Praca kucharza - jak wygląda? Co to znaczy dobrze gotować?

Rozmowa z Pawłem Grubą. Praca kucharza i szkolenia kulinarne.

Tym razem gościem Marcina Grzelaka z Warto Szkolić był Paweł Gruba – najbardziej znany menedżer restauracji w Polsce. Wiele osób kojarzy go z programu telewizyjnego „Hell’s Kitchen – Piekielna Kuchnia”. W trakcie niespełna dwudziestu minut opowiedział on o najważniejszych aspektach pracy kucharza. Prowadzenie szkoleń menedżerskich i tych związanych z gastronomią to bowiem specjalizacja Pawła.

Praca kucharza. Co jest ważne?

Goście restauracji zwracają uwagę na następujące elementy: wygoda, temperatura, klimat, czystość, serwis no i oczywiście jedzenie. To ten ostatni element jest uzależniony od jakości pracy kucharza. Potrawy poza tym, że powinny dobrze wyglądać na talerzu i smakować gościom, muszą być również przemyślane pod względem kosztów. W pracy kucharza „cost food” stanowi zatem bardzo ważny element. Jest to koszt produktów spożywczych koniecznych do przygotowania danej potrawy w lokalu gastronomicznym. Gruba wskazuje zatem, że kucharz powinien nie tylko umieć gotować, ale również kalkulować opłacalność potraw.

Praca kucharza. Co to znaczy dobrze gotować?

Dobrze gotować zdaniem zaproszonego rozmówcy oznacza między innymi kierować się sezonowością. Polega to na tym, że szef kuchni wykorzystuje wyłącznie te składniki, które w danym okresie mają najlepsze ceny. Dobrze gotować oznacza również być doskonale zorganizowanym w kuchni. Bardzo często bowiem w pracy kucharza pojawia się potrzeba przyrządzenia kilku potraw w tym samym czasie. Kluczowe jest w tym przypadku zachowanie odpowiedniej kolejności. Ogromne znaczenie ma również powtarzalność. Chodzi o to, aby klienci zawsze otrzymywali równie wysoką jakość potraw, a ich smak się nie zmieniał.

Szkolenia kulinarne. Podsumowanie

Podsumowując wypowiedź Pawła Gruby, dobry kucharz powinien umieć zachować powtarzalność, być dobrze zorganizowanym, a także umiejętnie kalkulować, jakie potrawy są opłacalne w danym okresie. To ostatnie działanie to tak zwany „food cost”. Paweł Gruba to menedżer z ogromnym doświadczeniem, który zajmuje się również udzielaniem wsparcia właścicielom restauracji. W Warto Szkolić również często prowadzone są szkolenia kulinarne, na których można się sporo nauczyć – także w kwestiach omówionych przez zaproszonego gościa. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmu, a także podjęcia nauki. Zaproszony gość przyznał, że sytuacja, w której uznany kucharz przyjeżdża do lokalu, aby na miejscu, szkolić pracowników, to spełnienie marzeń restauratorów.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Wiedza i rozwój, Wywiad

Jak osiągnąć skuteczny styl zarządzania zespołem? – wywiad z Angeliką Kuczyńską

Sztuka skutecznego przywództwa Skuteczne zarządzanie zespołem to nie tylko planowanie pracy i egzekwowanie zadań – to przede wszystkim umiejętność budowania poczucia sensu, które motywuje ludzi do działania. Lider, który potrafi jasno komunikować cele, wskazywać kierunek i inspirować do współpracy, tworzy środowisko, w którym każdy członek zespołu czuje się potrzebny i odpowiedzialny za wynik. Współczesne przywództwo wymaga połączenia empatii, konsekwencji i zdolności do szybkiego…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.