Visual merchandising – as w rękawie odpowiednio wyposażonego sklepu

Aktualnie w Polsce mamy do czynienia z wysokim nasyceniem powierzchni handlowych. Liczba galerii już jest ogromna, a wciąż jeszcze powstają nowe. Absolutnym rekordzistą w tym zakresie jest Poznań, gdzie galerię handlową można znaleźć praktycznie na każdym rogu. To wszystko przekłada się na wzrost konkurencyjności. Poszczególne sklepy/marki muszą rywalizować ze sobą, kusząc klientów kolejnymi promocjami i nowościami. W tym momencie właśnie pojawia się Visual merchandising. Dlaczego można powiedzieć, że jest asem w rękawie odpowiednio wyposażonego sklepu?

Warsztaty szkoleniowe

Visual merchandising jest absolutnie niezbędnym elementem budowania strategii marketingowej danej placówki. PR bez odpowiednio wykreowanej przestrzeni sklepu jest jak… majonez bez jajek albo Flip bez Flapa. Właśnie dlatego specjaliści Warto Szkolić stworzyli unikalne szkolenie, dedykowane zagadnieniu Visual merchandisingu. Kurs zatytułowano “Visual Merchandising w praktyce”. W ciągu dwóch dni szkoleniowych przekazujemy naszym kursantom podstawową wiedzę na temat urządzania przestrzeni sklepowych i ekspozycji produktu. Kurs ma na celu zbudowanie u uczestników praktycznych umiejętności kształtowania przestrzeni handlowych, towarzyszących klientom podczas przemieszczania się przed sklepem, w czasie wchodzenia do niego i odkrywania go dla siebie.

Dla kogo przeznaczony jest nasz kurs?

Kurs skierowany jest przede wszystkim do osób, które prowadzą własne przestrzenie handlowe, osób pracujących w sprzedaży, dekoratorów, jak i przyszłych visual merchandiserów, chcących zdobyć podstawy teoretyczne i podstawowe umiejętności w tej dziedzinie. Szkolenie skierowane jest również do kierowników i pracowników działu sprzedaży, właścicieli firm, sieci sklepów i butików, salonów oraz franczyzobiorców.

Funkcje Visual merchandisingu

Dlaczego Visual merchandising jest taki ważny? Z uwagi na fakt, iż w obrębie kreowania strategii marketingowej pełni wiele różnych funkcji. Z jednej strony jest swoistą nawigacją w przestrzeni sklepowej. Odpowiednie ułożenie towarów pomaga klientom w szybkim i intuicyjnym dotarciu do oczekiwanego produktu. Visual merchandising można wykorzystać również jako element kampanii reklamowej. Przykładowo, jeżeli inwestujemy w reklamę telewizyjną, klient zachęcony danym produktem przychodzi do sklepu, żeby go kupić. Jeżeli produkt nie będzie odpowiednio wyeksponowany, klient zniechęci się do zakupów i kampania reklamowa nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Visual merchandising służy także budowaniu zapadającego w pamięci, rozpoznawalnego wizerunku danej placówki lub całej marki. W tym celu odpowiednio układa się towary, dobiera stosowne oświetlenie, meble, elementy dekoracyjne.

Istotne elementy Visual merchandisingu

Podczas przygotowanych przez specjalistów Warto Szkolić dwóch dni szkoleniowych, uczestnicy kursu mają okazję poznać wszystkie najważniejsze elementy Visual merchandisingu. Przeanalizujemy percepcję i oczekiwania klientów, ustalimy to, co lubią i czego nie lubią, wskażemy na czynniki skłaniające do dokonania zakupów. Poza tym powiemy w jaki sposób kreować witrynę sklepową (jaką ma funkcję, co zachęca do wejścia do sklepu), jak urządzać przestrzeń w sklepie, jakie znaczenie ma ergonomia, jakich użyć kolorów, oświetlenia i tak dalej.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.