Szkolenie sprzedażowe dla sklepu "Matteo" we Wrześni. Budujemy zwycięski zespół sprzedażowy!

Ostatnio przeprowadziliśmy szkolenie sprzedażowe dla sklepu spożywczego “Matteo”, we Wrześni w województwie wielkopolskim. W naszym spotkaniu udział wzięło dwudziestu dwóch uczestników: pracownicy szeregowi, jak i kadra zarządzająca. Dziewięciogodzinne spotkanie zrealizowaliśmy na terenie sklepu “Matteo”. Jak zawsze nasze szkolenie było mocno praktyczne, z naciskiem na ćwiczenie zadań codziennie wykonywanych w pracy.

Cele szkolenia

Sprzedaż to nie tylko relacja na linii sprzedawca-klient. Kluczową rolę odgrywa tutaj również atmosfera w zespole sprzedażowym i umiejętna komunikacja pomiędzy jego członkami. Dlatego nasze szkolenie sprzedażowe dla sklepu “Matteo” miało trzy cele: oprócz wzmocnienia umiejętności sprzedażowych również poprawę komunikacji w zespole (wszyscy pracownicy sklepu) oraz wzmocnienie umiejętności przewodzenia zespołowi: motywowanie i budowa pozycji lidera wśród pracowników (kadra zarządzająca sklepu).

Przebieg szkolenia

W czasie szkolenia pracowaliśmy metodami aktywnymi: w parach i grupach, co dobrze przekładało się na zaangażowanie grupy: wszyscy chętnie wykonywali ćwiczenia i zadania. Podczas wspólnej pracy wykorzystaliśmy również testy osobowościowe, a nasze całodzienne spotkanie wspomagały przykłady case study z materiałów audiowizualnych.  W ten sposób ćwiczyliśmy:

  • znaczenie dobrej komunikacji w zespole sprzedażowym,
  • elementy wpływające na komunikację; czego się wystrzegać a co wprowadzać,
  • budowanie zaufania w zespole,
  • rozwiązywanie konfliktów,
  • jak rozmawiać z różnymi typami klientów.

Dodatkowo podczas osobnego szkolenia dla menedżerów sklepu pokazaliśmy, jak skutecznie motywować pracowników, ćwicząc technikę kodu DNA”. Wskazaliśmy również jakie cechy powinien mieć przywódca, aby nie być tylko zarządcą, ale również inspirować i dawać swoją osobą przykład zaangażowanej obsługi klienta na wysokim poziomie (Przywództwo i zarządzanie. Jak to połączyć?).

Rezultaty szkolenia

Wśród pracowników największe zainteresowanie wzbudziły informacje na temat komunikacji i motywacji. Szkolenie sprzedażowe dla sklepu “Matteo” przyniosło pracownikom następujące efekty:

posiedli lepsze zrozumienie i zbudowali otwartość na różnorodność w zespole,

dowiedzieli się jakie zasady komunikacji dobrze wprowadzić,

zrozumieli jak przekazywać informację, aby była czytelna dla współpracownika,

-zbudowali świadomość tego, w jaki sposób rozmawiać, aby zrozumieć swojego pracownika/współpracownika,

dowiedzieli się, jakie są kluczowe “zakłócacze” komunikacji,

odkryli, jak przebiega rozwój pracownika w firmie i czego potrzebuje pracownik na poszczególnych poziomach rozwoju.

Serdecznie dziękujemy za udział i zaangażowanie w ćwiczenia. Trzymamy za Was kciuki!

Trenerzy “Warto Szkolić”

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży w firmie handlowo-usługowej – relacja ze szkolenia

Dlaczego zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży zmienia oblicze biznesu? W dzisiejszym, przepełnionym informacjami świecie, gdzie klienci mają dostęp do nieograniczonej liczby ofert i opinii, sama znajomość produktu przestała być kluczem do sukcesu. Klienci oczekują czegoś więcej niż tylko transakcji – pragną spersonalizowanych doświadczeń i relacji opartych na zaufaniu. To właśnie zrozumienie podstaw psychologii sprzedaży jest fundamentem, który pozwala…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wdrażanie ESG w branży tekstylnej - relacja ze szkolenia

ESG w branży tekstylnej – od teorii do praktyki Współczesny świat biznesu coraz mocniej akcentuje potrzebę działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a strategia ESG (Environmental, Social, Governance) staje się fundamentem długoterminowej wartości i odporności przedsiębiorstw. Koncepcja ta, łącząca w sobie troskę o środowisko, odpowiedzialność społeczną oraz wysokie standardy ładu korporacyjnego, przestaje być jedynie wizerunkowym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii, który…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Skuteczna komunikacja i sprzedaż w sklepie meblowym – relacja ze szkolenia

Dlaczego komunikacja w sklepie meblowym jest kluczem do sukcesu Zakup mebli to dla większości klientów decyzja o dużym znaczeniu, angażująca zarówno emocjonalnie, jak i finansowo. Rzadko kiedy jest to impulsywny wybór, to raczej przemyślany proces, którego celem jest stworzenie komfortowej i funkcjonalnej przestrzeni na lata. Właśnie dlatego rola sprzedawcy wykracza daleko poza bycie zwykłym informatorem o produkcie. Klient poszukuje partnera i doradcy, który…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.