Analiza konkurencji – Warsztat
Dla kogo?
Szkolenie skierowane do menadżerów.
W efekcie szkolenia uczestnik
1
Przejdzie przez kluczowe zagadnienia związane z badaniem rynku i konkurencji nastawione na lepsze rozumienie swoich produktów
2
Wypracuje model współpracy w zespole specjalistów ds. sprzedaży, managerów exportu oraz product managerów,
3
Poszuka nowych możliwości dla swoich produktów na rynku
Moduł I Wprowadzenie do szkolenia
- Poznanie uczestników,
- Zasady, reguły pracy na warsztatach,
- Oczekiwania uczestników, gorące tematy,
Moduł II Analiza rynku
- Case study – analiza rynku
- Powody analizowania rynku i konkurencji
- Metody badania rynku
- Kluczowe pytania w analizie otoczenia
- Korzyści dla Ciebie / firmy / Klientów
Moduł III Segmentacja
- Definicja segmentacji rynku
- Kluczowe powody segmentacji
- Kryteria segmentacji rynku
- Ćwiczenie – Moja grupa docelowa
Moduł IV Badanie rynku
- Cel badania rynku
- Ćwiczenie – zbadaj rynek
- Metody badania rynku
- Korzyści przeprowadzania badań rynkowych
- Analiza mojego rynku
Moduł V Potencjał rynku dla produktu
- Jak rozumieć potencjał rynkowy
- Ćwiczenie – określ potencjał rynku
- Metoda 5 sił Portera
- Pojemność rynku
- Przeanalizuj potencjał Twojego rynku
Moduł VI Analiza konkurencji
- Ćwiczenie – Co wiesz o swojej konkurencji
- Jakie korzyści daje dobra znajomość konkurencji
- Jak przeprowadzić dobrą analizę konkurencji
- Źródła informacji o konkurencji
- Potencjał i cele mojej konkurencji
- Analiza konkurencji i co dalej
- Moje wnioski i plan działań
Moduł VII Analiza produktów
- Możliwości pozycjonowania produktów
- Ćwiczenie – Model pozycjonowania Twojego produktu
- Metoda Davida Aakera
- Pozycjonowanie produktów a komodytyzacja
Moduł VIII Podsumowanie warsztatu
- Kluczowe informacje
- Moje wnioski
- Plan działań
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
Szkolenie
Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.
Profesjonalizm Warto Szkolić
Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.