W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Wskazówki merchandisingowe dla branży łazienkowej

By sprzedaż mogła odbywać się na właściwym poziomie, należy o nią zadbać w każdym możliwym obszarze. Jeszcze kilkanaście lat temu ludzie byli o wiele bardziej bardziej nastawieni na zakup tego, co praktyczne. Jednak pojawienie się nowych producentów i zwiększenie asortymentu spowodowało, że jednak ludzie stali się estetami. Uwielbiamy otaczać się tym, co ładne.

Jak właściwie wyeksponować produkt w branży łazienkowej?

Przede wszystkim nie można rozpraszać klienta. W praktyce oznacza to, że umieszczenie zbyt wielu produktów tego samego typu na małym obszarze spowoduje, że będzie on mógł poczuć się przytłoczony asortymentem, a tym samym znacznie więcej czasu poświęci na porównywanie modeli. Bardzo często oznacza to, że klient wyjdzie ze sklepu bez dokonania zakupu. A przecież nie ma pewności że do nas jeszcze powróci, gdyż będziemy mu się kojarzyć z faktem, że przyszedł na zakupy, ale wyszedł z niczym.

Na każdym szkoleniu z zakresu merchandisingu omawiana jest dbałość o estetykę, jak i również czystość. Oczywistym jest, że łatwiej jest o to zadbać gdy wystawa będzie konkretna, a jednocześnie niezbyt obszerna. Dlatego planując całą powierzchnię na której zostaną wyeksponowane dane produkty łazienkowe należy wziąć to pod uwagę.

Sklep powinien z jednej strony prezentować się estetycznie, mieć właściwą ilość produktów pokazanych potencjalnym zainteresowanym. Z drugiej jednak strony należy pamiętać, by unikać pozostawiania pustych miejsc, gdyż stawia to wystawę w złym świetle (wrażenie braku asortymentu lub po prostu bałaganu aranżacyjnego).

Zacznij od tego, co najważniejsze

W rozmieszaniu asortymentu z branży łazienkowej warto przede wszystkim brać ogólne, podstawowe zasady merchandisingowe. Jedną z nich jest zasada prawej ręki. W praktyce oznacza ona, że klienci znacznie chętniej sięgają po produkty znajdujące się po ich prawej stronie. Pamiętając o tym, można w niebywale prosty sposób wpłynąć na zwiększenie obrotów określonych produktów w sklepie.

Nie bez znaczenia jest również pokazanie asortymentu w taki sposób, by kreować na niego popyt. Dlatego warto jest zadbać o to, by przestrzenie (na przykładowe aranżacje łazienkowe) były wyposażone w konkretne elementy typowej łazienki. Dzięki temu klient będzie w stanie dobrać dla siebie cały zestaw w jednym sklepie, a jednocześnie zwizualizować sobie własne wnętrza z naszymi produktami. To znacznie bardziej pozytywne rozwiązanie jeśli chodzi o wzrost zainteresowania produktami, niż ustawienie obok siebie kilkunastu różnych umywalek czy kabin prysznicowych.

Generalnie sklep powinien dawać wiele możliwości aranżacji łazienki w domu klienta, ale jednocześnie ma powodować, że on sam przed zakupem będzie w stanie wizualizować efekt końcowy w konkretnym pomieszczeniu. Takie połączenie sprawi, że potencjalny klient prędzej zainteresuje się nasza ofertą.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę?

Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie. Inwestycja w technologię czy wiedzę? Produkcja to proces, w którym w zautomatyzowany lub ręczny sposób powstają wyroby przeznaczone do dalszej sprzedaży. Specyfika tej gałęzi przemysłu ma swoje odrębne wymagania. Kwestia zarządzania produkcją mocno ewoluuje, aby spełnić wymogi zmieniającego się rynku. Inwestycja w nowe technologie to tylko jeden z czynników, które przekładają się na sukces. Równie ważne są takie kwestie jak opracowanie standaryzowanych procesów…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać?

Szkolenia gastronomiczne — jak wybrać? Gastronomia wymaga ciągłej nauki i systematycznej pracy. Nic nie daje bowiem tak dobrych rezultatów, jak praktyka pod czujnym okiem ekspertów. Dzięki dobrym szkoleniom można nie tylko poprawić standard restauracji, ale również jakość własnej pracy w kuchni. Warto pamiętać, że kursy dla gastronomii dotyczą także obsługi oraz zarządzania finansami. Wszystkie te aspekty mają wpływ na zyski, które generuje restauracja. W tym…
dowiedz się więcej
Blog, Szkolenia dofinansowane

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy

Akademia Menadżera Cyfryzacji — Marketing cyfrowy Świat sprzedaży marketingu dynamicznie się zmienia. Klienci przed podjęciem kontaktu z firmą wyszukują informacji na temat przedsiębiorstwa, usług czy produktów w Internecie. Marketing cyfrowy jest działaniem, które pomaga nam w pozyskaniu klientów, bez większego działania z naszej strony. To dlatego ważne jest, by np. strona internetowa zbudowana była szczegółowo, profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Szkolenie…
dowiedz się więcej