Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Szkolenie odbyło się w Toruniu 22 grudnia ubiegłego roku, a wzięli w nim udział współwłaściciel firmy Crystal oraz szef działu produkcji.

Zrozumieć pracownika. Szkolenie „Efektywny menedżer branży produkcyjnej” dla firmy Crystal

Szkolenie odbyło się w Toruniu 22 grudnia ubiegłego roku, a wzięli w nim udział współwłaściciel firmy Crystal oraz szef działu produkcji.W związku z tym, że szkolenie miało tak kameralny charakter, dużo czasu poświęciliśmy na dyskusję zagadnień omawianych podczas szkolenia, według potrzeb zgłaszanych przez uczestników.

Cele szkolenia

Głównym celem spotkania była poprawa efektywności zarządzania zespołem w branży produkcyjnej, z naciskiem na polepszenie komunikacji kierownik-pracownik, oraz poznanie skutecznych metod motywowania.

Schemat szkolenia

Szkolenie obejmowało następujące elementy:

1. Prawidłowa komunikacja przełożony-pracownik z uwzględnieniem etapów rozwoju pracowników.

2. Umiejętne motywowanie z rozróżnieniem na poszczególne typy osobowości pracowników, w tym narzędzia motywacji pozytywnej i negatywnej (nagrody i kary).

3Radzenie sobie z trudnymi relacjami interpersonalnych w zespole.

W pierwszej kolejności, po realizacji bazowej, teoretycznej części szkolenia, uczestnicy wyrazili potrzebę zgłębienia tematu motywowania pracowników. Przeprowadziliśmy więc z uczestnikami burzę mózgów, która zakończyła się stworzeniem banku narzędzi motywacji finansowych i pozafinansowych. Dzięki dyskusji uczestnicy uświadomili sobie jak wiele poza pieniężnych środków motywujących, których do tej pory nie stosowali, jest w zasięgu ręki.

Kolejnym elementem było poznanie osobowości własnych i pracowników, a następnieprzekazanie wiedzy umożliwiającej  samodzielne rozpoznawanie typów charakteru pracowników i wdrażanie metody zarządzania Insights.

W ramach polepszania jakości komunikacji uczestnicy ćwiczyli również sposoby prawidłowego przekazu informacji zwrotnej z wykorzystaniem metody Fuko, na przykładach z branży produkcyjnej. Omówione zostały również etapy rozwoju pracowników wg reguły przywództwa sytuacyjnego Blancharda.

Na koniec uczestnicy szkolenia poznali podstawowe zasady zarządzania zadaniami w czasie, w tym  m.in. koncepcję Eisenhowera skupiającą się na priorytetyzacji działań.

Rezultaty

Uczestnicy podkreślali przydatność szkolenia, które według ich własnej opinii, pozwoli na lepszą komunikację i skuteczniejsze motywowanie pracowników.

Głównym efektem szkolenia jest uświadomienie sobie przez uczestników korzyści wynikających ze zmiany podejścia od pojmowania pracowników jako jednolitego zespołu do zauważenia grupy indywidualnych jednostek o różnych potrzebach sposobu komunikowania zadań, motywowania czy prezentacji informacji zwrotnej. Z tą wiedzą, uzupełnioną ćwiczeniami symulującymi rozmowy z konkretnymi pracownikami, uczestnicy spotkania będą w stanie w lepszym stopniu zrozumieć motywy zachowań poszczególnych członków zespołu, i przekuć tę wiedzę na zwiększenie ich efektywności i zadowolenia z pracy.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.