Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Jak już ustaliliśmy dzisiejszy świat marketingu internetowego nie może obyć się bez kampanii Google Adwords. Reklama w tej przestrzeni jest niezwykle skuteczna, ponieważ może dotrzeć nawet do milionów użytkowników sieci, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów promowanej firmy. Jednym z większych błędów, popełnianych w prowadzeniu tego typu kampanii jest jednak niepołączenie AdWords z Google Analytics. Dlaczego jest to ważne?

Czym jest Google Analytics i dlaczego warto z tego skorzystać?

Google Analytics to darmowe narzędzie, dzięki któremu możemy zbadać jakie statystyki ma nasza witryna. Poprzez ten mechanizm mamy możliwość zweryfikowania, czy uruchomiona przez nas kampania daje oczekiwane efekty oraz które, podjęte przez nas działania są najskuteczniejsze. Przede wszystkim zobaczymy ogólne dane liczbowe co do odwiedzin strony za pośrednictwem kampanii AdWords oraz ich jakość. Dzięki temu mamy pełen obraz ruchu na stronie w odniesieniu do jego różnych źródeł, co z kolei daje nam podstawy do podjęcia określonych działań optymalizacyjnych. Co również ciekawe, w ramach kampanii AdWords możemy zmieniać wielkość stawek za kliknięcie, dostosowując je na poziomie urządzeń, harmonogramu reklam, lokalizacji, a także list remarketingowych w sieci. W konsekwencji użytkownicy na przykład z danej lokalizacji, zobaczą dedykowane im reklamy.

Google Analytics pozwoli nam również ocenić w jaki sposób pojedyncze elementy kampanii, takie jak poszczególne słowa kluczowe, wpływają na skuteczność podjętych przez nas działań promocyjnych. To nie wszystko, Google Analytics pozwala nam dużo wygodniej i sprawniej zweryfikować aktywność kampanii w poszczególnych godzinach i dniach tygodnia. W odniesieniu do samego konta AdWords, możliwe jest to wyłącznie poprzez wygenerowanie raportu. Do tego mamy możliwość wyboru śledzenia tej aktywności – dane zobaczymy w formie tabeli lub w formie wykresu. Google Analytics daje również możliwość śledzenia konkretnych adresów URL, żeby w oparciu o te informacje móc podjąć decyzje co do dalszych zmian w kierowaniu reklam do określonych użytkowników.

Google Analytics – znacznie więcej możliwości

Wskazane wyższej możliwości Google Analytics to tylko część jego funkcji. Do tego wszystkiego należałoby dodać raporty niestandardowe, pozwalające praktycznie na zmieszanie wszystkich wymienionych wcześniej opcji i wiele innych. Tak naprawdę większość użytkowników nie wykorzystuje nawet w połowie potencjału tego narzędzia.

Szkolenia z zakresu Google AdWords i Google Analytics

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników Adwords. Mówimy o tym, w jaki sposób zbudować skuteczną, efektywną strategię działania w kampanii, aby przynosiła ona wymierne, oczekiwane korzyści. Nie bazujemy na ogólnikach, staramy się przekazać naszym kursantom szeroką, szczegółową wiedzę. Właśnie dlatego poszerzamy nasz kurs o dodatkowe, przydatne narzędzia w ramach kampanii, takie jak chociażby Google Analytics, ponieważ w naszej ocenie efektywna kampania Google AdWords nie może się bez tego obyć.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby?

Onboarding na produkcji – jak wdrożyć do pracy nowe osoby? Pracownicy fizyczni, wykonujący swoje obowiązki w różnego typu zakładach przemysłowych czy magazynach, powinni zostać odpowiednio przeszkoleni do wykonywania przydzielonych im zadań. Mimo że wdrożenie ma tutaj nieco inny charakter niż w przypadku osób pracujących w biurach, to nadal należy zapewnić załodze odpowiednie wsparcie. Jest ono szczególnie ważne w pierwszych miesiącach zatrudnienia. Dobre…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników?

Jak rozpoznać potrzeby szkoleniowe swoich pracowników? Niezależnie od branży, w jakiej działa firma, ważne jest, aby osoby w niej zatrudnione były na bieżąco przygotowywane do pełnienia swoich obowiązków. To już standard, że poświęca się sporo czasu na szkolenia wdrożeniowe. Jednak równie ważną kwestią jest późniejszy rozwój kompetencji. Sprawia on, że można łatwiej delegować zadania poszczególnym osobom, a także usprawnia przeprowadzanie rekrutacji wewnętrznych.…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać?

Szkolenia dla pracowników restauracji – jakie wybrać? Szkolenia dla pracowników restauracji, stanowią klucz do jej sukcesu, dlaczego? Restauracja to miejsce, z którego codziennie korzysta bardzo duża liczba osób. To tutaj ludzie jedzą posiłki, organizują spotkania, imprezy rodzinne, a także relaksują się. Restauracja daje ludziom poczucie pewnego rodzaju luksusu. Dzieje się tak, ponieważ nie trzeba gotować, by zjeść smaczny posiłek. Co więcej,…
dowiedz się więcej