W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Jak zwiększyć sprzedaż na stoisku owocowo - warzywnym?

Myślisz: zdrowe odżywanie, mówisz: owoce i warzywa – i bardzo słusznie. Dlatego klient udając się po nie do sklepu, małego czy dużego, oczekuje że będą świeże, jędrne i zachęcające. Jednak poza oczywistym przykazaniem, że produkt musi być świeży istnieją też inne zasady, których warto przestrzegać aranżując stoisko owocowo warzywne.

Klient kupuje oczami

Człowiek posiada potrzebę przebywania w estetycznym otoczeniu, dlatego koniecznie należy zadbać o doznania wizualne klienta. Stoisko powinno być odpowiednio oświetlone – tak aby wszystkie elementy produktu – także cena – były dobrze widoczne. Dodatkowo każdy, kto chce zatroszczyć się o wrażenia wizualne klienta powinien manewrować kolorami owoców i warzyw – tworzyć estetyczne kontrasty i ciekawe połączenie. W końcu aż żal nie skorzystać z graficznych narzędzi, w które wyposażyła nas sama natura.

Stoisko powinno być w wyraźny sposób podzielone na dwa działy: owoce i warzywa, oczywiście. To prosty sposób na uproszczenie i uprzyjemnienie procesu zakupów. Wszystkie produkty powinny być właściwie pogrupowane i ładnie ułożone w skrzynkach – najlepiej drewnianych lub wiklinowych koszach, dzięki czemu nie tylko są odpowiednio przechowywane, ale też atrakcyjnie się prezentują. Ekspozycja powinna być pochylona pod kątem 15 – 30 stopni, aby klient bez trudu mógł zobaczyć jej zawartość.

Nie zapominajmy o podstawach

Świetnie jeśli stoisko jest ciekawie i poprawnie ułożone, a jeszcze lepiej gdy sprzedawca zadbał o jego odpowiednie oświetlenie. Gorzej jednak, jeśli dobre światło zamiast prezentować walory świeżych produktów obnaża bałagan i nieporządek na stoisku. Na stoisku z owocami i warzywami obowiązuje zasada bezwzględnej czystości – należy czyścić je częściej niż inne półki w sklepie. Nie możemy przecież pozwolić, aby pozytywne wrażenie na widok naszej ekspozycji zostało zaburzone przez tak oczywiste niedociągnięcie.

Wzmocnić pozytywne wrażenie, a nawet odwrócić uwagę od niedociągnięć może za to sympatyczny i uśmiechnięty sprzedawca, który uprzejmie wita klienta przy wejściu do sklepu.

Jeśli interesuje Cię temat merchandisigu, zapraszamy do śledzenia naszej nowej, cotygodniowej serii W ŚWIECIE MERCHANDISINGU, w której znajdziesz ciekawostki dotyczące sztuki zarządzania ekspozycją oraz praktyczne porady na temat jej stosowania!

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Techniki sprzedaży – 10 technik sprzedażowych, których nie uczą w szkołach

Szkolenie umiejętności sprzedaży jest istotne w wielu zawodach, zwłaszcza związanych z handlem i obsługą klienta. Obecnie zawód handlowca czy też account managera zyskuje na popularności. Tego rodzaju osoby są zatrudniane w firmach o niemal każdej specjalizacji. Spełnienie stawianych wymagań dotyczących targetów nie należy jednak do prostych zadań. W codzienne obowiązki włożyć trzeba niemały wysiłek. Twoja praca może stać się znacznie prostsza, gdy…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Jakie są techniki zarządzania?

Zarządzanie jest jednym z kluczowych elementów sukcesu w środowisku biznesowym. Pozwala ułożyć i usprawnić procesy, a tym samym przekłada się na poprawę efektywności. Nie ma jednak uniwersalnych zasad czy metod zarządzania, które pozwalają na odpowiednie zaplanowanie pracy w każdej branży czy firmie. Istnieją jednak różne techniki zarządzania, jakie można w nich wdrożyć. Poznaj zatem podstawowe z nich i sprawdź, jak mogą polepszyć wykonywanie codziennych zadań. Podstawowe…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Jakie są najlepsze szkolenia sprzedażowe? Lista szkoleń, na które warto się zapisać

Jesteś handlowcem i chcesz polepszyć swoje umiejętności sprzedażowe? A może prowadzisz firmę i zależy Ci na poszerzeniu kompetencji Twojego zespołu ds. obsługi klienta? W obu przypadkach warto postawić na profesjonalne szkolenia biznesowe. Jak wybrać właściwe spośród tak bogatej oferty? Podpowiadamy, jakie są najlepsze szkolenia sprzedażowe i kiedy warto z nich skorzystać. Najlepsze szkolenia sprzedażowe – czego uczą? Najlepsze szkolenia sprzedażowe obejmują szeroki…
dowiedz się więcej