Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Jak już ustaliliśmy dzisiejszy świat marketingu internetowego nie może obyć się bez kampanii Google Adwords. Reklama w tej przestrzeni jest niezwykle skuteczna, ponieważ może dotrzeć nawet do milionów użytkowników sieci, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów promowanej firmy. Jednym z większych błędów, popełnianych w prowadzeniu tego typu kampanii jest jednak niepołączenie AdWords z Google Analytics. Dlaczego jest to ważne?

Czym jest Google Analytics i dlaczego warto z tego skorzystać?

Google Analytics to darmowe narzędzie, dzięki któremu możemy zbadać jakie statystyki ma nasza witryna. Poprzez ten mechanizm mamy możliwość zweryfikowania, czy uruchomiona przez nas kampania daje oczekiwane efekty oraz które, podjęte przez nas działania są najskuteczniejsze. Przede wszystkim zobaczymy ogólne dane liczbowe co do odwiedzin strony za pośrednictwem kampanii AdWords oraz ich jakość. Dzięki temu mamy pełen obraz ruchu na stronie w odniesieniu do jego różnych źródeł, co z kolei daje nam podstawy do podjęcia określonych działań optymalizacyjnych. Co również ciekawe, w ramach kampanii AdWords możemy zmieniać wielkość stawek za kliknięcie, dostosowując je na poziomie urządzeń, harmonogramu reklam, lokalizacji, a także list remarketingowych w sieci. W konsekwencji użytkownicy na przykład z danej lokalizacji, zobaczą dedykowane im reklamy.

Google Analytics pozwoli nam również ocenić w jaki sposób pojedyncze elementy kampanii, takie jak poszczególne słowa kluczowe, wpływają na skuteczność podjętych przez nas działań promocyjnych. To nie wszystko, Google Analytics pozwala nam dużo wygodniej i sprawniej zweryfikować aktywność kampanii w poszczególnych godzinach i dniach tygodnia. W odniesieniu do samego konta AdWords, możliwe jest to wyłącznie poprzez wygenerowanie raportu. Do tego mamy możliwość wyboru śledzenia tej aktywności – dane zobaczymy w formie tabeli lub w formie wykresu. Google Analytics daje również możliwość śledzenia konkretnych adresów URL, żeby w oparciu o te informacje móc podjąć decyzje co do dalszych zmian w kierowaniu reklam do określonych użytkowników.

Google Analytics – znacznie więcej możliwości

Wskazane wyższej możliwości Google Analytics to tylko część jego funkcji. Do tego wszystkiego należałoby dodać raporty niestandardowe, pozwalające praktycznie na zmieszanie wszystkich wymienionych wcześniej opcji i wiele innych. Tak naprawdę większość użytkowników nie wykorzystuje nawet w połowie potencjału tego narzędzia.

Szkolenia z zakresu Google AdWords i Google Analytics

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników Adwords. Mówimy o tym, w jaki sposób zbudować skuteczną, efektywną strategię działania w kampanii, aby przynosiła ona wymierne, oczekiwane korzyści. Nie bazujemy na ogólnikach, staramy się przekazać naszym kursantom szeroką, szczegółową wiedzę. Właśnie dlatego poszerzamy nasz kurs o dodatkowe, przydatne narzędzia w ramach kampanii, takie jak chociażby Google Analytics, ponieważ w naszej ocenie efektywna kampania Google AdWords nie może się bez tego obyć.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Gastronomiczne szkolenie dla sieci fast foodów – relacja ze szkolenia

Znaczenie profesjonalnych szkoleń gastronomicznych w sektorze fast food Dynamiczny rozwój rynku gastronomicznego sprawia, że standaryzacja procesów, jakość obsługi i bezpieczeństwo żywności stają się kluczowymi elementami budowania przewagi konkurencyjnej. W tak wymagającym środowisku odpowiednio zaplanowane szkolenie dla sieci fast foodów odgrywa niezwykle ważną rolę, ponieważ pozwala pracownikom zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w warunkach dużej rotacji zamówień, ścisłej kontroli jakości…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczne negocjacje w firmie deweloperskiej - relacja ze szkolenia

Jak negocjować w firmie deweloperskiej? – praktyczne szkolenia dla profesjonalistów branży W dynamicznie rozwijającej się branży nieruchomości umiejętność prowadzenia rozmów, łączenia interesów stron oraz tworzenia trwałych porozumień staje się jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych zespołów sprzedażowych, zakupowych i wykonawczych. W tym środowisku negocjacje odgrywają rolę strategicznego narzędzia, które pomaga utrzymać przewagę rynkową, minimalizować ryzyka oraz wzmacniać wartość inwestycji. Umiejętne…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym – relacja ze szkolenia

Rola analizy i doskonalenia procesów W dynamicznym środowisku przemysłowym kluczowe staje się stałe doskonalenie procesów, eliminowanie nieefektywności oraz budowanie kultury opartej na faktach i danych. Jednym z fundamentów takich działań jest rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym, które pozwala firmom nie tylko reagować na niezgodności, lecz także skutecznie im zapobiegać. To podejście łączy analizę techniczną, wiedzę operacyjną oraz umiejętność pracy zespołowej, tworząc…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.