Linki sponsorowane Google AdWords – z czym to się je

Google AdWords w ciągu ostatnich lat stało się podstawowym narzędziem marketingu internetowego. Dziś w zasadzie nie ma mowy o promowaniu danego produktu, marki w Internecie bez skorzystania z tego mechanizmu. Możemy jednak mówić o różnych elementach kampanii Google AdWords. Jednym z jej aspektów są tak zwane linki sponsorowane. Czym one są i w jaki sposób można je wykorzystać?

Czym są linki sponsorowane?

Tak naprawdę linki sponsorowane powstały w odpowiedzi na potrzebę skutecznego kierowania reklam, do odpowiedniej grupy odbiorców (grupy docelowej). Po prostu połączono reklamę z wynikami wyszukiwania. Usługa polega zatem na umieszczeniu przez Google linków do danych stron na pierwszej stronie wyszukiwania. Dzięki temu mamy szansę na zajęcie czołowej pozycji w wynikach wyszukiwania, mimo braku pozycjonowania lub kiepskiego pozycjonowania strony internetowej. Link sponsorowany pojawi się na samej górze wyników albo po prawej stronie listy. Użytkownicy mają możliwość rozpoznania linków sponsorowanych, ponieważ są one otoczone kolorową ramką z hasłem “reklama”.

Skuteczna promocja dzięki linkom sponsorowanym

Linki sponsorowane są w taki sposób dobrane do tematu wyszukiwania, że z reguły rzeczywiście najlepiej odpowiadają naszym oczekiwaniom. Do tego ogromną zaletą Google AdWords jest natychmiastowość działania. Nie musimy długo czekać na efekt uruchomionej kampanii – widzimy ją od razu. Google AdWords zapewnia również wygodę inwestowania. To od nas zależy, jaką kwotę przeznaczymy na kampanię. Przy czym ceny nie są wygórowane, więc nawet przy niskim budżecie mamy możliwość stworzenia spójnej i skutecznej reklamy. Niska cena usługi to również efekt tego, że w zasadzie płacimy wyłącznie za efekt. Kwota usługi zostanie pobrana dopiero wtedy, gdy dany użytkownik Internetu kliknie link i przejdzie na nasza stronę. Do zalet linków sponsorowanych powinniśmy zaliczyć również wygodę takiego sposobu promocji. Przez cały okres trwania kampanii mamy pełną kontrolę i możemy dowolnie modyfikować usługę w każdym czasie jej trwania.

Dlaczego linki sponsorowane są lepsze od tradycyjnego sponsorowania?

Linki sponsorowane dają dużo lepsze efekty od tradycyjnego pozycjonowania SEO. Dlaczego? Po pierwsze z uwagi na czas oczekiwania na efekty. Przy AdWords otrzymujemy je natychmiast, z kolei pozycjonowanie da jakiekolwiek efekty najprawdopodobniej po około 2-3 miesiącach. Nie mamy absolutnie żadnej gwarancji. Linki sponsorowane dają również przejrzystszy pomiar rezultatów. Mamy możliwość wyliczenia dokładnego zwrotu z inwestycji. Dzięki Google AdWords możemy również spać spokojnie, ponieważ nie ma ryzyka ukarania. Jak wiadomo, przy pozycjonowaniu musimy uważać na nieustannie zmieniające się algorytmy. Pozycjonowanie SEO daje również niewielkie możliwości modyfikacji kampanii. Z kolei linki zapewniają pełną swobodę w tym zakresie. No i wreszcie targetowanie – przy Google AdWords jest ono maksymalnie precyzyjne. Mamy możliwość skierowania kampanii do konkretnej grupy docelowej (między innymi ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania oraz zainteresowania).

Szkolenia z zakresu Google AdWords

Specjaliści Warto Szkolić oferują szkolenia z zakresu Google AdWords. Nasze kursy mają charakter praktyczny. Dzięki prowadzonym przez nas warsztatom dowiesz się w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z Google AdWords, jak przygotować kampanię, w jaki sposób mierzy się jej skuteczność oraz jakich narzędzi optymalizacyjnych warto użyć.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Świadoma komunikacja środowiskowa jako klucz do zaufania klientów Współczesny rynek coraz mocniej zwraca uwagę na kwestie ekologiczne, a konsumenci coraz częściej wybierają marki, które działają w sposób odpowiedzialny i transparentny. Niestety, dynamiczny rozwój trendów proekologicznych przyniósł również zjawisko nieuczciwej komunikacji, znane jako greenwashing. To właśnie dlatego temat przeciwdziałania greenwashingowi w firmie produkcyjnej staje się coraz ważniejszy dla przedsiębiorstw, które…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Obsługa wymagającego klienta w firmie kurierskiej – relacja ze szkolenia

Dlaczego kompetencje w obsłudze wymagającego klienta są dziś kluczowe? W branży logistycznej i kurierskiej relacja z klientem odgrywa ogromną rolę. Konkurencja jest duża, a oczekiwania klientów rosną z każdym rokiem. Liczy się nie tylko terminowość dostawy, ale również sposób komunikacji i zdolność do budowania zaufania. Dlatego obsługa wymagającego klienta w firmie kurierskiej stała się jednym z najważniejszych obszarów doskonalenia zawodowego wśród pracowników tej branży.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jakie szkolenia z zarządzania stresem i emocjami pomogą w dużej firmie?

Presja, emocje i wyniki – dlaczego strategiczne podejście do szkoleń jest kluczowe w dużej firmie? Efektywna praca w dużej korporacji nie jest dziełem przypadku. Wymaga nie tylko kompetencji technicznych, ale przede wszystkim pracowników, którzy potrafią radzić sobie z presją. Właśnie dlatego coraz więcej menedżerów zadaje sobie pytanie: jak realnie wspierać swoje zespoły? Nie chodzi tu o jednorazowe wykłady motywacyjne, ale o strategiczne podejście…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.