XVI Forum Rynku Stacji Paliw PETROTREND

9 marca w hotelu Westin Warsaw w Warszawie odbyło się XVI Forum Rynku Stacji Paliw PETROTREND, organizowane przez platformę medialną BROG Marketing. W wydarzeniu wzięli udział reprezentanci wielu stacji benzynowych, także wiodących marek, oraz eksperci z dziedzin biznesu, obsługi klienta i merchandisingu.

Konferencja obfitowała w interesujące wystąpienia, z których każde wieńczył tematyczny panel dyskusyjny w gronie starannie wyłonionych ekspertów. Równolegle z prelekcjami w osobnych salach odbywały się warsztaty oraz spotkania Business Speed Dating, stanowiące niemałą gratkę dla kupców i dostawców z branży naftowej.

Wydarzenie rozpoczął moduł WYZWANIA DLA RYNKU PALIWOWEGO, poruszający problem wyłudzeń podatkowych oraz innych głównych wyzwań branży paliwowej. Ta część obejmowała wystąpienie Prezesa Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, Leszka Wieciecha oraz dyskusję prelegenta z panelistami, reprezentującymi Generalny Inspektorat Kontroli Skarbowej, Urząd Dozoru Technicznego, Urząd Regulacji Energetyki oraz stacje benzynowe: PKN Orlen i Grupę Lotos.

Równolegle rozpoczęły się trwające cały dzień rundy Business Speed Dating. Była to seria osobistych spotkań przedstawicieli największych sieci firm paliwowych, odpowiedzialnych za wyposażenie, zaopatrzenie i inwestycje z dostawcami produktów, urządzeń i usług branżowych. Biznesowe randki odbywały się w przygotowanej specjalnie do tego celu sali.

O godzinie 10:00 rozpoczęły się także warsztaty BEZPIECZEŃSTWO TECHNICZNE I PRAWNE STACJI PALIW, skierowane do osób odpowiedzialnych za wyposażenie i techniczne funkcjonowanie stacji paliw, a także dla ich właścicieli i menedżerów.

Drugie wystąpienie, otwierające moduł PERSONEL – KLUCZ DO SUKCESU STACJI PALIW przedstawił trener sprzedaży i biznesu, Arkadiusz Bednarski. Następnie przeprowadził dyskusję przedstawicieli stacji paliw: PKN Orlen, Shell, HL oraz świata szkoleń i biznesu. Paneliści opowiadali o ścieżkach i możliwościach rozwoju pracowników stacji, a także o warunkach przygotowania efektywnego szkolenia dla tej branży.

W następnej części: SKLEP I GASTRONOMIA NA STACJI – ZMIANY NA RYNKU, przedstawiciel firmy Nielsen Company, Konrad Wacławik zaprezentował szereg interesujących danych dotyczących konsumentów i trendów w branży paliwowej. W dyskusji wzięli udział przedstawiciele stacji Shell oraz Statoil oraz eksperci z dziedziny zarządzania asortymentem i merchandisingu. Jednym z panelistów był prezes firmy Warto Szkolić Sp. z o.o., który wystąpił w roli specjalisty z dziedziny visual merchandisingu i zjawisk asortymentowych. Poruszone została tematyka rozwoju gastronomii oraz przenikania się konwencji sklepowych na stacji.

Ostatni moduł MARKETING STACJI PALIW – PRZEPIS NA SUKCES obejmował dwa wystąpienia. Liu Yang, dyrektor Panasign Poland opowiedział o roli oświetlenia stacji. Z kolei Maciej Tesławski, właściciel Marketing Communication Acadaemy, w swoim dynamicznym wystąpieniu przedstawił szereg czynników, które towarzyszą zakupowi paliwa przez klienta. Prelegenci podjęli dyskusję z dyrektorami działów sprzedaży i marketingu stacji Moya i Odejewski-Odon, a także specjalistami ds. marketingu na temat czynników promujących stację. Paneliści wspólnie zastanawiali się, co sprawia, że klient pragnie powrócić na wybraną stację benzynową.

Całość konferencji zwieńczyła uroczysta gala Stacja Benzynowa Roku 2016, podczas której wręczono wyróżnienia w poszczególnych kategoriach plebiscytu. Tegorocznym zwycięzcą głównej kategorii i zdobywcą tytułu Stacja Benzynowa Roku 2016 został Dyskont Paliwowy Citronex Siechnice.

Przeczytaj również:

Szkolenia

Jakie szkolenie dla produkcji wybrać? - praktyczny przewodnik dla firm

Szkolenia dla produkcji – klucz do rozwoju ludzi i organizacji W branży produkcyjnej, gdzie efektywność i jakość mają kluczowe znaczenie, nie wystarczy już tylko dbać o maszyny i technologie – dziś najważniejszym zasobem staje się człowiek. Dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie jakie szkolenie dla produkcji wybrać, by nie tylko rozwinąć kompetencje pracowników, ale też wzmocnić całą organizację. To nie może być zbiór przypadkowych warsztatów…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania dla początkujących managerów?

Pierwsze kroki w roli managera – jakie szkolenia wybrać? Jakie szkolenia dla początkujących managerów z zarządzania wybrać, by już od pierwszych miesięcy w roli lidera budować autorytet, skutecznie prowadzić zespół i unikać najczęstszych błędów? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób, które właśnie awansowały lub przygotowują się do objęcia stanowiska kierowniczego. Początek kariery menedżerskiej to czas pełen wyzwań – wymaga nie tylko szybkiego przystosowania…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z negocjacji wybrać dla handlowców?

Skuteczne negocjacje w sprzedaży – na które szkolenia postawić? Współczesna sprzedaż to znacznie więcej niż prezentacja oferty i domknięcie transakcji. To proces, w którym decydującą rolę odgrywa umiejętność negocjowania – z klientami, działami zakupów, a także w obliczu zmiennych warunków rynkowych. Właśnie dlatego coraz więcej firm zadaje sobie pytanie: jakie szkolenia z negocjacji dla handlowców będą najbardziej wartościowe? Niezależnie od branży, skuteczne…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.