W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Jak zwiększyć sprzedaż na stoisku owocowo - warzywnym?
Myślisz: zdrowe odżywanie, mówisz: owoce i warzywa – i bardzo słusznie. Dlatego klient udając się po nie do sklepu, małego czy dużego, oczekuje że będą świeże, jędrne i zachęcające. Jednak poza oczywistym przykazaniem, że produkt musi być świeży istnieją też inne zasady, których warto przestrzegać aranżując stoisko owocowo warzywne.
Klient kupuje oczami
Człowiek posiada potrzebę przebywania w estetycznym otoczeniu, dlatego koniecznie należy zadbać o doznania wizualne klienta. Stoisko powinno być odpowiednio oświetlone – tak aby wszystkie elementy produktu – także cena – były dobrze widoczne. Dodatkowo każdy, kto chce zatroszczyć się o wrażenia wizualne klienta powinien manewrować kolorami owoców i warzyw – tworzyć estetyczne kontrasty i ciekawe połączenie. W końcu aż żal nie skorzystać z graficznych narzędzi, w które wyposażyła nas sama natura.
Stoisko powinno być w wyraźny sposób podzielone na dwa działy: owoce i warzywa, oczywiście. To prosty sposób na uproszczenie i uprzyjemnienie procesu zakupów. Wszystkie produkty powinny być właściwie pogrupowane i ładnie ułożone w skrzynkach – najlepiej drewnianych lub wiklinowych koszach, dzięki czemu nie tylko są odpowiednio przechowywane, ale też atrakcyjnie się prezentują. Ekspozycja powinna być pochylona pod kątem 15 – 30 stopni, aby klient bez trudu mógł zobaczyć jej zawartość.
Nie zapominajmy o podstawach
Świetnie jeśli stoisko jest ciekawie i poprawnie ułożone, a jeszcze lepiej gdy sprzedawca zadbał o jego odpowiednie oświetlenie. Gorzej jednak, jeśli dobre światło zamiast prezentować walory świeżych produktów obnaża bałagan i nieporządek na stoisku. Na stoisku z owocami i warzywami obowiązuje zasada bezwzględnej czystości – należy czyścić je częściej niż inne półki w sklepie. Nie możemy przecież pozwolić, aby pozytywne wrażenie na widok naszej ekspozycji zostało zaburzone przez tak oczywiste niedociągnięcie.
Wzmocnić pozytywne wrażenie, a nawet odwrócić uwagę od niedociągnięć może za to sympatyczny i uśmiechnięty sprzedawca, który uprzejmie wita klienta przy wejściu do sklepu.
Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!
Przeczytaj również:

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Dofinansowanie do szkoleń
