Sprawny handlowiec. Doradztwo dla sklepów meblowych Halidor

W dniach 24 czerwca – 3 lipca przeprowadziliśmy usługę doradztwa dla firmy Halidor. W spotkaniu wzięło udział pięć osób, pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż i obsługę klienta.

Halidor to firma działająca w branży stolarskiej, z siedzibą w Tomaszowie Mazowieckim. Halidor posiada dwa salony meblowe: Halidor Meble oraz Halidor Meble BRW.

 

Cele szkolenia

 

Głównym celem cyklu spotkań doradczych poprowadzonych dla firmy Halidor była poprawa jakości obsługi klientów w sklepach Halidor, a w konsekwencji wzrost ich lojalności – zwiększenie liczby odbiorców dokonujących transakcji wielokrotnie, długofalowo.

Przebieg szkolenia

 

W trakcie szkolenia uczestnicy poznali narzędzia pozwalające na zwiększenie skuteczności w komunikacji z klientem, budowanie relacji z klientem (np. model hojności społecznej, czy przykłady zastosowania języka sprzedażowego).

Na część praktyczną złożyły się:

  1. Studium przypadku,
  2. Warsztaty: odgrywanie ról w zaproponowanych przez trenera scenariuszach,
  3. Gra zespołowa,
  4. Praca indywidualna.

W tym ostatnim punkcie dokonaliśmy analizy stylów sprzedażowych oraz sposobów komunikacji z klientem każdego uczestnika. Na tej podstawie mogliśmy udzielić pogłębionych, dobrze dopasowanych  porad rozwijająco- korygujących.

Spotkanie objęło następujące zagadnienia:

  • narzędzia wspierające obsługę posprzedażową,
  • sposoby rozwiązywania reklamacji z wykorzystaniem technik asertywnych,
  • świadome stosowanie technik i narzędzi negocjacyjnych przyspieszających rozwiązywanie trudnych sytuacji z klientem,
  • modele radzenia sobie z obiekcjami,
  • kompleksowa obsługa klienta.

 

Rezultaty szkolenia

 

Pracownicy z dużo większą świadomością będą odkrywać styl komunikacji klienta i stosować techniki sprzedażowe.

W trakcie spotkania opracowaliśmy wspólnie z uczestnikami „plan awaryjny” na wypadek niepożądanych sytuacji, takich jak np. uszkodzony towar, czy wydłużony czas realizacji. Czyli ujmując sprawę bardziej formalnie:

Stworzyliśmy dopasowany do indywidualnych potrzeb profilu firmy sposób domykania transakcji, z uwzględnieniem amortyzowania reakcji klienta

Ten gotowy plan na trudne sytuacje zdecydowanie podniósł pewność siebie przeszkolonych osób. W tym momencie mają one zdecydowanie lepszą pozycję negocjacyjną w stosunku do klienta zgłaszającego obiekcje. W przełożeniu na sytuacje sprzedażowe może to oczywiście przełożyć się na  zwiększenie skuteczności sprzedawców.

 

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.