Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Wskazówki merchandisingowe dla branży łazienkowej

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Wskazówki merchandisingowe dla branży łazienkowej

By sprzedaż mogła odbywać się na właściwym poziomie, należy o nią zadbać w każdym możliwym obszarze. Jeszcze kilkanaście lat temu ludzie byli o wiele bardziej bardziej nastawieni na zakup tego, co praktyczne. Jednak pojawienie się nowych producentów i zwiększenie asortymentu spowodowało, że jednak ludzie stali się estetami. Uwielbiamy otaczać się tym, co ładne.

Jak właściwie wyeksponować produkt w branży łazienkowej?

Przede wszystkim nie można rozpraszać klienta. W praktyce oznacza to, że umieszczenie zbyt wielu produktów tego samego typu na małym obszarze spowoduje, że będzie on mógł poczuć się przytłoczony asortymentem, a tym samym znacznie więcej czasu poświęci na porównywanie modeli. Bardzo często oznacza to, że klient wyjdzie ze sklepu bez dokonania zakupu. A przecież nie ma pewności że do nas jeszcze powróci, gdyż będziemy mu się kojarzyć z faktem, że przyszedł na zakupy, ale wyszedł z niczym.

Na każdym szkoleniu z zakresu merchandisingu omawiana jest dbałość o estetykę, jak i również czystość. Oczywistym jest, że łatwiej jest o to zadbać gdy wystawa będzie konkretna, a jednocześnie niezbyt obszerna. Dlatego planując całą powierzchnię na której zostaną wyeksponowane dane produkty łazienkowe należy wziąć to pod uwagę.

Sklep powinien z jednej strony prezentować się estetycznie, mieć właściwą ilość produktów pokazanych potencjalnym zainteresowanym. Z drugiej jednak strony należy pamiętać, by unikać pozostawiania pustych miejsc, gdyż stawia to wystawę w złym świetle (wrażenie braku asortymentu lub po prostu bałaganu aranżacyjnego).

Zacznij od tego, co najważniejsze

W rozmieszaniu asortymentu z branży łazienkowej warto przede wszystkim brać ogólne, podstawowe zasady merchandisingowe. Jedną z nich jest zasada prawej ręki. W praktyce oznacza ona, że klienci znacznie chętniej sięgają po produkty znajdujące się po ich prawej stronie. Pamiętając o tym, można w niebywale prosty sposób wpłynąć na zwiększenie obrotów określonych produktów w sklepie.

Nie bez znaczenia jest również pokazanie asortymentu w taki sposób, by kreować na niego popyt. Dlatego warto jest zadbać o to, by przestrzenie (na przykładowe aranżacje łazienkowe) były wyposażone w konkretne elementy typowej łazienki. Dzięki temu klient będzie w stanie dobrać dla siebie cały zestaw w jednym sklepie, a jednocześnie zwizualizować sobie własne wnętrza z naszymi produktami. To znacznie bardziej pozytywne rozwiązanie jeśli chodzi o wzrost zainteresowania produktami, niż ustawienie obok siebie kilkunastu różnych umywalek czy kabin prysznicowych.

Generalnie sklep powinien dawać wiele możliwości aranżacji łazienki w domu klienta, ale jednocześnie ma powodować, że on sam przed zakupem będzie w stanie wizualizować efekt końcowy w konkretnym pomieszczeniu. Takie połączenie sprawi, że potencjalny klient prędzej zainteresuje się nasza ofertą.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.