Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Zainwestuj w mrożonki - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Zainwestuj w mrożonki

Rynek produktów mrożonych osiąga rokrocznie wysoką sprzedaż i nadal dynamicznie się rozwija. Kiedyś uważano, że na ich zakup decydują się głównie studenci, osoby które nie chcą lub nie potrafią gotować, a także ci, którzy nie mają na to czasu. To oczywiście prawda, że te grupy konsumentów nadal mają ogromny udział w sprzedaży mrożonek, jednak dziś wiadomo, że po produkty mrożone chętnie sięga niemal każdy.

Dzieje się tak chociażby dlatego, że wzrasta świadomość Polaków na temat właściwego żywienia. Faktem jest, że zamrażanie produktów to najzdrowszy sposób ich przechowywania, a także, że nasza dieta powinna obfitować w warzywa i owoce, nawet w sezonie jesienno – zimowym. Jednocześnie ludzie żyją w coraz większym biegu, a co za tym idzie cenią sobie możliwość przygotowania smacznego i pełnowartościowego posiłku w krótkim czasie. Z tych powodów sprzedawcy powinni odpowiednio dbać o ekspozycję produktów mrożonych.

Utrzymywanie wysokiej jakości ekspozycji produktów mrożonych jest uważane za trudne zadanie. Przede wszystkim miejsce do prezentowania różnych kategorii tych produktów jest w dużej mierze ograniczone z racji specjalnych warunków, jakich wymagają. Jednocześnie nie każdy regał lub półka chłodnicza, czy też zamrażarka daje swobodną możliwość podziału i eksponowania towarów. Sporym utrudnieniem jest też skłonność wielu klientów do przerzucania i przebierania produktów w zamrażarkach.

Faktycznie, dział ten wymaga szczególnej dbałości i częstego poprawiania. Jednocześnie jednak warto poświęcić mu odpowiednią ilość czasu i uwagi z powodu niezaprzeczalnego potencjału sprzedażowego, którym dysponuje. Dlatego podstawową zasadą tworzenia ekspozycji w dziale produktów mrożonych powinno być jego systematyczne porządkowanie. Chaos i bałagan w dowolnej części sklepu może skutecznie odstraszać klientów.

Ekspozycja produktów mrożonych charakteryzuje się ograniczonym miejscem – szacuje się że przeciętny sklep spożywczy może pozwolić sobie na prowadzenie w tym dziale 11 różnych rodzajów produktów. Dlatego dział należy podzielić na podstawowe kategorie (warzywa, ryby, pizza itd.), a w ramach każdej z nich wybrać 2-3 produkty (lub oczywiście więcej, jeśli sklep dysponuje większą powierzchnią), które najlepiej się sprzedają.

Dobór produktów do działu mrożonek jest zależny od kilku czynników. Sprzedawca zawsze powinien mieć w swoim asortymencie towary tzw. podstawowe, np. włoszczyznę. Ponadto warto zagospodarować miejsce dla produktów lokalnych, które cenione są w danym regionie. Poza tym uwzględnić należy oczywiście także panujące trendy typu zdrowe odżywianie, czyli w zamrażarce nie powinno zabraknąć takich towarów, jak na przykład szpinak.

Należy także pamiętać, że mrożonki podlegają także trendom sezonowym. Nie warto oferować trzech różnych rodzajów mrożonych szparagów, gdy akurat łatwo dostępne są świeże. Z kolei w okresie wakacyjnym sprzedawca powinien uwzględnić więcej miejsca na lody w różnych smakach.

Produkty, po które klienci sięgają najchętniej zawsze powinny znajdować się w zasięgu ich ręki lub na wysokości wzroku (w zależności od rodzaju zamrażarki). Wszystko po to, aby klienci mogli je bez problemu zlokalizować i umieścić w swoim koszyku.

Odpowiednia i uporządkowana ekspozycja produktów mrożonych może faktycznie stanowić wyzwanie dla sprzedawcy. Jest to jednak kategoria towarów powszechnych, po które chętnie sięgają bardzo różni klienci. Dlatego też warto dobrze zaplanować dział mrożonek, zachowując zarówno ogólne, jak i specyficzne dla niego zasady merchandisingu.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.