Self-publishing, czyli jak wydać i skutecznie promować swoją książkę?
Dla kogo?
Szkolenie jest dedykowane zarówno tym, którzy już napisali książkę i zastanawiają się, jak zabrać się za jej wydanie, jak i tym którzy dopiero planują napisać i wydać własną książkę.
W efekcie szkolenia uczestnik
1
Wie kiedy i dlaczego warto postawić na self-publishing
2
Posiada wiedzę jak krok po kroku przygotować książkę i plan jej promocji
3
Ma świadomość co brane jest pod uwagę w procesie wydawniczym
4
Wie jakich pułapek unikać i jak skutecznie sprzedawać własną książkę
MODUŁ I. Koncepcja i pomysł czyli dlaczego i jak wydać to, co piszę?
- Self-publishing – dlaczego się opłaca?
- Specyfika rynku wydawniczego i najważniejsze trendy
- Cele wizerunkowe, marketingowe, sprzedażowe publikacji
- Finansowanie wydania książki, przygotowanie kosztorysu.
- Crowdfunding/ przedsprzedaż a selfpublishing
- Grupa docelowa – znaczenie dla sukcesu publikacji
- Czynniki decydujące o atrakcyjności książki
- Case studies projektów self-publishingowych
- Analiza potencjału publikacji /konsultacje indywidualne/
MODUŁ II. Planowanie i strategia czyli co przygotować przed wydaniem książki?
- Kalendarz procesu wydawniczego – jak zaplanować działania?
- Przygotowanie strategii promocji książki
- Narzędzia promocyjne online i offline – planowanie
- Strategia komunikacji książki i autora
- Media społecznościowe w promocji książki
- Współpraca z blogosferą w promocji książki
- Media plan dla publikacji książkowej
- Redagowanie kluczowych komunikatów:
- biogram autora, informacja prasowa, streszczenie o książce
- Teksty promocyjne i wizerunkowe dla książki
MODUŁ III. Przygotowanie i wydanie, czyli jak krok po kroku zabrać się do rzeczy?
- Jak profesjonalnie przygotować książkę?
- Redakcja i korekta. Projekt i skład.
- Okładka. Wybór papieru. Ilustracje.
- Nakład a decyzje biznesowe
- Uzyskanie numeru ISBN dla publikacji
- Podwykonawcy – kto i kiedy będzie potrzebny?
- Współpraca z drukarniami
- Pułapki self-publishingu
MODUŁ IV. Sprzedaż i dystrybucja, czyli jak sprzedać nakład i dużo więcej?
- Premiera rynkowa książki
- Realizacja docelowej promocji i dystrybucji książki
- Wykorzystanie narzędzi marketingu książki
- Działania PR w promocji publikacji
- Marka autora – w jaki sposób ją budować?
- Narzędzia wspierające promocję książki
- Rozwijanie kanałów dystrybucji książki
- Konwersja książki do wersji elektronicznej.
- Wartości dodane publikacji
- Self-publishing – rozwiązania alternatywne
- Ewaluacja działań wydawniczych
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.
Opinie
Współpraca
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
Szkolenie
Osoby z którymi się kontaktowaliśmy wykazały się profesjonalizmem. Szkolenie było bardzo interesujące, jednak żałuje, że nasza firma wybrała tylko jeden dzień szkoleniowy. Wydaje mi się, że większa ilość dni przyniosłaby jeszcze więcej korzyści, a przekazana wiedza nie musiałaby być tak bardzo skondensowana jak miało to miejsce podczas jednego dnia.
Profesjonalizm Warto Szkolić
Dużym atutem firmy jest jej zaangażowanie w otrzymane zlecenie i to, że dopasowuje się do indywidualnych potrzeb klienta. Szkolenie bardzo podobało się wszystkim pracownikom i na pewno jeszcze skorzystamy z usług szkoleniowych tej firmy.