W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: W świecie materiałów POS (część 3)

Wciąż niewielu kierowników sklepów zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest odpowiednie zaaranżowanie materiałów POS w obiekcie handlowym. Tymczasem badania potwierdzają, że nawet 2/3 wszystkich decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży! Jest się zatem o co bić. Prawda jest jednak taka, że tego typu materiały mają swoje plusy i minusy, a ich skuteczność zależy w dużym stopniu od tego, w jaki sposób uwypuklimy atuty, jednocześnie zakrywając wady. Aby to zrobić trzeba przede wszystkim być ich świadomym.

Zalety POS-ów

Logika podpowiada, że gdyby jakieś rozwiązało nie sprawdzało się, to nie byłoby szeroko stosowane. A dziś bardzo ciężko spotkać obiekt handlowy (nie tylko samoobsługowy), który nie byłby naszpikowany różnego rodzaju POS-ami. Co zatem stanowi ich najważniejszą zaletę, której nie mogą oprzeć się merchandiserzy?

  • Dają bardzo szerokie możliwości promocji produktów – między innymi dlatego, że jest ich tak wiele rodzajów. Dziś POS-y to nie tylko odpowiednio zaaranżowane i obrandowane stojaki i dyspensery, ale też elementy, które możemy spotkać na regale, na ladzie, na ziemi, a nawet na suficie. Wszystko to, co bezpośrednio wspiera zbyt produktu w miejscu sprzedaży jest w jakiś sposób zakwalifikowane do tej kategorii. Mało tego – dzisiejsze technologie pozwalają angażować więcej niż tylko zmysł wzroku w przykucie uwagi klienta.
  • Są relatywnie tanie – zwłaszcza, że większość z nich można wykorzystywać kilkukrotnie zanim staną się nieaktualne (najczęściej z powodu zmiany szaty graficznej produktu/producenta lub końca konkretnej promocji).
  • Angażują uwagę klienta tam, gdzie podejmuje on większość decyzji zakupowych – w końcu 66% zakupów to większość…
    Są skuteczne – o ile są dobrze wykorzystane, potrafią znacząco zwiększyć wolumen sprzedaży danego produktu.
    Wykorzystują powierzchnie, które do pewnego czasu pełniły role czysto funkcjonalne (np. stojaki).

Wady POS-ów

Nikt (a w tym przypadku nic) nie jest bez wad. Na co zatem należy uważać przy POS-ach?

  • Zbyt duże nagromadzenie POS-ów rozprasza uwagę klienta – powoduje przy tym przesyt treściami reklamowymi, przez co konsument staje się mnie wrażliwy na bodźce.
  • Niewłaściwe wykorzystanie POS-ów przynosi efekt odwrotny od zamierzonego – zwłaszcza, jeśli dobierzemy ich nieodpowiednią formę do danego produktu.
  • Niektóre POS-y są nietrwałe – z tego powodu zamawiając takie materiały trzeba każdorazowo zwracać uwagę na jakość surowca, z jakiego są wykonane.

Przeczytaj również:

Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Zarządzanie sprzedażą – wszystko co trzeba o nim wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż jest sercem każdej organizacji, motorem napędowym wzrostu i rentowności. Aby jednak proces sprzedaży był skuteczny, niezbędne jest zastosowanie odpowiednich strategii, narzędzi i technik zarządzania. W wywiadzie z naszą ekspertką – Angeliką Kuczyńską, przyjrzymy się bliżej, czym jest zarządzanie sprzedażą, dlaczego jest tak ważne i jakie są najlepsze praktyki, które mogą pomóc firmom w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych. Zapraszamy…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Pewność siebie – jak ją zbudować?

W obliczu ciągłych wyzwań, jakie stawia przed nami współczesny świat, pewność siebie wyłania się jako kluczowa cecha, umożliwiająca osiąganie sukcesów w życiu osobistym i zawodowym. To nie tylko umiejętność stawiania czoła przeciwnościom, ale także zdolność do podejmowania śmiałych decyzji i realizowania marzeń. Pewność siebie pozwala nam przekroczyć granice własnych ograniczeń, otwierając drzwi do świata pełnego możliwości. Jednak nie dla każdego jest…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Na czym polega telemarketing?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, firmy nieustannie poszukują nowych i efektywnych metod dotarcia do swoich potencjalnych klientów. Wśród różnorodnych strategii marketingowych, telemarketing wyłania się jako jedno z najbardziej bezpośrednich i osobistych narzędzi komunikacji. Mimo że czasami może być postrzegany jako metoda kontrowersyjna lub nachalna, jego skuteczność w budowaniu relacji z klientami i generowaniu sprzedaży jest niezaprzeczalna. Telemarketing, wykorzystując potęgę słowa…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.