Marketing w branży meblowej

Sklep meblowy nie jest miejscem odwiedzanym przez nas codziennie. Stanowi jednak konieczność w trakcie urządzania nowego mieszkania i remontu. Dostępne na rynku salony meblowe obfitują w rozmaite towary, którymi można pięknie udekorować dom. Z punktu widzenia pracownika, zarządzanie tą branżą jest bardzo ciężkim orzechem do zgryzienia. Wiąże się z dużymi kosztami wynajmu lokalu, dostawy produktów i reklamy. A co więcej, nie ma pewności, czy biznes będzie należycie prosperował. Aby skutecznie rozwinąć swoją firmę, warto najpierw zastanowić się, na co zwraca uwagę potencjalny klient.

Zaczyna się od strony internetowej
W dobie dzisiejszego dostępu do Internetu, jest to pierwszy i najważniejszy krok. Powinna być one przejrzysta i perfekcyjnie zaprojektowana. Każdy występujący na niej błąd odstraszy potencjalnego klienta. Wszystko musi więc działać bez zarzutu. Na stronie internetowej powinny znaleźć się podstawowe informacje o firmie, kontakt z obsługą klienta, zrozumiały cennik oraz przykładowe aranżacje przestrzeni, które będą stanowić inspirację dla kupujących. Bardzo ważne jest także umieszczenie dokładnej lokalizacji salonu na stronie www.

Aranżacja salonu
Istnieją sklepy meblowe, do których ludzie wchodzą tłumami, a są też takie, dla których wizyta chociaż jednego klienta w ciągu dnia jest spełnieniem marzeń. Czy tak dzieje się przez przypadek? Bardzo duże znaczenie ma tutaj układ sklepu, oświetlenie, kolorystyka i oczywiście muzyka. Salon meblowy nie jest miejscem, w którym klienci spędzają kilka minut i robią szybkie zakupy. Często wymaga to poświęcenia większej ilości czasu. Istotne jest więc, aby jak najbardziej uprzyjemnić im pobyt, co z kolei skłoni ich do większych zakupów. Miejsca słabo oświetlone i źle zaprojektowane przestrzennie będą odstraszać klientów.

Drobne dekoracje wypełniające pomieszczenie
Bardzo sprytnym zabiegiem jest stworzenie przykładowych wizualizacji, które będą stanowić inspirację dla klientów. Tworząc ją należy dopasować nie tylko meble, ale także drobne dekoracje, np. doniczka, lampka, dywan czy ładna figurka. Wymaga to dużych umiejętności, zmysłu estetycznego i kreatywności. Tak stworzona wizualizacja musi wywołać efekt „wow”. Wówczas klienci poczują silną chęć skompletowania całego zestawu.

Obsługa klienta
Na obsługę klienta składają się zarówno ekspedienci, jak i dział reklamacji. Zakup mebli to bardzo poważna sprawa, wymagająca zwykle dużego nakładu finansowego. W związku z tym każda drobna usterka jest zawsze zgłaszana. O wizerunku firmy świadczą więc jasne warunki współpracy, na podstawie których klient będzie wiedział, kiedy reklamacja zostanie uwzględniona, a kiedy nie. W tym przypadku świetnie sprawdzą się szkolenia z umiejętności załatwiania reklamacji. Pozytywne rozpatrzenie sprawy lub zaproponowanie innego, korzystnego rozwiązania sprawią, że odwiedzający będą kojarzyć markę z zaufaniem i częściej będą tam robić zakupy.

Szkolenia
Szkolenia z merchandisingu niosą salonom meblowym wiele korzyści. Uczestnicy dowiadują się zarówno w jaki sposób zaaranżować sklepową przestrzeń oraz witrynę, jak i poznają mechanizmy psychologii konsumenta. Czym kieruje się wybierając daną markę i na jakie detale zwraca uwagę. Specjaliści przedstawią również skuteczne metody perswazji oraz właściwe rozmieszczenie poszczególnych ekspozycji. Takie warsztaty z pewnością wpłyną pozytywnie na skuteczność biznesu.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak wspierać rozwój pracowników w obszarze logistyki? Przewodnik po kluczowych szkoleniach

Rozwój kompetencji w obszarze logistyki jako motor przewagi konkurencyjnej Przez dekady logistyka była postrzegana jako dziedzina precyzyjnych schematów i powtarzalnych procesów, gdzie kluczem do sukcesu była optymalizacja i standaryzacja. Dziś, w erze nieustannych zakłóceń, gwałtownych zmian rynkowych i rosnącej presji na elastyczność, samo trzymanie się procedur przestaje wystarczać. Prawdziwą przewagę konkurencyjną budują zespoły, które potrafią myśleć nieszablonowo, adaptować…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.