Sztuka wystąpień publicznych

Dla wielu osób wystąpienia publiczne należą do jednych z najbardziej przerażających czynności w życiu. Stresujemy się, boli nas brzuch i pocą się dłonie – to normalne. W końcu zależy nam na jak najlepszym zaprezentowaniu swojej osoby. Nie ma znaczenia czy jest to promocja produktu, przedstawienie teatralne czy wykład – trema występuje zawsze, gdy mamy przed sobą audytorium. Nie oznacza to jednak, że za każdym razem będzie odbierać nam mowę i pewność siebie. Aby szybko zapomnieć o niepotrzebnych nerwach i stresie w trakcie przemówień, warto głębiej zastanowić się nad swoimi uprzedzeniami i poznać kilka ciekawych sztuczek. Tych właśnie tricków można się nauczyć w trakcie specjalnych szkoleń.

Nie taki diabeł straszny…

Choć na pierwszy rzut oka wyjście na środek kojarzy się ze stuprocentową uwagą widowni i dostrzeganiem wszystkich błędów, to w rzeczywistości sprawa wygląda nieco inaczej. Żadna z obecnych na sali osób nie oczekuje od nas długich wywodów, lecz konkretnej informacji o danym produkcie czy strategii. Jeśli zdarzy nam się pomyłka, przyjmijmy krytykę ze spokojem. Człowiek nie jest istotą doskonałą i popełnia błędy. Oczywiście łatwiej powiedzieć, trudniej zrobić. Dlatego mamy jeszcze jednego asa w rękawie – przygotowania. To zdecydowana przewaga nad słuchaczami, ponieważ wtedy to my jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie.

Odpowiednie przygotowania

Do wszystkiego w życiu należy się odpowiednio przygotować – jeśli mamy taką możliwość. W kwestii wystąpień publicznych zazwyczaj ją mamy. W pierwszej kolejności powinniśmy pamiętać o czasie. Badania dowodzą, że człowiek koncentruje się maksymalnie przez 20 minut. Ważne jest więc, aby wszystkie najważniejsze informacje przekazać przed upływem tego czasu, najlepiej na początku lub na końcu prezentacji. Wówczas mózg najlepiej przyswaja wiedzę. W trakcie przemówień warto też wspomóc się prezentacją multimedialną, gdzie można umieścić zdjęcia, filmy lub muzykę. Będą one przyjemną odskocznią w trakcie przemówienia. Absolutnie nie powinniśmy zaczynać prezentacji bez uprzedniego przygotowania. Nie tylko będziemy się bardziej denerwować, ale także źle wypadniemy przed publicznością.

Sztuka przemówień w biznesie

Umiejętność wystąpień publicznych nie jest wrodzonym darem, lecz umiejętnością, której można się nauczyć. Po to właśnie zostały przygotowane specjalne warsztaty. Menadżerowie i szefowie firm to osoby, które bezwzględnie powinny z nich skorzystać. Dlaczego? Reprezentują one przedsiębiorstwo, a skuteczna przemowa przyniesie im sporo korzyści. Od szacunku pracowników, po zdobycie nowych klientów. Jeśli w skuteczny sposób przedstawią dany produkt, popyt na niego znacząco wzrośnie.

Szkolenie to świetny pomysł

Brak odwagi przy wystąpieniach publicznych najczęściej jest związany z niskim poczuciem własnej wartości. Dlatego też, aby tą umiejętność opanować, przyda się druga osoba, która wskaże nam nasze zalety i odpowiednio nami pokieruje. Podczas odpowiedniego szkolenia trenerzy pokażą na co zwracać uwagę podczas wypowiedzi, a co zupełnie nie powinno nas interesować. Krok po kroku przedstawią techniki skutecznej prezentacji multimedialnej oraz jak się do niej przygotować. Dzięki temu adrenalina przed wystąpieniem publicznym będzie nas motywować, zamiast odbierać nam mowę. Wszystkie zdobyte umiejętności nieraz przydadzą się w codziennym życiu. A w pracy? Będziemy wzorowo reprezentować firmę!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia przygotowują brygadzistów do prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami?

Prowadzenie trudnych rozmów przez brygadzistów – szkolenia Rola brygadzisty to znacznie więcej niż tylko nadzór nad technicznymi aspektami pracy. To codzienne zarządzanie ludźmi, motywowanie zespołu i, co nieuniknione, reagowanie na problemy. Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają liderzy pierwszej linii, jest prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami. Niezależnie od tego, czy chodzi o spadek wydajności, naruszenie zasad bezpieczeństwa, czy konflikt…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozwijać kompetencje działu HR? – praktyczny przewodnik

Strategiczny HR – klucz do zaangażowania i rozwoju talentów w firmie Współczesny dział HR to już nie tylko administracja kadrowa i naliczanie wynagrodzeń. To strategiczny partner dla biznesu, który odpowiada za najcenniejszy zasób firmy – ludzi. Aby sprostać dynamicznym wyzwaniom rynku, specjaliści HR muszą nieustannie poszerzać swoje horyzonty i umiejętności. Właśnie dlatego coraz więcej świadomych organizacji inwestuje w rozwój kompetencji swoich zespołów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia pomagają liderom utrzymać wysoki poziom dyscypliny w zespole?

Szkolenia wspierające liderów w budowaniu dyscypliny Utrzymanie wysokiego poziomu dyscypliny w zespole to jeden z kluczowych warunków efektywnej pracy i realizacji celów organizacji. Wymaga ono od lidera nie tylko jasno określonych zasad, ale także umiejętności motywowania pracowników i budowania zaufania. W dobrze prowadzonym zespole porządek wynika z przekonania o jego wartości, a nie z obawy przed sankcjami. Szkolenia pomagają liderom w rozwijaniu narzędzi i technik, które pozwalają…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.