W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Eksponowanie białego mięsa

Mięso drobiowe jest chudsze od innych mięs. Stanowi cenne źródło białka oraz cynku. Jego cechą charakterystyczną jest kruchość i delikatny smak. Nic dziwnego, że klienci w trakcie zakupów chętnie wybierają ten właśnie rodzaj mięsa.

Sprzedawca powinien jednak dołożyć starań, aby właściwie je wyeksponować, ponieważ każda, największa nawet, ochota na drób może łatwo przejść jeśli klient zobaczy na ladzie niedbale poukładane i pomieszane kawałki mięsa.

Eksponowanie mięsa i wędlin rządzi się kilkoma ogólnym prawami. Przywołaliśmy je w poprzednim artykule z serii. Poza tymi, bądź co bądź powierzchownymi regułami istnieje także cały zbiór zasad specyficznych i szczegółowych dotyczących poszczególnych rodzajów mięsa.

W gronie mięsa drobiowego spotkać możemy różne części mięsa: ćwiartki, filety, skrzydełka i porcje rosołowe. Aby właściwie wyeksponować ćwiartki należy naprężyć ich skórę i ułożyć naprzemiennie, żeby optyczne skrócić nóżki. Te części mięsa układamy możliwie najbliżej klienta.

Filety wymasowane i ułożone w kształcie serduszka umieszczamy w pojemniku tworząc kwiat róży. Efekt ten można uzyskać kierując mięso szerszymi częściami na zewnątrz. Należy pamiętać, że dolne części fileta nie powinny być widoczne dla klientów. Pojemnik z tym mięsem również umieszczamy jak najbliżej klienta.

Skrzydełek nie układa się regularnie w pojemniku. Staranne ułożenie optycznie je zmniejsza. Warto pamiętać, aby kilka razy dziennie obracać te części mięsa, ponieważ pozwala to zapobiec ich wysuszaniu.

Prawidłowe wyeksponowanie porcji rosołowej wymaga przygotowań. Części mięsa owijamy skórą, a jej ewentualny nadmiar układamy w wnętrzu. Pojemnik z porcjami powinien być usytuowany w tylnej części lady, aby wnętrze korpusu i kości nie były widoczne dla klientów.

Drób w całości układamy pionowo bokiem lub przodem do klienta. Należy pamiętać, że nigdy nie eksponujemy wnętrza mięsa.

Właściwie przygotowana i przemyślana ekspozycja mięsa przyciąga klienta estetycznym i przejrzystym wyglądem i, co najważniejsze, zachęca do zakupu.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia  naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.