“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

“Asertywność i ochrona przed manipulacją”

W dniu 28.10.2017 zrealizowaliśmy dla firmy informatycznej Web Projekt szkolenie pt. „Asertywność i obrona przed manipulacją”. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy i uczestniczył w niej właściciel firmy.

Cele szkolenia

Do głownych celów szkolenia należy zaliczyć:

Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z klientami manipulacyjnymi – zwiększenie asertywności w kontakcie.
Umiejętność radzenia sobie z pracownikami w sytuacji gdy nie realizują elementów pracy – asertywne przekazanie informacji zwrotnej – jak powinni pracować.

Przebieg szkolenia

Szkolenie miało charakter szkoleniowo-konsultacyjny, ale również zawierało elementy coachingu.

Coaching: szereg pytań, których zadaniem było lepsze uświadomienie sobie właścicielowi Web Projekt jego zachowania podczas rozmów z klientami, a w konsekwencji odkrycie obszarów potencjalnego zwiększenia asertywności.

Konsultacja: z zakresu asertywnego stylu komunikacji – czym jest asertywność; podczas rozmów pojawiało się poszukiwanie: w jakich sytuacjach ta komunikacja jest asertywna, ale również czym jest postawa asertywna. Różne pozycje w zachowaniach: asertywność, bierność, agresywność, manipulacja. Odkrywanie swoich zachowań i osób współpracujących.

Szkolenie: Uczestnik został zapoznany z technikami zachowania asertywnego: “zdarta płyta”, “metoda FUKO”, praca komunikatem “ja” (kontakt z klientami), oraz elementami zarządzanie sytuacyjnego wg teorii Blancharda (kontakt z pracownikami).

Rezultaty

Dzięki szkoleniu, właściciel poznał metody działania, które pozwolą mu na poprawienie swojej pozycji negocjacyjnej.

Otrzymał on również konkretne porady dotyczące koniecznych zmian w postawie i zachowaniu, które bezpośrednio przełożą się na zwiększenie asertywności w kontakcie z klientami manipulującymi. Przykład: nie reagowanie tu i teraz na rozszczenia, ale przełożenie odpowiedzi na później. Do tej pory właściciel starał się od razu odpowiadać na argumenty klientów, nie dając sobie czasu na wypracowanie asertywnej postawy wobec przedstawianych żądań.

Podczas spotkania wypracowane zostały również metody działania: w jaki sposób należy działać, jak należy reagować w sytuacji kiedy pojawia się sytuacja stresowa i brak zachowania asertywnego. Właściciel Web Projekt zapowiedział, że wykorzysta jedną z przedstawionych na szkoleniu metod w najbliższej rozmowie z klientem.

Dziękujemy firmie Web Projekt za okazane zaufanie.

Trenerzy firmy “Warto szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.