Wywiad przeprowadzony przez Magdalenę Więcek z Panem Marcinem Grzelakiem

Zapraszamy do wywiadu z trenerem sprzedaży – Marcinem Grzelakiem!

Jakie jest Pana motto trenerskie, którym się Pan kieruje w swojej pracy?

Pobudzam do zmian, wydobywam moc i przekuwam na efekty.

Skąd czerpie Pan motywację do pracy w zawodzie trenera? Co Pana napędza do działania?

Motywują mnie przede wszystkim uczestnicy szkolenia. Jeśli widzę ich rozwój i dostrzegam efekty warsztatów jakie prowadzę, sprawia mi to dużą satysfakcję. Dzięki temu mogą się rozwijać, swoje umiejętności i lepiej realizować się w życiu zawodowym. To jest największa motywacja dla mnie jako trenera.

Z jakimi klientami lubi Pan pracować?

Sprawia mi przyjemność praca z handlowcami ale największą satysfakcję odczuwam, gdy moi klienci są gotowi i chętni do rozwoju. Chętnie współpracuję również z firmami w branży spożywczej, RTV AGD oraz branży budowlanej.

Zawód należy wykonywać z pasją, gdyż to przekłada się na nasze zaangażowanie i efekty – czy zgadza się Pan z tym zdaniem?

Dla wielu osób jest to idealna sytuacja, ponieważ jeśli robisz coś, czego nie lubisz, to szybko się tym zmęczysz. Mój zawód jest moją pasją – praca trenera oraz prowadzenie własnej działalności, są dziedziną życia, w której mocno się realizuję.

Jakie ma Pan sposoby na motywowanie pracowników lub uczestników szkolenia?

Na pewno duża aktywność podczas warsztatów. Warsztaty, które prowadzę nie są zwykłymi wykładami, charakteryzują się dużą ilością ćwiczeń, praktycznych zastosowań i działań, które angażują uczestników. Dzięki temu można skuteczniej budować umiejętności i postawy, przyczyniające się do rozwoju. W ten sposób osiągam również zaangażowanie uczestników. Gdy wychodzą ze szkoleń, często stwierdzają że czas minął im bardzo szybko, wyciągnęli z tego warsztatu bardzo dużo i to również zmieniło ich perspektywę postrzegania różnych spraw i podejmowania się nowych tematów.

Klienci często oczekują natychmiastowych efektów w pracy trenera, czy jest to możliwe?

Najlepszy efekt dają warsztaty w ich środowisku – w miejscu pracy. Chciałbym zaznaczyć, że szkolenia to nie tylko spotkania z uczestnikami w sali szkoleniowej. To również praca „w terenie”, gdzie można zweryfikować efekty swoich działań oraz aktywnie rozwijać uczestników na ich podłożu.

Praca w terenie – w firmie, dla której organizujemy szkolenia, znajomość firmy klienta, oraz o wiele lepiej dostosowany program szkoleń do uczestników i ich środowiska – to wszystko przekłada się na efekt szkoleń i zastosowanie wiedzy w praktyce.

Jak bada Pan efektywność swoich szkoleń?

Efekt szkoleń najlepiej zweryfikować, gdy wraca się do klienta po pewnym czasie. Zazwyczaj robię audyt z badaniem tajemniczego klienta. Mogę sprawdzić również czy działania, które zaplanowaliśmy zostały zrealizowane przez klienta. Utrzymuję stały kontakt z klientami, dzięki czemu mogę sprawdzić efektywność szkoleń na podstawie wyników sprzedażowych poszczególnych handlowców.

Weszliśmy w nowy wymiar obsługi klienta – na czym powinni skupić się handlowcy a czego powinni unikać?

Rolą handlowca/sprzedawcy w dzisiejszych czasach nie jest sprzedaż produktu, jako stricte główny cel ich działania, lecz postawa partnerska wobec klienta i pomoc w realizowaniu jego potrzeb. Są to między innymi kompetencje związane ze znajomością produktu, doborem produktu, które mają być dostosowane do potrzeb klienta, dzięki temu można dopasować odpowiednią ofertę.

Jak jest teraz i w jakim kierunku zmierza system zarządzania pracownikami w Polsce?

Z mojej perspektywy firmy dążą do tego, by lepiej poznać swoich pracowników – znać i rozwijać ich kompetencje, znać potrzeby, wyznaczać cele związane z pracą, które dopingują ich do osiągania rezultatów w firmie. Bardzo dobra znajomość swoich pracowników pozwala na rozwój, motywowanie oraz delegowanie zadań.

Kim jest dobry/skuteczny lider?

Czy przywódca musi być liderem? Lider wcale nie musi być w czymś najlepszy. Dobry lider ma wizję, do której dąży. Dzięki temu może zarazić tą wizją innych ludzi, a w dalszym etapie, poprowadzić ich w odpowiednim kierunku.

Dlaczego warto się szkolić?

Warto poznać swoje kompetencje i móc je rozwijać, by stać się lepszym, by łatwiej nam się żyło i realizowało w kwestiach zawodowych. Dzięki znajomości swoich kompetencji i rozwoju możemy być lepszymi ludźmi. Inni ludzie się rozwijają, jeśli my się nie rozwijamy to stoimy w miejscu a tym samym cofamy się. Szkolenie jest to piękna przygoda, która pozwala na poszerzanie horyzontów w wielu kwestiach.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.