W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Siła dziecięcych pragnień

Dzieci są wyjątkowym klientem. Same z reguły nie posiadają własnego kapitału lub posiadają, ale niewielki i ograniczony. Jednocześnie jednak to właśnie od nich, ich wyborów i marzeń zależy poziom sprzedaży w wielu gałęziach handlowych.

Dziecko faktycznie samo nie nabędzie towarów, których pragnie, ale istnieje duża szansa, że za jego namową dokonają tego jego rodzice lub inni członkowie rodziny (babcie i dziadkowie, ciocie i wujkowie). Dlatego dzieci stanowią bardzo ważną konsumencką grupę docelową, o którą należy odpowiednio zadbać.

Dzieci mogą zapragnąć różnych rzeczy, od produktów spożywczych, poprzez odzież i zabawki, aż po gadżety elektroniczne różnych rozmiarów. Bardzo ważne jest, aby producenci nadążali za aktualnie panującymi trendami. Producenci produktów spożywczych powinni opakowaniem nawiązywać do animacji, która aktualnie króluje na ekranach kin, aby zachęcić najmłodsze dzieci do ich spożywania. Z kolei producenci gadżetów elektronicznych i odzieży muszą wiedzieć, co jest modne wg starszych dzieci i nastolatków, gdyż dla tych odbiorców liczy się odbiór i opinia otoczenia rówieśników.

Podczas aranżacji miejsc sprzedaży dla dzieci sprzedawca powinien pamiętać właśnie o tym, aby jego ekspozycja była zgodna z aktualną modą, która wśród dzieci zmienia się bardzo szybko. W dzisiejszych czasach dzieci otoczone są wieloma bodźcami, a co za tym idzie szybki i łatwo się nudzą, dlatego niekiedy konieczna będzie zmiana tematyki wystawy nawet co kilka dni.

Ekspozycja z produktami przeznaczonymi dla dzieci powinna być także bardzo atrakcyjna wizualnie. Najlepiej, aby już od wejścia przyciągała dziecięcą uwagę, może być zdecydowanie bardziej krzykliwa niż ta przeznaczona dla dorosłych odbiorców.

Towary na półkach muszą być umieszczone na odpowiedniej wysokości, w zasięgu wzroku oraz dłoni odbiorców, do których jest skierowany. Produkty znajdą się zatem tym niżej, im młodszy jest potencjalny odbiorca oferty. Półkom z dziecięcą ekspozycją sprzedawca powinien poświęcić szczególną uwagę, gdyż prawdopodobnie bardzo często będzie panował na nich nieporządek i bałagan z powodu dużej ilości dziecięcych rąk, które będą chciały dotykowo zapoznać się z produktami.

Do dzieci zdecydowanie lepiej przemawia ekspozycja, którą mogą dokładnie obejrzeć, dotknąć, a najlepiej wypróbować. Dlatego warto pozwolić im przetestować produkty: poczęstować je nowym sokiem, czy też pozwolić zagrać w najnowszą grę. Nie tylko dzieci jeszcze bardziej zapragną konkretnego produktu, ale też ich rodzice będą bardziej skłonni im go kupić, jeżeli zobaczą, że faktycznie sprawia im radość.

Dzieci nie są łatwym klientem. Szybko się nudzą i potrzebują wielu bodźców, a w sklepie są bardziej skłonne do generowania hałasu i bałaganu, niż wysłuchania naszej oferty. Warto jednak zapoznać i zaprzyjaźnić się z tym klientem, ponieważ wzbudzone u dziecka pragnienia jest bardzo silnym bodźcem zakupowym dla jego rodziców.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć?

Otwarcie własnej działalności. Jakie są przeszkody i kto może ją otworzyć? W naszym kraju otwarcie własnej działalności gospodarczej jest stosunkowo proste i nie wymaga posiadania specjalnych pozwoleń czy uprawnień. Są jednak określone przypadki, gdy należy spełnić dodatkowe warunki, o których opowiemy dziś nieco więcej. Otwarcie własnej działalności – proces założenia Sam proces otwierania własnej firmy jest w Polsce…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne?

Szkolenia online – plusy i minusy. Czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? Kursy online cieszą się z roku na rok coraz większą popularnością. W dobie pandemii wiele osób przekonało się, że bezpośredni kontakt nie jest koniecznością ani w pracy, ani w szkole. Nowe umiejętności można nabywać oraz rozwijać również za pomocą internetowego szkolenia. Uczestnik nabywa wtedy w pełni realną wiedzę. Poniżej wskażemy Ci, skąd…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Jaki wpływ na gospodarkę ma wojna panująca na Ukrainie?

Jaki wpływ na gospodarkę ma wojna panująca na Ukrainie? Gdy 24 lutego 2022 roku cały świat obiegła informacja o rozpoczęciu konfliktu zbrojnego na Ukrainie, nikt nie spodziewał się, że skutki rosyjskiej agresji będą tak dalekosiężne. Dziś wiemy już, że będziemy zmagać się z nimi jeszcze przez wiele lat. Wciąż nie wiadomo, kiedy wojna będzie miała swój kres. W dzisiejszym artykule omówiony zostanie wpływ…
dowiedz się więcej