W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Atrakcyjna ekspozycja mięsa wieprzowego

Mięso wieprzowe należy do grupy mięs czerwonych. Jest częstym gościem w polskiej kuchni. Sprzedawcy mogą się zatem spodziewać dużego zainteresowania ze strony klientów właśnie tym rodzajem mięsa. Dlatego powinni zwrócić uwagę, aby wyeksponować je w właściwy i możliwie atrakcyjny sposób.

Jakich zasad należy przestrzegać podczas układania tego mięsa na ladzie? Jak stworzyć ekspozycję mięsa wieprzowego, aby prezentowała się estetycznie i, co najważniejsze, zachęcała klientów do zrobienia dużych zakupów?

Jedną z najbardziej popularnych części mięsa wieprzowego jest schab. Nadaje się do duszenia, smażenia, pieczenia i wyrobu delikatnych kiełbaś. Schab należy pokroić go na trzy kawałki i ułożyć na ladzie najładniejszym przekrojem w stronę klienta. Innym sposobem jest ułożenie jednej z części w poziomie, a pozostałych dwóch na wierzchu w pionie. Schab bez kości powinien zająć miejsce w pojemniku usytuowanym jak najbliżej klienta.

Karkówka świetnie sprawdza się w gotowaniu, smażeniu, grillowaniu i pieczeniu. Jest także wykorzystywana do wyrobu baleronu oraz ekskluzywnych kiełbas. Karkówkę także układamy kierując najbardziej estetyczny przekrój w stronę klienta. Należy pamiętać, że karkówka bez kości w ekspozycji ma pierwszeństwo przed karkówką z kością.

Łopatka wieprzowa może zostać poddana gotowaniu, duszeniu oraz pieczeniu. Przed ułożeniem na ladzie łopatkę bez kości tniemy na mniejsze części. Należy pamiętać, że linia cięcia tego kawałka mięsa zawsze powinna przebiegać wzdłuż mięśni.

Boczek najczęściej widywany jest na patelni lub grillu. Jeśli dysponujemy ładnym, chudym kawałkiem tego mięsa, możemy wyeksponować go w formie ruloników. Możemy także przekroić boczek wzdłuż i wyeksponować jego płaty.

Szynka wieprzowa świetnie nadaje się do smażenia na sznycle, filety lub bryzole. Można poddać ją duszeniu, robiąc zrazy lub pieczeniu, przygotowując pieczeń. Eksponując ją na ladzie należy rozkroić ją na mniejsze, estetyczne kawałki.

Estetyczne i przejrzyste ułożenie towarów nie tylko ułatwia klientowi odnalezienie poszukiwanego produktu, ale też zachęca do poszerzenia pierwotnej listy zakupów.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej