Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Poznaj potencjał strefy przy kasie - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Poznaj potencjał strefy przy kasie

Każdemu z nas zdarzyła się taka sytuacja: zakończyliśmy już zakupy, wyłożyliśmy wybrany towar na taśmę kasy i nagle naszą uwagę przyciągnęło coś jeszcze. Nieważne, czy była to guma do żucia, papierosy, etui do telefonu czy apaszka – ważne, że taka sytuacja często kończy się dodatkowym zakupem. Właśnie dlatego warto przykładać dużą uwagę do przemyślanego zagospodarowania przestrzeni przy kasie.

Co zatem powinno znaleźć się przy kasie? W sklepie spożywczym to różnego rodzaju towary, które stanowią odpowiedź na ludzkie potrzeby i zachcianki. Do takich towarów należą słodycze: batoniki, cukierki, ciasteczka – często klient nie planuje ich zakupu, ale może zostać zachęcony ich apetycznym wyglądem lub atrakcyjną ceną.

Przestrzeń przy kasie pozwala także wyeksponować towary podawane przez sprzedawcę. Mogą to być papierosy lub droższe alkohole, do których dostępu nie powinny mieć dzieci. Takie ich umiejscowienie daje ekspedientowi kontrolę nad ich sprzedażą oraz redukuje ryzyko kradzieży.

Towary eksponowane przy kasie powinny spełniać jedną regułę. Muszą to być produkty niedrogie i niezobowiązujące tak, aby decyzja o ich zakupie mogła zapaść w wyniku nagłej potrzeby czy impulsu. W sklepie elektronicznym będą to zatem różnego rodzaju gadżety do telefonów, baterie, słuchawki czy ładowarki. W sklepie spożywczym przy kasie gościć będą przekąski, a w odzieżowym akcesoria, takie jak portfele, paski, apaszki lub inne dodatki.

W okolicach kasy umiejscowić możemy wszystko to, co stanowi strefę dodatków w naszym sklepie, czyli uzupełnia towar podstawowy (np. krawaty i poszetki w sklepie z garniturami). Dzięki temu możemy wzbudzić w kliencie potrzebę poszerzenia dotychczasowych zakupów oraz zaprezentować mu polecane aktualnie dodatki.

Przestrzeń przy kasie jest także doskonałym miejscem na ekspozycję promocji. Produkty w obniżonej cenie lub korzystne pakiety (np. 2+1 za grosz) przyciągają wzrok klientów i zachęcają do dodatkowych zakupów. Warto stworzyć przy kasie także powtórzenie promocji eksponowanej na sali sprzedaży – istnieje duża szansa, że klient po ponownej zachęcie zdecyduje się z niej skorzystać.

Aby przestrzeń przy kasie spełniała odpowiednio swoją funkcję powinien panować w niej ład i porządek. Kasa często błędnie traktowana jest jak przestrzeń prywatna dla sprzedawcy: znajdują się tam jego prywatne rzeczy i narzędzia pracy. Panuje tam także większy nieporządek niż w pozostałych częściach sklepu. Chaos i bałagan bardzo łatwo rozkojarzą klienta i odciągną jego uwagę nawet od ciekawej oferty przy kasieq.

Przestrzeń przy kasie jest miejscem o ogromnym potencjale sprzedażowym, dlatego należy odpowiednio planować jej aranżację. Należy dbać o jej zagospodarowanie co najmniej z taką samą starannością, z jaką dbamy o pozostałe części sklepu. Warto pamiętać, że odpowiednio zaplanowana przestrzeń przy kasie może generować bardzo duże dodatkowe zyski dla sklepu.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.