Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

Szkolenie dla JMP Flowers, kwiatowego potentata na polskim rynku

Przyszła wiosna i cała Polska rusza po sadzonki do balkonowych doniczek lub przydomowego ogródka. Z dużym prawdopodobieństwem kupimy kwiaty wyprodukowane przez JMP Flowers, bo to największy producent kwiatów ogrodowych w Polsce. Nasz trener Marcin Grzelak miał ostatnio przyjemność przeprowadzić szkolenie dla tego kwiatowego giganta.

W spotkaniu uczestniczyła różnorodna grupa pracowników JMP Flowers: zarówno sprzedawcy, dział marketingu, jak i członkowie zarządu.

Od sadzonki do klienta

JMP Flowers to z jednej strony firma produkcyjna, zajmująca się hodowlą kwiatów, a z drugiej również ogólnopolska sieć hurtowni kwiatowych i kwiaciarni. W ten sposób przedsiębiorstwo trzyma puls na całym łańcuchu produkcyjno-sprzedażowym, od sadzonki do klienta.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było przybliżenie zasad merchandisingu i zademonstrowanie ich praktycznego wdrożenia już w konkretnym, fizycznym sklepie.

Przebieg szkolenia

Pierwsza część odbywała się na sali szkoleniowej: omówiono elementy profilu klienta, schemat działania klienta oraz oczywiście rodzaje działań merchandisingowych wspomagających zabiegi marketingowe. Również dokładnie zaprezentowano ścieżkę zakupową klienta: dostosowanie do niej ułożenia asortymentu i ustawienie produktów w przestrzeni sklepów tak, aby klienci poruszali się po sklepie w taki sposób, w jaki chce właściciel sklepu.

Na drugą część szkolenia przenieśliśmy się już do sklepu JMP Flowers, gdzie przystąpiliśmy do części praktycznej. Trener zaproponował zmianę rozkładu regałów w sklepie, tak aby stworzyć nową, zgodną z zasadami merchandisingu ścieżkę klienta. Zmieniona została również ekspozycja w poszczególnych punktach sklepu, m.in. zróżnicowano ekspozycję kwiatową i przesunięto regały z donicami tak, aby lepiej przyciągały wzrok.

Część praktyczna szkolenia została na koniec podsumowana oraz zostały zaproponowane dalsze działania wdrożeniowe, do wykonania przez pracowników po zakończeniu szkolenia.

Rezultaty szkolenia

Szkolenia dały nie tylko wiedzę teoretyczną, ale silnie opierały się na ćwiczeniach praktycznych. W przypadku tego szkolenia już w ramach spotkania trener zaproponował konkretne zmiany w układzie przestrzennym sklepu i osobiście zmienił ułożenie towarów na niektórych regałach.

Szkolenie będzie kontynuowane: trener za kilka miesięcy odwiedzi wybrane punkty handlowe i sprawdzi, na ile pracownikom udało się wdrożyć proponowane zmiany. Zasugeruje również dodatkowe działania, które mogłyby wzmocnić pozytywny efekt strategii merchandisingowej w tych konkretnych placówkach.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w szkoleniu.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM w sieci handlowej – relacja ze szkolenia

Rola CRM w sieci handlowej w budowaniu przewagi rynkowej Współczesna sprzedaż detaliczna nie może funkcjonować skutecznie bez odpowiedniego wsparcia technologicznego. Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na rozwój, lojalność klientów oraz wzrost sprzedaży, jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientem. W dobie cyfrowej transformacji, systemy CRM w sieci handlowej stają się nieodzownym narzędziem codziennej pracy. Ich rola nie ogranicza się jedynie do gromadzenia danych, ale obejmuje całościowe…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Strategiczne zarządzanie handlem w sieci sklepów – relacja ze szkolenia

Zarządzanie handlem w sieci sklepów – klucz do przewagi konkurencyjnej Zarządzanie handlem to obecnie jeden z najważniejszych obszarów strategicznych dla firm działających w środowisku wielokanałowym. W realiach silnej konkurencji, rosnących oczekiwań konsumentów oraz dynamicznego rozwoju technologii, umiejętność skutecznego zarządzania handlem staje się kluczowa dla utrzymania rentowności, budowania wartości marki i efektywnej ekspansji. Sieci handlowe, niezależnie od skali działalności, muszą rozwijać kompetencje w zakresie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwój współpracy między kierownikami w firmie produkcyjnej

Rozwój współpracy między kierownikami jako kluczowy element efektywności w firmie produkcyjnej Efektywna współpraca między kierownikami to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującej firmy, szczególnie w środowisku produkcyjnym, gdzie precyzja, czas reakcji i płynność informacji mają ogromne znaczenie. Rozwój współpracy między kierownikami wpływa bezpośrednio na zdolność organizacji do realizowania strategicznych celów, optymalizowania procesów i reagowania na zmieniające się potrzeby rynkowe. W nowoczesnych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.