Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Trendy w projektowaniu sklepów odzieżowych - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Trendy w projektowaniu sklepów odzieżowych

W ostatnich latach merchandising sklepu odzieżowego obejmuje przede wszystkim tę wizualną stronę. Ogromną wagę przykłada się do projektowania przestrzeni sklepowej, tak by przyciągała, zachęcała klientów do skorzystania z usług właśnie tej placówki. Dlaczego wygląd jest tak ważny? Jakie są aktualne trendy?

Dlaczego wygląd sklepu jest ważny?

Zgodnie z danymi, zgromadzonymi przez Euromonitor Internetional dla „Rzeczpospolitej”, pod koniec 2017 r. w Polsce funkcjonowało 38.000 sklepów odzieżowych. To może wydawać się dużo, ale prawdą jest, że w ciągu ostatnich lat liczba ta systematycznie maleje. W ocenie specjalistów, tendencja ta utrzyma się nadal, przede wszystkim z uwagi na wzrost popularności handlu internetowego. Wszystko to wpływa natomiast na wzrost konkurencyjności pomiędzy tradycyjnymi placówkami i przykładanie większej wagi do kwestii projektowania sklepów odzieżowych.

Elementy przestrzeni placówki

Które elementy są zatem istotne w procesie kreowania przestrzeni placówki? Na co należy położyć największy nacisk? Przede wszystkim na witrynę sklepową, która stanowi swoisty „pierwszy kontakt” z klientem. Poza tym ważne jest zachowanie odpowiedniej ergonomii, stylu ekspozycji. Klienta wprawia w dobry nastrój przyjemny zapach, miłe dla oka kolory, ciepłe oświetlenie. A nade wszystko nie można zapominać o sposobie rozmieszczenia określonych produktów i organizacji półek sklepowych. W tym zakresie istnieją natomiast pewne trendy.

Modne projektowanie sklepu odzieżowego

Jakie są aktualne trendy w projektowaniu sklepu odzieżowego? Idąc za hasłem ubiegłorocznej edycji targów Euroshop, teraz liczy się „personalizacja, emocje, innowacja, cyfryzacja”. Personalizacja oznacza mocne ukierunkowanie wyglądu sklepu na określoną grupę docelową. Jeżeli na przykład jest to sklep młodzieżowy, to możemy spodziewać się intensywnych kolorystycznie grafik, popularnej wśród młodzieży muzyki w tle, z kolei w sklepy z garniturami męskimi będą cechowały się elegancją, stonowaniem, spokojną muzyką w tle, przyjemnym zapachem. Z kolei innowacja i cyfryzacja wiąże się z zastosowaniem nowych technologii. Ostatnio bardzo popularne stały się oświetlenia LED-owe, często korzysta się również z reklamowych ekranów LCD. A nadto modne jest obecnie oderwanie mebli od ścian, czyli odchodzenie od typowego układu widocznego w sklepach, stosowanie unikalnych materiałów wykończeniowych (łączenie drewna z metalem, ze szkłem i innymi materiałami) oraz rezygnacja z dekoratorstwa.

Szkolenia z Visual Merchandisingu

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia z zakresu Visual Merchandisingu. Nasze warsztaty pozwalają na zdobycie wiedzy od podstaw i przygotowanie do samodzielnej pracy dekoratora przestrzeni sklepowej. Znamy aktualne trendy i wiemy co korzystnie wpłynie na rozwój placówki i wzrost obrotów. Proponowany przez nas kurs jest skierowany zarówno do osób, które prowadzą własne przestrzenie handlowe, osób pracujących w sprzedaży, dekoratorów, jak i przyszłych visual merchandiserów.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.