napis

telefon-fiolet

+48 608 816 943

facebook-iconyoutube-iconviemo-icon

Dział:: Merchandising
Coraz częściej w małych sklepach osiedlowych oraz kioskach wypracowuje się własne standardy ekspozycji i ciągle rozszerza się asortyment o coraz to nowsze produkty. Nadrzędnym celem jest tu rzecz jasna przyciągnięcie nowych klientów i utrzymanie dotychczasowych. W sprzedaży prasy pewne kwestie pozostają jednak wciąż niezmienne, nadal bowiem najważniejszym czynnikiem wpływającym na sprzedaż jest lokalizacja sklepu, położenie stoiska, wielkość ekspozycji, oferty tytułowe i promocje wydawców. Jednak nowością są wyspecjalizowane działania merchandisingowe.
Dział:: Merchandising
Jednym z kluczowych aspektów tradycyjnego merchandisingu jest właściwa ekspozycja towaru. Prawidłowo zaprezentowany produkt przyciąga klienta oraz znacząco wpływa na jego ewentualną decyzję o zakupie. W sklepie stacjonarnym istnieje możliwość sprawdzenia i oceny wszystkich interesujących nas cech produktu. W przypadku jakichkolwiek pytań możemy zwrócić się do ekspedienta, który z chęcią pomoże. Opisane powyżej realia powinny przekładać się na e-commerce – wciąż stanowi to jednak dość duże wyzwanie dla administratorów poszczególnych stron internetowych.
Dział:: Merchandising
Zakup słodyczy jest działaniem impulsowym - zauważamy konkretny produkt i niemalże natychmiast czujemy jego smak w ustach. Jest to niezależne od wieku klienta, jego preferencji i potrzeb. Standardowo, drogowskazem dla konsumenta są znane, tradycyjne marki budzące zaufanie. Dobrze wyeksponowane, przywodzą na myśl smaki dzieciństwa lub przyjemne wspomnienia związane ze spożyciem konkretnych produktów. To właśnie emocje, jakie słodycze wywołują u nabywców powodują, że ta kategoria produktów jest jedną z najbardziej dochodowych. 
Dział:: Merchandising
Podziały na płeć, wiek, status materialny, miejsce zamieszkania, zainteresowania itp. dają w biznesie pewien wyznacznik w postaci indeksów. W marketingu targetujemy klienta ze względu na ściśle określone, specyficzne cechy, żeby przypisać mu najbardziej efektywną formę przekazu. To, komu dedykujemy nasz produkt, warunkuje dalsze działania marketingowe. Okazuje się jednak, że w dzisiejszych czasach wcale nie jest to takie proste i oczywiste…
Dział:: Merchandising
To, że kobiety kochają zakupy zalicza się do tzw. prawd uniwersalnych, ale to, że kupują z różnych pobudek – już niekoniecznie. Badaczki psychologii konsumenta - Katarzyna Pawlikowska i Dominika Maison, rozróżniły trzy typy kobiet-konsumentek: profesjonalistki, zachłanne konsumpcjonistki oraz rodzinne panie domu. Każdy typ selekcjonował potencjalne zakupy według innych priorytetów.
Dział:: Merchandising
Jak mawiała Marylin Monroe „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy”. W tym dowcipnym powiedzeniu kryje się sporo prawdy. Powszechnie znany stereotyp pary w galerii handlowej to on - siedzący na sofie z wymalowaną na twarzy irytacją, znający najciemniejsze zakamarki swojego telefonu, i ona – błysk w oku, 11 wieszaków przewieszonych przez ramię i spojrzenie krzyczące: „jeszcze 10 minut”. Chyba każdy mężczyzna, który choć raz w życiu wybrał się na zakupy ze swoją dziewczyną, żoną, matką czy córką, doświadczył kiedyś podobnego zjawiska. Z czego wynika zamiłowanie kobiet do zakupów? Dlaczego w sklepach, galeriach i centrach handlowych, mających z zasady przyciągać klientów obu płci, mężczyźni spędzają kilkakrotnie mniej czasu niż kobiety?
Dział:: Merchandising
Wydawać by się mogło, że wiedza o ścieżce zakupowej klienta oraz psychologii zakupów tak poszła do przodu, że teraz wedle z góry ustalonego szablonu można zgadywać, które kategorie produktów mają się znaleźć w danym miejscu w sklepie. Owszem – kiedyś tak było. Dziś prawdziwsze jest stwierdzenie, że nasza wiedza z zakresu merchandisingu jest już na takim poziomie, że produkty mogą znajdować się… gdziekolwiek. Dlaczego? Dlatego, że jedna z głównych zasad ekspozycji towaru mówi, iż jeśli klient zbytnio przyzwyczai się do jakiegoś układu asortymentowego, to trzeba go zmienić – w przeciwnym wypadku z każdą wizytą jego ścieżka zakupowa będzie krótsza, a „letnie” strefy z czasem staną się „zimne”. No właśnie, jak to jest z tymi „zimnymi” strefami? Już intuicja podpowiada nam, że to nie są miejsca, w których mamy zainstalowane lodówki - byłoby to zbyt proste. I skoro można „schładzać” niektóre miejsca, to czy można je też „ocieplać”?
Dział:: Merchandising
Obecnie zastosowanie ekspozycji dodatkowych w merchandisingu nie jest elementem przewagi konkurencyjnej, ale standardem. Wiele jednak zależy od tego, w jaki sposób podejdziemy do ich rozmieszczenia oraz odpowiedniego przygotowania – w tym aspekcie możemy zarówno bardzo dużo zyskać, jak i zepsuć. Sprawdźmy zatem, czego warto unikać w tym zakresie.
Dział:: Merchandising
Właściwie przygotowana ekspozycja papierosów powinna zapewniać szeroki dostęp i ułatwiać szybki wybór produktu, a co za tym idzie, skutecznie zwiększyć efektywność sprzedaży. Oczywiście wygląd i umiejscowienie ekspozycji zależne są od rodzaju sklepu (jego typu i wielkości), rotacji poszczególnych marek oraz profilu konsumenta.
Dział:: Merchandising
W obliczu nieustannie rosnącej konkurencji oraz przesycenia rynku ogromną ilością dóbr oferowanych konsumentom, producenci uciekają się do najróżniejszych rozwiązań celem wypromowania swojej marki. Koronnym pomysłem na przyciągnięcie klienta od zawsze była promocja i reklama. W pewnym momencie dostrzeżono jednak zjawisko fascynacji znanymi osobami i chęć naśladownictwa ich stylu życia. Przełomem było wykorzystanie tego fenomenu w zawartości przekazu reklamowego. Dzięki prostemu mechanizmowi psychologicznemu zdecydowanie łatwiejsze stało się przyciągnięcie uwagi klienta i zmobilizowanie go do zakupu wyróżnionego towaru. Takie działania nazywane są fachowo personality merchandisingiem. Polegają one na wykorzystaniu nazwiska, głosu lub wizerunku znanej osoby celem promocji danego produktu. Za tym idzie oczywiście cała machina regulująca zależności prawno-finansowe związane z wykorzystaniem cudzego wizerunku, a reklama tego rodzaju  generuje ogromne dochody dla popularnych celebrytów.
Strona 1 z 22

Newsletter - Bądź na bieżąco!



newsletter templates powered by FreshMail








Lista Wpisów

Kalendarz

« Lipiec 2017 »
Pn Wt Śr Czw Pt Sb Nie
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31