Zwiększenie sprzedaży w sklepie

W zakresie umiejętności zwiększenia sprzedaży w sklepie, niezbędnych wskazówek udzielił nam Pan Marcin Grzelak – trener biznesu, specjalista ds. szkoleń sprzedażowych.

W jakich sklepach istnieje możliwość zwiększenia sprzedaży?
Praktycznie w każdym. Z doświadczenia wiem, że w każdym sklepie jest szansa, by zwiększyć sprzedaż. Wszystko zależy od chęci właściciela, kierowników i samego personelu

W jaki sposób można zwiększyć sprzedaż produktów w sklepie?
Po pierwsze poprzez lepszą ekspozycję towaru. Wiadomo, że klient kupuje oczami, więc ekspozycja ma kluczowe znaczenie. Oczywiście ekspozycja bierze się z dopasowania asortymentu pod klienta oraz z odpowiednich zamówień. W pierwszej kolejności trzeba mieć świeży i dobrej jakości towar, by móc później go wyeksponować. Kolejna rzecz, to oczywiście aktywna sprzedaż wprowadzona przez pracowników, umiejętność polecania klientowi w taki sposób, by nie czuł, że jest mu coś wciskane, ale umiejętnie proponowane. Trzecią rzeczą jest oczywiście umiejętna obsługa klienta na całym sklepie i uprzejmość wobec klienta, zarówno w codziennej pracy, jak również w trudnych sytuacjach.

Od czego zależy sukces takiego przedsięwzięcia?
Sukces zależy od zaangażowania pracowników. Ważny jest cały proces uczenia się, poprawiania błędów i konsekwencja w działaniu.

Ile potrzeba czasu, żeby zobaczyć rezultaty?
Rezultaty można już zobaczyć po pierwszym dniu. Przykładowo, kiedy poprawimy ekspozycję na którymś dziale, możemy zauważyć zwiększoną sprzedaż poszczególnych produktów, a na koniec dnia nawet zwiększoną marżę, uzyskaną na konkretnym dziale.

Proszę podać przykład wprowadzenia jakiejś zmiany, która może się przyczynić do wzrostu sprzedaży na całym sklepie.
Dla przykładu mogę podać wprowadzenie aktywnej sprzedaży, czyli np. polecanie przez pracowników danego produktu, co przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Np. jeżeli sprzedawczyni będzie umiejętnie polecać wafelek do kawy, którą klient kupuje, może to spowodować zwiększoną sprzedaż, a w dalszej konsekwencji wzrost wyników sprzedażowych.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak zarządzać czasem w biznesie? – praktyczny przewodnik

Dlaczego zarządzanie czasem w pracy to fundament sukcesu w biznesie? Współczesny biznes wymaga od nas coraz więcej: lepszych wyników, szybszych decyzji, większej elastyczności. W takim środowisku zarządzanie czasem w pracy staje się nie tyle przydatną umiejętnością, co podstawą efektywności i zdrowego funkcjonowania. Właściwe gospodarowanie czasem wpływa na wszystko: od jakości realizowanych projektów, przez poziom stresu, po rozwój kariery zawodowej. Jeśli chcesz osiągać ambitne cele,…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak wykorzystać potencjał social mediów w firmie ochroniarskiej? Wywiad z Angeliką Kuczyńską.

Social media w branży ochroniarskiej – szansa czy ryzyko? Social media w branży ochroniarskiej odgrywają dziś kluczową rolę w budowaniu wizerunku firmy – równie istotną, co skuteczność działań w terenie. Współczesny rynek usług ochrony wymaga nie tylko profesjonalizmu w realnym świecie, ale także przemyślanej obecności w przestrzeni online. Media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych kanałów komunikacji, umożliwiając tworzenie wizerunku opartego na zaufaniu,…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.