamy osobę mówiącą i na co zwracamy uwagę. Panowanie nad nerwami w trakcie przemówienia nie tylko pozwoli nam świetnie przedstawić nasz projekt. Unikniemy też nieprzyjemnych dolegliwości fizjologicznych związanych ze stresem.

Porywające przemówienie
Panowanie nad emocjami w trakcie przemówienia to tylko jeden element w drodze do sukcesu. Aby zwrócić na siebie uwagę widzów, powinniśmy się zastanowić nie tylko nad tym co powiedzieć, ale i jak powiedzieć. Sztuka prezentacji polega na odpowiednim doborze słów i zainteresowaniu słuchacza omawianym tematem. Kontakt wzrokowy, zwroty do publiczności oraz dyskusja to doskonała zagrywka. W dobie komputerów, bardzo często w trakcie takich wykładów korzystamy z prezentacji multimedialnych. Są one pomocne zarówno dla słuchacza, jak i prowadzącego. Ważne jednak, aby wszystkie nasze słowa nie były w niej spisane. W końcu to my jesteśmy gwoździem programu, a nie komputer. Bardzo istotny jest również ton głosu – ten jednostajny, monotonny, skutecznie wyłącza uwagę publiczności.

Sztuka prezentacji w życiu codziennym
Wydawać by się mogło, że umiejętność przemówień przydaje się tylko w pracy. Owszem, zapewnia nam rozwój kariery, lecz sztukę tą możemy wykorzystać nawet w trakcie spotkań ze znajomymi. Każdy z nas w życiu poznał chociaż jedną osobę, której opowieści wabiły tłumy ludzi. Pracując nad sobą w tym zakresie, też możemy odnieść takie sukcesy. Sztuka prezentacji oprócz swobodnego przebywania z przyjaciółmi, przyda nam się także przy poszukiwaniach nowej pracy. CV to zaledwie kilka procent sukcesu, można je potraktować jako bilet wstępu na rozmowę kwalifikacyjną. I to właśnie ona jest najważniejszym etapem, od którego zależy w jaki sposób się „sprzedamy”. Brak stresu i swoboda w mówieniu potrafią zdziałać cuda.

Szkolenia mogą pomóc
Działanie na własną rękę w kwestii skutecznej prezentacji nie zawsze skutkuje tak, jak byśmy chcieli. Często potrzeba nam pomocnej dłoni, która odpowiednio nas poprowadzi. Specjalne szkolenia ze sztuki prezentacji są skutecznym rozwiązaniem dla osób borykających się właśnie ze stresem i brakiem doświadczenia w przemówieniach. Doświadczeni specjaliści podczas zajęć uświadomią uczestników jak należy sobie radzić ze stresem, w jaki sposób przygotować wspaniałą prezentację oraz przekażą mnóstwo tricków, które w trakcie owych przemówień będzie można wykorzystać (w tym tych dotyczących mowy ciała). Pewność siebie, którą zyskamy w trakcie szkolenia, jest gwarancją sukcesu w karierze i życiu codziennym.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.