Techniki kreatywnego myślenia

Znajomość technik kreatywnego myślenia i umiejętność wykorzystania ich w procesie zarządzania zespołami, są niezwykle ważnymi kompetencjami każdego kierownika, menadżera i innych osób, pełniących funkcje przywódcze. Kim właściwie jest osoba kreatywna? W jaki sposób wykorzystać te cechy w codziennej pracy? To jest przedmiotem prowadzonych przez naszych specjalistów szkoleń.

Osoba kreatywna, czyli kto?

Osoba kreatywna to ktoś, kto posiada osobowość twórczą. Cechuje go wizjonerstwo, łatwość kreowania nowych pomysłów, świeża energia, żywiołowość. Możemy mówić o różnych typach takiej osobowości. Różnice między nimi przejawiają się głównie w kwestii poziomu zorganizowania i otwartości na innych ludzi. Oczywiście kreatywność nie jest wyłącznie cechą wrodzoną. Można ją do pewnego stopnia w sobie wykształcić, wyćwiczyć. To właśnie między innymi jest zadaniem prowadzonych przez nas szkoleń. Wskazujemy również w jaki sposób pokonać bariery w byciu twórczym, które stwarza nam sytuacja lub własny umysł.

Dlaczego kreatywność jest ważna w codziennej pracy?

Kreatywność menadżera, kierownika czy innej osoby kierującej określonym zespołem pozwala przede wszystkim usprawnić pracę zespołu, zwiększyć produktywność podlegających mu pracowników, ich motywację do pracy. Rozwiązywanie sporów i wszelkich problemów jest łatwiejsze, z uwagi na możliwość wykorzystania pracy zespołowej. Zespół stanowi realne wsparcie dla osoby kierownika. Jest swoistym organizmem, któremu wystarczy dostarczyć kilku bodźców do polepszenia jakości jego pracy. Można to osiągnąć dzięki odpowiedniemu stosowaniu technik kreatywnego myślenia.

Kreatywne narzędzia

W ramach prowadzonych szkoleń sięgamy po różnego rodzaju narzędzia i techniki kreatywnego myślenia. Przedstawiamy metody, które potem osoby kierujące zespołem mogą wykorzystać na co dzień, w pracy. Popularny jest chociażby cykl Kolba, czyli sposób projektowania efektywnego procesu nauczania, które można przełożyć na metodę zaangażowania, włączenia pracowników w dane przedsięwzięcie. Inną formą jest strategia 4MAT, obejmująca nauczanie instruktażowe, nastawione na rozwój tak zwanych umiejętności kluczowych. Istotną pozycję w toku naszych szkoleń zajmuje również efekt „acha”, czyli zmiana sposobu patrzenia na określony problem, w celu znalezienia optymalnego rozwiązania.

Etapy procesu twórczego

Finalnie wskazujemy również jak wyglądają poszczególne etapy procesu twórczego. Skuteczne wykorzystanie technik kreatywnego myślenia polega bowiem na ich swoistym usystematyzowaniu. Na początku tworzy się pewien zarys problemu, określa cele. Potem zbiera pomysły i określa dostępne opcje, żeby w kolejnym kroku móc dokonać ich analizy (chociażby przy użyciu efektu „acha”). Przeprowadzenie procesu twórczego w taki sposób daje solidne podwaliny, podstawę do dalszej realizacji.

Szkolenia z zakresu technik kreatywnego myślenia

Proponujemy naszym kursantom dwudniowe szkolenie, podczas którego poznają zasady i techniki kreatywnego myślenia. Pomagamy im wypracować podejście „otwartego umysłu” i uczymy w jaki sposób skutecznie komunikować się w grupie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przyciągać i zatrzymywać klientów w e-sklepie – relacja ze szkolenia

Wyzwania współczesnego rynku a rola eksperckiej wiedzy Dynamiczny rozwój technologii oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że prowadzenie dochodowego biznesu w sieci staje się coraz większym wyzwaniem. Obecnie sama obecność w internecie nie gwarantuje sukcesu, a sprzedaż e-commerce wymaga zaawansowanego podejścia, łączącego psychologię, marketing oraz analitykę. Przedsiębiorcy, którzy chcą utrzymać się na powierzchni, muszą zrozumieć, że walka o uwagę klienta toczy się na wielu płaszczyznach jednocześnie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu w agencji SEO – relacja ze szkolenia

Identyfikowanie greenwashingu jako kluczowy element nowoczesnego marketingu internetowego Współczesny marketing internetowy przechodzi głęboką transformację, w której rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wymusza na firmach zmianę dotychczasowych strategii komunikacyjnych. Klienci coraz częściej szukają produktów i usług, które są przyjazne dla środowiska, co niestety stwarza pole do nadużyć zwanych ekościemą. W dobie algorytmów Google promujących treści wysokiej jakości (E-E-A-T), agencje marketingowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie dużymi projektami w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Profesjonalizacja zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych Organizacje pozarządowe robią coraz większe i trudniejsze rzeczy. To już nie tylko prosta działalność społeczna, ale skomplikowane zadania, w których obracamy sporymi pieniędzmi z grantów. Aby to wszystko spiąć i nie popełnić błędów, potrzebna jest konkretna wiedza, a nie tylko dobre chęci. Właśnie dlatego jedno z aktywnych stowarzyszeń zgłosiło się do naszej firmy z prośbą o przeszkolenie ich kadry. Zależało im na uporządkowaniu wiedzy…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.