Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Jak zwiększyć sprzedaż na stoisku owocowo - warzywnym? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Jak zwiększyć sprzedaż na stoisku owocowo - warzywnym?

Myślisz: zdrowe odżywanie, mówisz: owoce i warzywa – i bardzo słusznie. Dlatego klient udając się po nie do sklepu, małego czy dużego, oczekuje że będą świeże, jędrne i zachęcające. Jednak poza oczywistym przykazaniem, że produkt musi być świeży istnieją też inne zasady, których warto przestrzegać aranżując stoisko owocowo warzywne.

Klient kupuje oczami

Człowiek posiada potrzebę przebywania w estetycznym otoczeniu, dlatego koniecznie należy zadbać o doznania wizualne klienta. Stoisko powinno być odpowiednio oświetlone – tak aby wszystkie elementy produktu – także cena – były dobrze widoczne. Dodatkowo każdy, kto chce zatroszczyć się o wrażenia wizualne klienta powinien manewrować kolorami owoców i warzyw – tworzyć estetyczne kontrasty i ciekawe połączenie. W końcu aż żal nie skorzystać z graficznych narzędzi, w które wyposażyła nas sama natura.

Stoisko powinno być w wyraźny sposób podzielone na dwa działy: owoce i warzywa, oczywiście. To prosty sposób na uproszczenie i uprzyjemnienie procesu zakupów. Wszystkie produkty powinny być właściwie pogrupowane i ładnie ułożone w skrzynkach – najlepiej drewnianych lub wiklinowych koszach, dzięki czemu nie tylko są odpowiednio przechowywane, ale też atrakcyjnie się prezentują. Ekspozycja powinna być pochylona pod kątem 15 – 30 stopni, aby klient bez trudu mógł zobaczyć jej zawartość.

Nie zapominajmy o podstawach

Świetnie jeśli stoisko jest ciekawie i poprawnie ułożone, a jeszcze lepiej gdy sprzedawca zadbał o jego odpowiednie oświetlenie. Gorzej jednak, jeśli dobre światło zamiast prezentować walory świeżych produktów obnaża bałagan i nieporządek na stoisku. Na stoisku z owocami i warzywami obowiązuje zasada bezwzględnej czystości – należy czyścić je częściej niż inne półki w sklepie. Nie możemy przecież pozwolić, aby pozytywne wrażenie na widok naszej ekspozycji zostało zaburzone przez tak oczywiste niedociągnięcie.

Wzmocnić pozytywne wrażenie, a nawet odwrócić uwagę od niedociągnięć może za to sympatyczny i uśmiechnięty sprzedawca, który uprzejmie wita klienta przy wejściu do sklepu.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.