Visual merchandising – as w rękawie odpowiednio wyposażonego sklepu

Aktualnie w Polsce mamy do czynienia z wysokim nasyceniem powierzchni handlowych. Liczba galerii już jest ogromna, a wciąż jeszcze powstają nowe. Absolutnym rekordzistą w tym zakresie jest Poznań, gdzie galerię handlową można znaleźć praktycznie na każdym rogu. To wszystko przekłada się na wzrost konkurencyjności. Poszczególne sklepy/marki muszą rywalizować ze sobą, kusząc klientów kolejnymi promocjami i nowościami. W tym momencie właśnie pojawia się Visual merchandising. Dlaczego można powiedzieć, że jest asem w rękawie odpowiednio wyposażonego sklepu?

Warsztaty szkoleniowe

Visual merchandising jest absolutnie niezbędnym elementem budowania strategii marketingowej danej placówki. PR bez odpowiednio wykreowanej przestrzeni sklepu jest jak… majonez bez jajek albo Flip bez Flapa. Właśnie dlatego specjaliści Warto Szkolić stworzyli unikalne szkolenie, dedykowane zagadnieniu Visual merchandisingu. Kurs zatytułowano „Visual Merchandising w praktyce”. W ciągu dwóch dni szkoleniowych przekazujemy naszym kursantom podstawową wiedzę na temat urządzania przestrzeni sklepowych i ekspozycji produktu. Kurs ma na celu zbudowanie u uczestników praktycznych umiejętności kształtowania przestrzeni handlowych, towarzyszących klientom podczas przemieszczania się przed sklepem, w czasie wchodzenia do niego i odkrywania go dla siebie.

Dla kogo przeznaczony jest nasz kurs?

Kurs skierowany jest przede wszystkim do osób, które prowadzą własne przestrzenie handlowe, osób pracujących w sprzedaży, dekoratorów, jak i przyszłych visual merchandiserów, chcących zdobyć podstawy teoretyczne i podstawowe umiejętności w tej dziedzinie. Szkolenie skierowane jest również do kierowników i pracowników działu sprzedaży, właścicieli firm, sieci sklepów i butików, salonów oraz franczyzobiorców.

Funkcje Visual merchandisingu

Dlaczego Visual merchandising jest taki ważny? Z uwagi na fakt, iż w obrębie kreowania strategii marketingowej pełni wiele różnych funkcji. Z jednej strony jest swoistą nawigacją w przestrzeni sklepowej. Odpowiednie ułożenie towarów pomaga klientom w szybkim i intuicyjnym dotarciu do oczekiwanego produktu. Visual merchandising można wykorzystać również jako element kampanii reklamowej. Przykładowo, jeżeli inwestujemy w reklamę telewizyjną, klient zachęcony danym produktem przychodzi do sklepu, żeby go kupić. Jeżeli produkt nie będzie odpowiednio wyeksponowany, klient zniechęci się do zakupów i kampania reklamowa nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Visual merchandising służy także budowaniu zapadającego w pamięci, rozpoznawalnego wizerunku danej placówki lub całej marki. W tym celu odpowiednio układa się towary, dobiera stosowne oświetlenie, meble, elementy dekoracyjne.

Istotne elementy Visual merchandisingu

Podczas przygotowanych przez specjalistów Warto Szkolić dwóch dni szkoleniowych, uczestnicy kursu mają okazję poznać wszystkie najważniejsze elementy Visual merchandisingu. Przeanalizujemy percepcję i oczekiwania klientów, ustalimy to, co lubią i czego nie lubią, wskażemy na czynniki skłaniające do dokonania zakupów. Poza tym powiemy w jaki sposób kreować witrynę sklepową (jaką ma funkcję, co zachęca do wejścia do sklepu), jak urządzać przestrzeń w sklepie, jakie znaczenie ma ergonomia, jakich użyć kolorów, oświetlenia i tak dalej.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej