Szkolenie dla sklepów E. Leclerc: zwiększanie sprzedaży działu mięsno-wędliniarskiego oraz nabiałowego

Za nami kolejne szkolenie merchandisingowe, tym razem z naszej flagowej usługi szkoleniowej skorzystała francuska sieć supermarketów E. Leclerc. Dlaczego wybrała właśnie nas? Z pewnością dlatego też, że na liście klientów zadowolonych z pracy naszych trenerów znajdują się tak duże firmy, jak Media Expert, sieć sklepów spożywczych Społem, czy Knauf Industries.

W szkoleniu wzięło udział dziesięć osób: kierownik, pomocnik kierownika sklepu oraz osoby zatrudnione na stanowiskach mięsno-wędliniarskim oraz nabiałowym.

Cele szkolenia

Szkolenie miało przede wszystkim dwa główne cele:

  1. MERCHANDISING: nabycie przez personel sklepów umiejętności wykorzystania technik wpływu na potrzeby identyfikowane przez klientów.
  2. KOMUNIKACJA MIĘDZYPRACOWNICZA: wzmocnienie zaangażowania personelu oraz zwiększenie wydajności pracowników poprzez właściwą organizację pracy.

Przebieg szkolenia

Szkolenie zrealizowane zostało w formie wykładu z wykorzystaniem materiałów szkoleniowych – prezentacji. W trakcie szkolenia podjęliśmy następujące tematy:

  • sposoby odczytywania potrzeb klientów oraz metody wpływu na podejmowane decyzje zakupowe,
  • zasady ekspozycji,
  • zasady współpracy personelu,
  • kultura obsługi klienta.

Szeroko omówiono zachowania klientów w sferze ekspozycji towarów. Z tego powodu zaznaczone zostały tzw. „strefy ciepłe” (najbardziej handlowe) lady oraz przeanalizowano możliwości ich wykorzystania na potrzeby zwiększenia sprzedaży. Omówiono zasady współpracy na działach w celu zwiększenia wydajności pracowników.

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy szkolenia w rezultacie nauczyli się, jak wpływać na potrzeby klienta wykorzystując ułożenie towarów, komplementarność, zachowania indywidualne i grupowe. Dodatkowo wykonując działania praktyczne przekonali się, jak ważna dla osiągania dobrych wyników przez dział jest właściwa organizacja pracy; to taki pozytywny „efekt uboczny” szkolenia.

Pracownikom sklepów E. Leclerc dziękujemy za udział w szkoleniu.

 

Trenerzy firmy “Warto Szkolić”

 

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym – jak skutecznie zarządzać przez komunikację?

Rola rozmów menadżerskich w biurze finansowym Rozmowy menadżerskie w biurze finansowym to nie tylko narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim klucz do budowania zaufania wśród podwładnych, efektywnej współpracy i realizacji celów biznesowych. W dynamicznym środowisku finansowym, gdzie codziennością są liczby, wyniki i cele operacyjne, rozmowy menadżerskie stają się przestrzenią do wymiany informacji, rozwijania pracowników oraz szybkiego reagowania na zmiany. To właśnie poprzez rozmowy menedżerowie mogą skutecznie…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet – relacja ze szkolenia

Skuteczna obsługa reklamacji jako filar satysfakcji klienta W dynamicznie rozwijającej się branży osłon okiennych jednym z kluczowych elementów budowania trwałych relacji z klientami jest profesjonalna obsługa reklamacji dla producentów rolet. Reklamacje, choć często postrzegane jako źródło stresu i strat, w rzeczywistości mogą stać się doskonałą okazją do poprawy jakości, usprawnienia procesów oraz wzmocnienia wizerunku firmy. Umiejętność odpowiedniego reagowania na zgłoszenia…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.