Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zaskakujące efekty szkoleń z asertywności - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Zaskakujące efekty szkoleń z asertywności

Niemalże każdy miał do czynienia w życiu z hasłem „asertywność”. Powszechnie uważana za umiejętność mówienia „nie”. W rzeczywistości jednak jest o wiele bardziej pojemna. Prawdą jest, że pojęcie asertywności skrywa za sobą całą gamę cech związanych z uczciwością wobec siebie i szacunkiem dla innych. W skrócie – bycie sobą w zgodzie z otoczeniem. Niestety granica pomiędzy asertywnością, a agresją jest bardzo cienka. Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że wymawiane przez nich „nie” naładowane jest negatywnymi emocjami. Skutkuje to oczywiście nieporozumieniami i złą atmosferą w domu lub w pracy. Specjalne szkolenia poświęcone tej umiejętności mają na celu uświadomić uczestników, w jaki sposób kulturalnie odmówić i postępować zgodnie z własnymi przekonaniami.

Dlaczego asertywność jest tak ważna?

Brak asertywności jest bardzo dużym utrudnieniem w życiu. Jeśli nie postępujemy zgodnie z własnymi przekonaniami, rośnie w nas frustracja. Przekłada się ona także na nasze otoczenie. Osoby uległe przeważnie są wykorzystywane i traktowane z mniejszym szacunkiem. Koledzy z pracy bez skrupułów ośmieszają je na forum publicznym i stawiają w przykrych sytuacjach, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że obiekt drwin nie ma odwagi się bronić. W nieco „lżejszym” wydaniu mało asertywna osoba zostanie z czasem obarczana coraz to nowymi obowiązkami, którym nie będzie potrafiła powiedzieć „nie”.

Kiedy należy skorzystać ze szkolenia?

Niejednokrotnie mamy do czynienia z sytuacją, gdy ktoś nas obraża, bezpodstawnie krytykuje lub nami manipuluje. Często nie mamy odwagi powiedzieć, że nie zgadzamy się na takie traktowanie. Niestety, zgromadzona w nas złość wybucha w pewnym momencie, powodując poważne konflikty. Brak asertywności najczęściej bierze się z braku poczucia własnej wartości. Twierdzimy, że gdy odmówimy prośbie, która nie jest nam na rękę lub nie zgodzimy się z czyjąś teorią, nagle przestaniemy być lubiani. Jeśli takie uczucia nami kierują, powinniśmy rozważyć uczestnictwo w kursie asertywności. Przyniesie nam on wiele korzyści, które ułatwią nam życie.

Co obejmuje program?

Szkolenia prowadzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Nauczą oni jak lepiej poznać siebie samego oraz które czynniki wpływają na uległe zachowanie kursantów. Podczas szkolenia uczestnicy poddawani są stresującym i niewygodnym sytuacjom, w których muszą postępować według własnych zasad. Uczą się oni w jaki sposób odmawiać, skutecznie prosić o pomoc, bronić się przed obelgami oraz rozwiązywać spory, jednocześnie budując pozytywne relacje.

Korzyści ze szkolenia

Szkolenia z asertywności niosą za sobą wiele benefitów. Jest to nie tylko poznanie samego siebie i umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach. Kursy owocują także tworzeniem pozytywnych więzi z otoczeniem. Efekty pracy można wykorzystać zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym. Osoba przeszkolona wykazuje się lepszymi zdolnościami komunikacyjnymi, buduje zaufanie i minimalizuje konflikty. Jednocześnie ustala pewne granice i zwiększa poczucie własnej wartości. Asertywny pracownik jest osobą bardzo pożądaną w firmie i traktowaną z wielkim szacunkiem. Dlatego też nie warto zwlekać – na kursie każdy jest mile widziany!

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.