W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Audyt sklepu a merchandising

Audyt sklepu detalicznego to czynność, którą powinno wykonywać się cyklicznie – nawet najlepiej zaaranżowana przestrzeń z czasem traci swoje walory, a na rynek wchodzą coraz to nowsze techniki wystawiennicze, które pomogą nam uzyskać lepsze efekty biznesowe. Szczególnie mocno uwidacznia się to w kwestii merchandisingu, który zdaje się wyrastać na jeden z najważniejszych elementów dobrze zaaranżowanej przestrzeni handlowej.

Co to jest audyt sklepu? Audyt sklepu jest pojęciem bardzo szerokim, w którym zawiera się profesjonalna analiza wszystkich obszarów działalności placówki. Audytowi powinny podlegać między innymi wygląd zewnętrzny sklepu, ekspozycja towaru, mechanizmy sprzedaży (w tym promocje, rabaty) i standardy obsługi klienta. Wszystkie te kwestie mają znaczący wpływ na efekt końcowy, w postaci zwiększenia obrotów w sklepie.

Kto powinien przeprowadzać audyt sklepu? Najlepiej jest zaangażować firmę konsultingową, która specjalizuje się w konkretnej branży. Inaczej będą bowiem wyglądały pewne mechanizmy w sklepie spożywczym, a inaczej w hurtowni chemicznej. Zwracając się do profesjonalistów, których działanie poparte jest certyfikatami i rekomendacjami, możemy liczyć na rzetelną analizę naszych działań, wzbogaconą o sprawdzone, spersonalizowane rozwiązania ewentualnych problemów.

Merchandising, jako istotny element audytu

Z uwagi na fakt, że większość sklepów to samoobsługowe placówki detaliczne, w których klienci sami poruszają się między półkami i mają możliwość dotknięcia produktów przed zakupem, bardzo istotnym elementem audytu sklepu są kwestie merchandisignowe, czyli związane z odpowiednią ekspozycją towarów. Tego typu analiza obejmuje między innymi:

  • weryfikację obecności i umieszczenia materiałów reklamowych,
  • weryfikację oznakowania zewnętrznego obiektu oraz poszczególnych części sklepu,
  • kwestie związane z odpowiednim magazynowaniem produktów,
  • sprawdzenie zasadności używania niektórych materiałów wystawienniczych,
  • wykonanie odpowiedniej dokumentacji,
  • zaprojektowanie usprawnień w wyżej wymienionych obszarach.

Sztuka merchandisingu to wszystkie działania, które zmierzają do jak najlepszej ekspozycji towaru na półkach i innych formach wystawienniczych, dzięki czemu dajemy sobie szansę na zwiększenie sprzedaży określonych grup produktowych. Eksperci w trakcie audytu nie tylko zwracają uwagę na niedociągnięcia w tym zakresie, ale też doradzają rozwiązania zgodne z najnowszymi trendami i osiągnięciami nauki. Niejednokrotnie wykorzystywane są tutaj mechanizmy związane z psychologią, która podpowiada nam na co ludzie zwracają uwagę w konkretnych sytuacjach oraz dlaczego pewne rzeczy są dla nich bardziej atrakcyjne, niż inne.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.