Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Dlaczego każda firma powinna zadbać o aranżację powierzchni sprzedaży? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Dlaczego każda firma powinna zadbać o aranżację powierzchni sprzedaży?

Wszyscy jesteśmy konsumentami. Niezależnie od tego, czy zakupy sprawiają nam przyjemność, czy też nie przepadamy za krążeniem wśród sklepowych półek, każdy z nas jest zmuszony do częstego przemierzania samów, marketów i supermarketów w poszukiwaniu artykułów pierwszej potrzeby. Jak zatem sprawić aby nasi klienci chętnie robili zakupy właśnie w naszym sklepie oraz wychodzili z niego z dobrym samopoczuciem?

Odpowiedzią jest merchandising , czyli sztuka zarządzania ekspozycją. Za terminem tym nie kryją się jedynie, jak zwykło się uważać, sposoby układania towaru na półkach. Jest to pojęcie znacznie szersze. Termin pochodzi od angielskiego słowa merchandise, które można tłumaczyć jako .‘dobra na sprzedaż’ , ‘towary’, ale też ‘promowanie’, ‘handlowanie’. Merchandising obejmuje więc szereg działań wspierających sprzedaż produktu poprzez zarządzanie jego jakością, wyglądem, sprzedażą oraz miejscem i sposobem eksponowania.

Czym zajmuje się merchandising?

Leksykon merchandisngu dzieli narzędzia służące sprzedawcom do osiągania celów merchandisingowych na kilka sposobów. Podział, który przytoczę, najlepiej obrazuje, że merchandising jest dziedziną rozbudowaną, która częściowo pokrywa się z innymi działaniami handlowymi oraz ściśle się z nimi wiąże.

Pierwsza kategoria to instrumenty strukturyzacji, która obejmuje lokalizację i formę sklepu, obszar jego działania oraz wielkość przedsiębiorstwa i jego placówek. Druga kategoria, czyli instrumenty działania zawiera w sobie takie elementy jak: towar, asortyment, marka, cena, rabat, a także warunki sprzedaży. Trzecia kategoria to wszystkie narzędzia komunikacji, wśród których wymienia się aranżację sklepów, prezentację towarów, promocję sprzedaży i reklamę, działania public relations oraz, co ciekawe, personel sprzedający.

Merchandising obejmuje więc cały zintegrowany system wiedzy i działań, które mają za zadanie wspierać proces sprzedaży towarów.

Dla kogo działania merchandisingowe?

Dla każdego! Być może odpowiedź ta jest zaskakująca, ale każda osoba, która zajmuje się sprzedażą dóbr, towarów czy usług zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i w sieci powinna znać oraz stosować zasady odpowiedniego zarządzania eskpozycją. Dynamicznie zmieniający się rynek sprawia, że nie jest łatwo wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać klienta, że warto kupować właśnie u nas. Merchandising pomaga skutecznie handlować towarami i jednocześnie zadbać o to, aby zakupy w naszym sklepie wywarły na kliencie przyjemne wrażenie.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.