Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Jak w trzech krokach przełamać cykl wypalenia zawodowego? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Jak w trzech krokach przełamać cykl wypalenia zawodowego?

Wyniszczający, długotrwały stres w pracy może nieść za sobą bardzo groźne konsekwencje w postaci postępującego wypalenia zawodowego. Właśnie dlatego nie można przegapić i zlekceważyć pierwszych symptomów, które świadczą o narastającym problemie. W jaki sposób sobie z tym poradzić? Przedstawiamy trzy kroki, pozwalające na przełamanie cyklu wypalenia zawodowego.

Krok pierwszy – zrób sobie przerwę

Najważniejszym elementem, pozwalającym na podjęcie skutecznej walki z wypaleniem zawodowym jest spojrzenie z dystansu na swój problem i próba znalezienia optymalnego rozwiązania. W tym celu najlepiej po prostu zrobić sobie przerwę. Może ona przybrać formę dłuższego urlopu, a w zależności od naszej sytuacji zawodowej i prywatnej, być może i całkowitej rezygnacji z dotychczas wykonywanej pracy.

Krok drugi – pracuj nad kontaktami interpersonalnymi

Najczęstszym podłożem wypalenia zawodowego są nie najlepsze relacje ze współpracownikami. Nawet najcięższa praca może nie wywoływać silnego stresu, jeżeli potrafimy go rozładować przez rozmowę z kolegami, koleżankami, którzy również znajdują się w takiej samej sytuacji, jak my. Warto zatem popracować nad kontaktami interpersonalnymi. W tym zakresie ważna jest empatia, mówienie o swoich uczuciach, nawiązywanie relacji. Starajmy się stworzyć wokół siebie przyjacielską atmosferę. Nawet jeżeli sami nie będziemy dość silni, aby pokonać wypalenie zawodowe, zawsze możemy liczyć na pomoc zaufanych osób.

Krok trzeci – postaw sobie realne cele

Wypalenie zawodowe często wynika też z tego, że chcemy za bardzo. Zbyt intensywnie pracujemy, niejednokrotnie po godzinach, przez co zaciera się granica między naszym życiem prywatnym i zawodowym. Czujemy się sfrustrowani, ponieważ nie wyrabiamy normy, którą sami sobie wyznaczyliśmy. Należy zatem rzetelnie przeanalizować swoją sytuację i zastanowić się nad tym, gdzie jest granica i ile rzeczywiście jesteśmy w stanie zrobić, nie powodując jednocześnie uszczerbku na swoim zdrowiu psychicznym oraz nie rujnując życia prywatnego.

Rola ćwiczeń

W walce z wypaleniem zawodowym niezwykle istotną rolę pełnią ćwiczenia, dlatego w ramach naszych szkoleń, chętnie stosujemy formułę warsztatową. Zachęcamy naszych kursantów do twórczych dyskusji, dzięki czemu łatwiej zapamiętać najistotniejsze kwestie wykładu. Tworzymy inscenizacje, które pozwolą lepiej przygotować się do prawdziwej, życiowej sytuacji, w której staniemy twarzą w twarz z problemem, wywołującym silny stres, prowadzącym bezpośrednio do wypalenia zawodowego.

Szkolenia Warto Szkolić

Głównym winowajcą wypalenia zawodowego jest wszechobecny stres. W swojej ofercie posiadamy szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem w pracy i kontrolowania emocji. Dzięki naszym kursom uczestnicy zyskują świadomość przyczyn stresu w życiu zawodowym i prywatnym, umiejętność rozpoznawania sygnałów stresu, jego przejawów oraz czynników wywołujących, wiedzę na temat metod i technik redukowania stresu i zapobiegania jego negatywnym skutkom, a także zwiększenia własnej efektywności poprzez świadome wpływanie na swoje emocje. Dzięki nam walka z wypaleniem zawodowym staje się dużo efektywniejsza. Zapraszamy do kontaktu!

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Stres i wypalenie zawodowe – jak sobie z nimi radzić?

Syndrom Burnout – wypalenie zawodowe

4 oznaki świadczące o tym, że nie radzisz sobie ze stresem

Jak być bardziej produktywnym, unikając wypalenia zawodowego?

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.