Tworzenie skutecznej kampanii reklamowej AdWords z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics

Jak już ustaliliśmy dzisiejszy świat marketingu internetowego nie może obyć się bez kampanii Google Adwords. Reklama w tej przestrzeni jest niezwykle skuteczna, ponieważ może dotrzeć nawet do milionów użytkowników sieci, co bezpośrednio przekłada się na wzrost obrotów promowanej firmy. Jednym z większych błędów, popełnianych w prowadzeniu tego typu kampanii jest jednak niepołączenie AdWords z Google Analytics. Dlaczego jest to ważne?

Czym jest Google Analytics i dlaczego warto z tego skorzystać?

Google Analytics to darmowe narzędzie, dzięki któremu możemy zbadać jakie statystyki ma nasza witryna. Poprzez ten mechanizm mamy możliwość zweryfikowania, czy uruchomiona przez nas kampania daje oczekiwane efekty oraz które, podjęte przez nas działania są najskuteczniejsze. Przede wszystkim zobaczymy ogólne dane liczbowe co do odwiedzin strony za pośrednictwem kampanii AdWords oraz ich jakość. Dzięki temu mamy pełen obraz ruchu na stronie w odniesieniu do jego różnych źródeł, co z kolei daje nam podstawy do podjęcia określonych działań optymalizacyjnych. Co również ciekawe, w ramach kampanii AdWords możemy zmieniać wielkość stawek za kliknięcie, dostosowując je na poziomie urządzeń, harmonogramu reklam, lokalizacji, a także list remarketingowych w sieci. W konsekwencji użytkownicy na przykład z danej lokalizacji, zobaczą dedykowane im reklamy.

Google Analytics pozwoli nam również ocenić w jaki sposób pojedyncze elementy kampanii, takie jak poszczególne słowa kluczowe, wpływają na skuteczność podjętych przez nas działań promocyjnych. To nie wszystko, Google Analytics pozwala nam dużo wygodniej i sprawniej zweryfikować aktywność kampanii w poszczególnych godzinach i dniach tygodnia. W odniesieniu do samego konta AdWords, możliwe jest to wyłącznie poprzez wygenerowanie raportu. Do tego mamy możliwość wyboru śledzenia tej aktywności – dane zobaczymy w formie tabeli lub w formie wykresu. Google Analytics daje również możliwość śledzenia konkretnych adresów URL, żeby w oparciu o te informacje móc podjąć decyzje co do dalszych zmian w kierowaniu reklam do określonych użytkowników.

Google Analytics – znacznie więcej możliwości

Wskazane wyższej możliwości Google Analytics to tylko część jego funkcji. Do tego wszystkiego należałoby dodać raporty niestandardowe, pozwalające praktycznie na zmieszanie wszystkich wymienionych wcześniej opcji i wiele innych. Tak naprawdę większość użytkowników nie wykorzystuje nawet w połowie potencjału tego narzędzia.

Szkolenia z zakresu Google AdWords i Google Analytics

Posiadamy w swojej ofercie szkolenia zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników Adwords. Mówimy o tym, w jaki sposób zbudować skuteczną, efektywną strategię działania w kampanii, aby przynosiła ona wymierne, oczekiwane korzyści. Nie bazujemy na ogólnikach, staramy się przekazać naszym kursantom szeroką, szczegółową wiedzę. Właśnie dlatego poszerzamy nasz kurs o dodatkowe, przydatne narzędzia w ramach kampanii, takie jak chociażby Google Analytics, ponieważ w naszej ocenie efektywna kampania Google AdWords nie może się bez tego obyć.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jaka rolę odgrywa ostatnie wrażenie przed klientem?

W świecie biznesu siła pierwszego wrażenia jest często podkreślana jako kluczowy element w nawiązywaniu relacji z klientami. Jednak równie istotne, a często niedoceniane, jest ostatnie wrażenie, które firma pozostawia po zakończeniu interakcji. To właśnie ono może zadecydować o tym, czy klient będzie chciał wrócić i polecić firmę innym. W dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, każda interakcja z klientem powinna być traktowana jako…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak przekonać klienta do zakupu produktu lub usługi?

W obliczu globalnej konkurencji i dynamicznie zmieniających się preferencji konsumentów, umiejętność efektywnego przekonywania klientów do zakupu produktów lub usług staje się niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa. Firmy starają się nie tylko dostarczać produkty o wysokiej jakości, ale również tworzyć wartość dodaną, która odpowiada na specyficzne oczekiwania i potrzeby swoich klientów. To podejście wymaga głębokiego zrozumienia tych potrzeb, co jest możliwe tylko przez bezpośrednią interakcję i budowanie…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak odpowiadać na zastrzeżenia ze strony klientów?

Każdy przedsiębiorca i pracownik obsługi klienta prędzej czy później zetknie się z zastrzeżeniami ze strony klientów. Niezadowolenie może wynikać z różnych powodów – od jakości produktów, przez problemy z dostawą, aż po obsługę klienta. Zamiast postrzegać zastrzeżenia jako zagrożenie, warto traktować je jako szansę na poprawę i wzmocnienie relacji z klientami. Umiejętne zarządzanie zastrzeżeniami to sztuka, która może przekształcić niezadowolonych klientów w lojalnych ambasadorów…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.