Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Audyt sklepu a merchandising - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

W ŚWIECIE MERCHANDISINGU: Audyt sklepu a merchandising

Audyt sklepu detalicznego to czynność, którą powinno wykonywać się cyklicznie – nawet najlepiej zaaranżowana przestrzeń z czasem traci swoje walory, a na rynek wchodzą coraz to nowsze techniki wystawiennicze, które pomogą nam uzyskać lepsze efekty biznesowe. Szczególnie mocno uwidacznia się to w kwestii merchandisingu, który zdaje się wyrastać na jeden z najważniejszych elementów dobrze zaaranżowanej przestrzeni handlowej.

Co to jest audyt sklepu? Audyt sklepu jest pojęciem bardzo szerokim, w którym zawiera się profesjonalna analiza wszystkich obszarów działalności placówki. Audytowi powinny podlegać między innymi wygląd zewnętrzny sklepu, ekspozycja towaru, mechanizmy sprzedaży (w tym promocje, rabaty) i standardy obsługi klienta. Wszystkie te kwestie mają znaczący wpływ na efekt końcowy, w postaci zwiększenia obrotów w sklepie.

Kto powinien przeprowadzać audyt sklepu? Najlepiej jest zaangażować firmę konsultingową, która specjalizuje się w konkretnej branży. Inaczej będą bowiem wyglądały pewne mechanizmy w sklepie spożywczym, a inaczej w hurtowni chemicznej. Zwracając się do profesjonalistów, których działanie poparte jest certyfikatami i rekomendacjami, możemy liczyć na rzetelną analizę naszych działań, wzbogaconą o sprawdzone, spersonalizowane rozwiązania ewentualnych problemów.

Merchandising, jako istotny element audytu

Z uwagi na fakt, że większość sklepów to samoobsługowe placówki detaliczne, w których klienci sami poruszają się między półkami i mają możliwość dotknięcia produktów przed zakupem, bardzo istotnym elementem audytu sklepu są kwestie merchandisignowe, czyli związane z odpowiednią ekspozycją towarów. Tego typu analiza obejmuje między innymi:

  • weryfikację obecności i umieszczenia materiałów reklamowych,
  • weryfikację oznakowania zewnętrznego obiektu oraz poszczególnych części sklepu,
  • kwestie związane z odpowiednim magazynowaniem produktów,
  • sprawdzenie zasadności używania niektórych materiałów wystawienniczych,
  • wykonanie odpowiedniej dokumentacji,
  • zaprojektowanie usprawnień w wyżej wymienionych obszarach.

Sztuka merchandisingu to wszystkie działania, które zmierzają do jak najlepszej ekspozycji towaru na półkach i innych formach wystawienniczych, dzięki czemu dajemy sobie szansę na zwiększenie sprzedaży określonych grup produktowych. Eksperci w trakcie audytu nie tylko zwracają uwagę na niedociągnięcia w tym zakresie, ale też doradzają rozwiązania zgodne z najnowszymi trendami i osiągnięciami nauki. Niejednokrotnie wykorzystywane są tutaj mechanizmy związane z psychologią, która podpowiada nam na co ludzie zwracają uwagę w konkretnych sytuacjach oraz dlaczego pewne rzeczy są dla nich bardziej atrakcyjne, niż inne.

Przeczytaj również:

Blog, Wiedza i rozwój

Najlepsze szkolenia dla menadżerów, które rozwiną Twoje kompetencje

Rozwój menadżera – fundament skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej Rozwój menadżera to kluczowy element skutecznego zarządzania i przewagi konkurencyjnej organizacji. Obecnie dostępnych jest wiele specjalistycznych szkoleń, które pomagają menadżerom rozwijać ich umiejętności w zarządzaniu zespołem, efektywnej komunikacji i strategicznym myśleniu. Dobrze dobrane szkolenia dla menadżerów mogą pomóc w budowaniu silnych zespołów, zwiększaniu produktywności i wywieraniu pozytywnego wpływu na organizację. Poniżej…
dowiedz się więcej
Blog, Dofinansowania na usługi szkoleniowe

Dofinansowanie do szkoleń

Na rynku pracy szkolenia stają się coraz bardziej popularne. W dynamicznym świecie biznesu potrzebujemy wiedzy skondensowanej, profesjonalnej i praktycznej, którą od razu można wdrożyć w życie firmy czy marki własnej. Kluczem jest merytoryka przekazana przez najlepszych specjalistów odnoszących sukcesy w naszej branży. Ale czy wiesz, że w 2025 roku możesz zdobyć dofinansowanie do szkoleń dla siebie lub swoich pracowników? Dowiedz się, jak to zrobić! Jak uzyskać…
dowiedz się więcej
Blog, Wiedza i rozwój

Prokrastynacja: Jak Przestać Odkładać Zadania na Później?

Jest godzina 17:00, a Ty nagle uświadamiasz sobie, że raport, który odkładałeś, jest do oddania jutro. Czas wziąć się w garść, prawda? Otwierasz laptopa… i sprawdzasz telefon. Może obejrzysz ulubiony kanał na YouTube? Właściwie, to najpierw powinieneś zrobić kolację. Brzmi znajomo? To klasyczny cykl prokrastynacji, który wszyscy kiedyś przeżyliśmy. Dlaczego jednak prokrastynujemy, skoro wiemy, że to nam szkodzi? Przyjrzyjmy się psychologicznym przyczynom…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.