Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Czym jest Google Analytics? - Warto Szkolić.pl | Szkolenia, Doradztwo, Merchandising

Czym jest Google Analytics?

Jednym z oferowanych przez nas szkoleń, które cieszą się największą popularnością, jest kurs, obejmujący zasady posługiwania się narzędziem Google Analytics. Czym jest ten mechanizm? Na czym polega jego sukces oraz w jaki sposób efektywnie go wykorzystać? O tym kilka słów w artykule poniżej.

Czym właściwie jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, które pozwala nam na pozyskanie informacji na temat naszej strony oraz tego, czy prowadzona przez nas kampania i inne działania podejmowane w obrębie witryny. Przynoszą oczekiwany skutek w postaci odpowiedniego wypozycjonowania i wystarczającej liczby odwiedzin na stronie. To tak w uproszczeniu. Dzięki Google Analytics dowiemy się również co konkretnie użytkownicy robią na stronie. A także jakie treści interesują ich najbardziej, jakie jest źródło ich odwiedzin i tak dalej.

Przejrzysta i przystępna forma

Sukces Google Analytics tkwi prawdopodobnie w intuicyjnej obsłudze oraz przejrzystej, łatwej formie raportów, generowanych przez to narzędzie. Google Analytics pozwala nam na realizację postawionych celów biznesowych, a prowadzona kampania marketingowa staje się spójna i zaplanowana. Wszystko dzięki temu, jak cenne informacje otrzymujemy w ramach raportów. Jak to właściwie działa? Skąd te informacje? Sprawcą jest kod śledzący GATC, wykorzystujący język znaczników Java Script. W uproszczeniu – jeżeli użytkownik odwiedza stronę, serwer zwraca go do przeglądarki, tworzą się pliki cookies, które przechowują najważniejsze informacje o odwiedzających.

Czy korzystanie z Google Analytics jest trudne?

Jak już wspomnieliśmy, Google Analytics cechuje przystępna i przejrzysta forma, dzięki czemu niezwykle łatwo z niego korzystać. Wystarczy jedynie poznać podstawowe zasady. Łatwa jest rejestracja (zajmie dosłownie kilka minut) oraz dokonanie podstawowej konfiguracji. Aby w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, które daje nam to narzędzie, warto jednak skonsultować się ze specjalistami i dowiedzieć się na ten temat nieco więcej.

Filtry, zarządzanie, segmentacja…

Przechodząc zatem do pojęć trudniejszych, w ramach nauki posługiwania się narzędziem Google Analytics należy przede wszystkim poznać schemat optymalnej konfiguracji filtrów. Dzięki temu mamy możliwość swoistego rozdzielenia ruchu, jaki pojawia się na stronie oraz doprecyzowanie uzyskiwanych raportów. Istotne jest również zarządzanie, ponieważ z mechanizmu Google Analytics może korzystać na raz kilku użytkowników, którym można nadać poszczególne, różne uprawnienia. Z kolei segmentacja, dotyczy precyzyjnego wskazania wszelkich istniejących w obrębie strony oraz kampanii problemów. Możemy podzielić na przykład ruch na stronie nowych użytkowników, odwiedziny z transakcjami oraz ruch z telefonów.

Szkolenia Warto Szkolić

Szkolenie z zakresu Google Analytics, które na stałe znajduje się w oferowanym przez nas katalogu, skierowane jest do osób, które na co dzień zajmują się marketingiem internetowym, tworzeniem stron w WordPressie, wykorzystujących SEO oraz Google Analytics i potrzebujących dodatkowego wsparcia w tym zakresie oraz zaawansowanej, rozbudowanej wiedzy. Jesteśmy jednak otwarci również na inne potrzeby naszych Klientów. Jeżeli chcesz poznać Google Analytics od absolutnych podstaw. Dowiedzieć się czym jest to narzędzie, jak można je wykorzystać, jak utworzyć konto w Google Analytics – skontaktuj się z nami.

 

Artykuły, które mogą Cię zainteresować:

Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Podstawy Google AdWords

 

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.