W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Co daje prawidłowe oświetlenie sklepu?

Oświetlenie to bardzo ważny element wystroju sklepu. Prawidłowo dobrane może podkreślić aranżację, zaś źle wykonane zrujnuje nawet najpiękniejszą wystawę. Dlatego dziś zapoznamy Was z podstawowymi zasadami doboru właściwego i efektywnego oświetlenia sklepowego.

Planując oświetlenie pomieszczenia musimy pamiętać, aby pomieszczenie nie było zbyt ciemne. Klienci lubią dobrze oświetlone pomieszczenia, które pozwalają im na dokładne zapoznanie się z wyglądem oferowanych produktów. Jednocześnie należy uważać, aby nie przesadzić z jasnością światła. Rażące i jaskrawe światło może odstraszyć klientów równie skutecznie co zbyt ciemne pomieszczenie.

Podczas szczegółowego planowania oświetlenia ekspozycji należy uwzględnić specyfikę oświetlanej przestrzeni i możliwe przyszłe zmiany w ekspozycji. Jeśli dostosujemy punkty świetlne jedynie do aktualnego wystroju, istnieje ryzyko, że przy ewentualnych zmianach oświetlenie nie będzie już takie doskonałe. Słabo oświetlone produkty mogą wydawać się klientowi niepełnowartościowe i gorsze jakościowo. Dobrym rozwiązaniem jest instalowanie oświetlenia akcentującego na szynoprzewodach, które umożliwią przesuwanie światła wraz z zmieniającą się ekspozycją.

Prawidłowe oświetlenie sklepu musi właściwie oddawać barwy i odcienie prezentowanych w nim produktów. Jest to szczególnie ważne w branżach, w których kolor towarów odgrywa kluczową rolę, jak np. branża odzieżowa i kosmetyczna. W takich sklepach należy zatem stosować światło o temperaturze barwowej światła dziennego.

Podkreślaniu atutów naszych produktów sprzyja prawidłowe dobranie temperatury barwowej do rodzaju oferowanych towarów. Oświetlenie niewłaściwą barwą może zniechęcić klienta do zakupu naszych produktów, a nawet negatywnie wpłynąć na wizerunek sklepu, np. w przypadku źle oświetlonego świeżego mięsa, które wygląda na nieświeże. Właściwe dla mięsa i wędlin jest światło o różowym odcieniu. Sery oświetlamy światłem żółtym, nabiał białym, a ryby i owoce morza niebieskim.

Bardzo ważne jest także zadbanie o spójność aranżacji świetlnej. Oznacza to, że jeśli z jakichś powodów zdecydujemy się na temperaturę barwową ciepłą, umiarkowaną lub zimną należy się jej skrupulatnie trzymać. Najczęściej błędy związane z tą zasadą powstają podczas prac serwisowych lub wymiany zepsutych elementów oświetlenia. Jeśli posiadamy dobrze zaprojektowany system oświetlenia powinniśmy zatem pamiętać o jego właściwym serwisowaniu, które umożliwi spójne realizowanie jego założeń.

Dobrze zaaranżowany system oświetlenia może wzbogacić i podkreślić ekspozycję naszych produktów. Dbanie o odpowiednie oświetlenie wpływa zatem na poziom sprzedaży i na pozytywny wizerunek firmy.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej