Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej

Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej

W dniach 23-24 czerwca bieżącego roku przeprowadziliśmy kolejne już szkolenie z zakresu komunikacji dla kadry kierowniczej firmy Knauf.  Wyniki ankiet pokazały zainteresowanie tematyką zajęć i zadowolenie z osiągniętych rezultatów.

Szkolenie dla firmy Knauf 23-24 czerwca 2017 Komunikacja z elementami analizy transakcyjnej

W dniach 23-24 czerwca bieżącego roku przeprowadziliśmy kolejne już szkolenie z zakresu komunikacji dla kadry kierowniczej firmy Knauf.  Wyniki ankiet pokazały zainteresowanie tematyką zajęć i zadowolenie z osiągniętych rezultatów. Co warto odnotować, uczestnicy podkreślali wysoki poziom możliwości przełożenia wiedzy zdobytej podczas zajęć na konkretne sytuacje w ich środowisku pracy (100% osób dało 4 lub 5 na 5 możliwych punktów).

Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy we Wrocławiu i obejmowało dwa dni zajęć, a uczestniczyło w nim jedenaście osób.

Cele szkolenia

Szkolenie miało na celu poszerzenie wiedzy z zakresu analizy transakcyjnej i wykorzystanie jej przez poszczególnych uczestników do polepszania własnej komunikacji z innymi pracownikami firmy.

Cele szczegółowe spotkania:

– przypomnienie i utrwalenie wybranych elementów analizy transakcyjnej w komunikacji i pracy zespołowej,

– odkrywanie i poszerzanie świadomości siebie i swoich kontaktów w komunikacji z innymi,

– usprawnienie efektywności komunikacji i współpracy zespołowej z wykorzystaniem elementów analizy transakcyjnej,

– nabycie umiejętności rozpoznawania nieefektywnej komunikacji i współpracy zespołowej w ramach poznanych narzędzi analizy transakcyjnej.

Przebieg szkolenia

Pierwszego dnia skupiliśmy się na poszerzaniu i odświeżaniu zgromadzonej podczas poprzednich szkoleń wiedzy z zakresu analizy transakcyjnej: podsumowaliśmy poziom strukturalny i transakcyjny analizy (stany ja, typy transakcji, znaki rozpoznania), a następnie przeszliśmy do omówienia dalszych, bardziej złożonych poziomów analizy: gier i skryptu.

Podczas omawiania zagadnień gier, uczestnicy poznali sposoby działania w grze, dowiedzieli się jak zdiagnozować swoją rolę w grze i jak unikać wmanipulowania w nią przez innych.Padły przykłady gier w relacjach i rozmowach.

Po części teoretycznej przeszliśmy do obszernych zajęć warsztatowych.

Uczestnicy podzieleni na grupy mieli za zadanie samodzielnie zdiagnozować obecną sytuację komunikacji w firmie: co dobrze funkcjonuje, z czym są problemy, a co ich zdaniem można realnie poprawić. Poproszeni zostali również o zaproponowanie zagadnień, które chcieliby poruszyć podczas szkolenia, a także o ustalenie mierników sukcesu, dzięki którym będą w stanie stwierdzić, że jakość komunikacji między pracownikami w firmie rzeczywiście ulega poprawie.

Zgodnie z prośbą pracowników, szkolenie skupiło się na takich zagadnieniach, jak:

  • przejście w  komunikacji na tzw. wygraną współpracę (Ja +/Otoczenie +), czyli pozytywne spojrzenie na siebie oraz resztę organizacji,
  • umiejętność patrzenia na ludzi i sprawy w różnych kontekstach,
  • zapanowanie nad swoimi poganiaczami.

Rezultaty przeprowadzonego szkolenia

Dzięki zdobytym informacjom z zakresu analizy gier i skryptów, uczestnicy szkolenia otrzymali uporządkowaną wiedzę na temat gier psychologicznych i uświadomili sobie, które z nich mają miejsce również w ich miejscu pracy. Dalej, poprzez ćwiczenia opartych na przykładach z życia firmy poznali sposoby ograniczania ich występowania, a także radzenia sobie w sytuacjach, gdy druga strona wymusza uczestnictwo w grze.

Głównym rezultatem szkolenia będzie ograniczenie występowania gier w pracy. Taka zmiana to lepsza wymiana informacji, oszczędność czasu i eliminacja ukrytych relacji, które nie wprowadzają odpowiedniego klimatu w komunikacji i we współpracy.

Dziękujemy firmie Knauf za okazane po raz kolejny zaufanie.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja w stowarzyszeniu – relacja ze szkolenia

Znaczenie komunikacji i współpracy w działalności stowarzyszeń Zarządzanie projektami i efektywna komunikacja stanowią fundament skutecznego działania organizacji pozarządowych. Współpraca w zespole, planowanie projektów i umiejętność jasnego przekazywania informacji decydują o tym, czy inicjatywy społeczne osiągną zamierzone rezultaty. Dobrze zaplanowana komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna wzmacnia spójność działań, motywację członków oraz pozytywny wizerunek organizacji w otoczeniu społecznym. Nasza firma została poproszona przez…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przygotowywanie firmy produkcyjnej do zmian w środowisku pracy wynikających z wdrożenia rozwiązań z zakresu zielonej transformacji – relacja ze szkolenia

Wprowadzenie do idei zielonej transformacji w firmie produkcyjnej Zielona transformacja to dziś jeden z najważniejszych procesów, które kształtują przyszłość przemysłu. Wdrażanie działań proekologicznych, ograniczenie emisji CO₂, poprawa efektywności energetycznej oraz odpowiedzialne gospodarowanie surowcami stanowią podstawę nowoczesnego i zrównoważonego biznesu. W tym kontekście zielona transformacja w firmie produkcyjnej nie jest już jedynie odpowiedzią na wymogi regulacyjne, ale świadomym wyborem strategicznym, który buduje przewagę…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.