ABC obsługi klienta i technik sprzedaży – cykl trzech szkoleń dla firmy Pasieka Sp. z o.o.

W maju i czerwcu przeprowadziliśmy kompleksowy cykl szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi klienta dla firmy Pasieka sp. z o.o. Spotkanie odbyło się w siedzibie firmy w Toruniu oraz w sklepach stacjonarnych Pasieki.

Pasieka zajmuje się sprzedażą produktów pszczelarskich oraz sprzętu i narzędzi dla samych pszczelarzy. Prowadzi sklepy stacjonarne, hurtownię, jak również sklep internetowy. Przedsiębiorstwo należy do jednych z najstarszych w swojej branży, jego korzenie sięgają czasów przedwojennych.

Ostatni czas w firmie Pasieka to przebudowa kadry i dołączenie dużej grupy nowych pracowników sklepów. Nie mieli oni wcześniej doświadczenia w pracy z klientem, stąd firma dostrzegła konieczność przeprowadzenia szkolenia w zakresie tych umiejętności.

Cele szkolenia

Celem szkolenia było zapoznanie nowych pracowników firmy z podstawowymi zasadami obsługi klienta, technikami sprzedaży oraz w rezultacie wykształcenie pożądanych zachowań sprzedażowych.

Przebieg szkolenia

W ramach szkolenia uczestnicy otrzymali niezbędną wiedzę teoretyczną z zakresu obsługi klienta, ćwiczyli scenki sytuacyjne. Następnie już w sklepie, pod okiem trenera, prowadzili rozmowy sprzedażowe z klientami.

W ramach kształtowania umiejętności obsługi i technik sprzedaży zapoznaliśmy uczestników z takimi zagadnieniami, jak na przykład:

  • praktyczna nauka sposobów nawiązywania kontaktu z klientem,
  • struktura prawidłowo poprowadzonej rozmowy z klientem,
  • prezentacja produktu,
  • odpowiadanie na wątpliwości klienta.

Kolejnym poruszonym podczas zajęć tematem było poznanie samej osoby klienta: jego potrzeb, cech osobowości, a także ćwiczenie odczytywania wysyłanych przez nich sygnałów zakupowych. Szczególnej koncentracji wymagały kwestie związane z aktywnym słuchaniem klienta i odpowiedzią na jego potrzeby. Bez przekazywania zbędnych, niemających dla klienta znaczenia informacji i „przegadywania” momentu decyzyjnego klienta.

Opisane tematy analizowaliśmy i ćwiczyliśmy na przykładach wziętych z innych sklepów oraz, co z pewnością najważniejsze, na sytuacjach opisanych przez samych uczestników szkolenia, z ich własnego doświadczenia.

Rezultaty szkolenia

Ponieważ dla firmy Pasieka przeprowadziliśmy cykl trzech, oddalonych od siebie w czasie szkoleń, mieliśmy znakomitą okazję do zaobserwowania rezultatów szkolenia. Na ostatnim z nich zauważyliśmy ogromny postęp, którego wynikiem było nabycie umiejętności w zakresie:

  • struktury rozmowy prowadzonej z klientem,
  • odwoływania się do korzyści danego produktu,
  • zgłębiania potrzeb klienta – zadawania pytań.

W rezultacie wśród uczestników na dobre zagościła parafraza oraz język korzyści 🙂

W ocenie samych uczestniczek, szkolenie pozwoliło rozwiać kluczowe wątpliwości takie jak te dotyczące sposobu powitania, momentu, w którym należy podejść do klienta, czy nienatrętnych. A równocześnie skutecznych sposobów rekomendowania produktów.

 

Trenerzy „Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak zarządzać czasem w sprzedaży detalicznej? Relacja ze szkolenia.

Znaczenie zarządzania czasem w sprzedaży detalicznej Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to kluczowy obszar, od którego zależy efektywność działania każdego sklepu. W realiach handlu, gdzie rytm pracy wyznacza klient, zmiany asortymentowe i rotacje kadrowe, umiejętność skutecznego zarządzania czasem przekłada się bezpośrednio na organizację dnia, obsługę klienta, a także atmosferę w zespole. Zarządzanie czasem w sprzedaży detalicznej to nie tylko kwestia indywidualnej dyscypliny, ale także…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak skutecznie zabezpieczyć dostęp zdalny przez VPN w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Bezpieczny dostęp zdalny – wyzwania i konieczność działania W dobie rosnącej cyfryzacji przemysłu, coraz więcej przedsiębiorstw produkcyjnych staje przed wyzwaniem bezpiecznego udostępniania swoich systemów informatycznych osobom pracującym zdalnie. Wykorzystanie technologii VPN w firmie produkcyjnej stało się standardem, jednak z racji specyfiki środowisk OT, systemów SCADA oraz rozbudowanych sieci przemysłowych – ten standard wymaga starannie zaprojektowanej…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Jak przeprowadzać rozmowy sprzedażowe w branży medycznej? – relacja ze szkolenia

Kluczowa rola kompetencji sprzedażowych w sektorze medycznym Branża medyczna należy do najbardziej wymagających i odpowiedzialnych sektorów rynku. Odpowiednie kompetencje komunikacyjne oraz umiejętność prowadzenia profesjonalnych rozmów z przedstawicielami ochrony zdrowia stają się nie tylko atutem, ale wręcz koniecznością. Rozmowy sprzedażowe w branży medycznej to proces złożony, w którym sprzedawca nie tylko reprezentuje produkt, ale również pełni rolę partnera merytorycznego, doradcy i ambasadora jakości. Niezbędne jest…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.