Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Wyznaczanie celów SMART — skuteczna technika i narzędzie

Wyznaczanie celów SMART — skuteczna technika i narzędzie

Wyznaczanie celów SMART — skuteczna technika i narzędzie

Efektywność osobista odgrywa ogromną rolę nie tylko w biznesie. Jest ona ważna praktycznie na każdej płaszczyźnie. Istnieją na szczęście narzędzia, dzięki którym wyznaczanie celów jest skuteczne. Doskonałym przykładem jest metoda SMART. Jej wykorzystanie pozwala osiągać sukcesy na przykład w sprzedaży, nauce i życiu prywatnym. Sprawdź więcej informacji na ten temat.

Efektywność osobista szkolenia — cele

Z celami pracują praktycznie wszyscy. Wiąże się z nimi nierozłącznie zarówno życie prywatne, jak i zawodowe. Stan rzeczy, ku któremu zmierza człowiek, może być osiągnięty lub nie. Jakie są najczęściej wyznaczane cele? Dość często ludzie mówią o odchudzaniu, nabyciu umiejętności zarządzania czasem lub na przykład o nauce języka obcego. Wiele z tych planów nigdy jednak nie zostaje zrealizowanych. Powodów tego stanu rzeczy jest wiele. Podstawą do realizacji swoich założeń jest jednak sposób, w jaki definiujesz swoje cele.

Szkolenie — wyznaczanie celów metodą Smart

Metoda SMART jest techniką, która daje gotowe rozwiązania i pozwala zwiększyć Twoją efektywność. To również akronim od angielskich wyrazów:

  • Specific — specyficzny, czyli konkretny
  • Measurable — mierzalny,
  • Attractive — atrakcyjny,
  • Realistic — realistyczny,
  • Time-bound – określony w czasie

W związku z tym stan rzeczy, do którego zmierzasz, nie może być ogólny. Postanowienie o tym, aby schudnąć, jest zbyt nieprecyzyjne, aby przyniosło konkretne rezultaty. W sytuacji, gdy stwierdzasz, że za 5 miesięcy chcesz ważyć 5 kilogramów mniej, spełniasz zasadę SMART:

1. Masz konkretny cel — S.

2. Wiesz, że będziesz mógł zmierzyć rezultaty odchudzania — M.

3. Dzięki niższej wadze zmieścisz się w ubranie, które jest już zbyt ciasne — A.

4. Spadek wagi średnio kilogram na miesiąc jest również realistyczny — R.

5. Ponadto założyłeś, że cel musi zostać zrealizowany dokładnie w ciągu 5 miesięcy – T.

W ten sposób korzysta się z metody SMART. To oczywiście dość prosty przykład, gdyż warto poszerzyć obrany cel i metodę SMART o szczegółowy plan.

Przykłady celów opracowanych tą metodą

Przykładów realizacji celów metodą SMART można wymienić mnóstwo. Zwróć uwagę na następujące konstrukcje:

  • opanuję język niemiecki na poziomie B1 do końca roku,
  • poprawię swój rekord w biegu na 100 metrów do końca tego kwartału.

Poziom języka niemieckiego można zmierzyć. Jedną z możliwości jest podejście do egzaminu. Cel ten jest jednocześnie atrakcyjny, całkiem realistyczny i określony w czasie. Podobnie wygląda sytuacja z drugim celem. W życiu zawodowym nie zawsze jednak będziesz mieć komfort otrzymywania od innych „smartnych” zadań. Bardzo często już na etapie ich przekazywania widać, że stoją one w opozycji do opisywanej techniki. Absolutnie nie warto robić tego swoim pracownikom. W trakcie naszych szkoleń kompleksowo uczymy zatem wykorzystywać opisywane narzędzie.

Wyznaczanie celów Smart — dlaczego warto?

Efektywność osobista to w dużej mierze umiejętność wyznaczania celów. Dlaczego warto ją nabyć? To doskonała droga do realizacji nawet największych marzeń. W sytuacji, gdy na przykład zarządzasz pracownikami, będziesz umiał wyznaczać im zadania. Przyda Ci się to nie tylko przy pracy z zespołem, ale również w pracy własnej. W trakcie szkoleń z efektywności osobistej przejmiesz kontrolę nad swoim życiem. Cenna dawka informacji połączona z praktycznymi ćwiczeniami pozwoli Ci poprawić jakość wykonywanej pracy, a także da Ci ogrom satysfakcji. Jedną z ekspertek, która prowadzi naukę z zakresu zarządzania celami, jest Agnieszka Roguska. To ekspertka z dziedziny między innymi nauczania liderów.

Wyznaczanie celów Smart — podsumowanie

Cel to marzenie, które ma się zrealizować. Aby był on realny, musi spełniać pewne kryteria. W związku z tym zaplanuj go tak, aby był zgodny z narzędziem SMART. Zrewiduj również te dążenia, które aktualnie Cię dotyczą. Być może ogólne założenie o nauce obcego języka warto zmienić na „smartny” cel? Wszystkiego dowiedzieć i nauczyć możesz się na szkoleniach organizowanych przez Warto Szkolić. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Podstawowe zasady obsługi klienta dla każdego handlowca

Kluczowa rola obsługi klienta i budowania relacji W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedaży jakość obsługi klienta stanowi fundament sukcesu każdego handlowca. Klienci oczekują nie tylko profesjonalizmu, ale także indywidualnego podejścia i zaangażowania na każdym etapie procesu zakupowego. Dobra obsługa klienta nie polega jedynie na realizacji zamówienia – to przede wszystkim budowanie trwałych relacji, które sprawiają, że klient wraca, poleca firmę…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Tajniki skutecznej sprzedaży  – wszystko co musisz wiedzieć. Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Sprzedaż to jeden z najważniejszych filarów sukcesu w biznesie. Bez względu na branżę, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów czy usług jest kluczowa dla przetrwania i rozwoju każdej firmy. Nie jest to jednak jedynie kwestia oferowania dobrego produktu – skuteczna sprzedaż wymaga zrozumienia potrzeb klienta, umiejętności budowania relacji z klientami i odpowiedniego reagowania na zmieniające się trendy rynkowe. To również sztuka komunikacji i negocjacji, która łączy…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Właściwe zarządzanie towarem w sklepie spożywczym – relacja ze szkolenia

Skuteczne zarządzanie towarem jako fundament sukcesu sklepu spożywczego Właściwe zarządzanie towarem to fundament efektywnego funkcjonowania każdego sklepu spożywczego. Przemyślane planowanie zakupów, optymalizacja zapasów, organizacja przestrzeni półkowej – merchandising oraz skuteczna promocja to kluczowe elementy, które wpływają na wyniki sprzedaży, ograniczenie strat oraz zadowolenie klientów. Odpowiednie działania w tym zakresie nie tylko wspierają rentowność sklepu, ale także poprawiają wrażenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.