Planowanie kampanii online w branży handlu detalicznego – szkolenie dla firmy EURO P.S.H.

Planowanie kampanii online w branży handlu detalicznego – szkolenie dla firmy EURO P.S.H.

 

Prowadzenie kampanii marketingowych w sieci z jednej strony stanowi dziś standard dla przedsiębiorstw, z drugiej natomiast – niemałe wyzwanie, związane z koniecznością obserwowania trendów i nauki zupełnie innych niż jeszcze dekadę temu, technologii. W dniu 24.09.2021 zrealizowaliśmy szkolenie z zakresu planowania kampanii online dla przedsiębiorstwa Euro Polska Sieć Handlowa. Szkolenie odbyło się w siedzibie firmy, przy ul. Browarnej 2A w Łomży.

 

Firma EURO P.S.H. zrzesza przedsiębiorców zajmujących się tradycyjnym handlem detalicznym. Wspierając przy tym niezależne placówki handlowe w celu osiągnięcia przez nich jak najlepszych rezultatów ekonomicznych. Alternatywne formy prowadzenia działalności, promowanie lokalnego biznesu oraz działania integracyjne stanowią formę odpowiedzi na rosnącą konkurencję dużych sieci sklepów wielkopowierzchniowych.

 

Usługa szkoleniowa realizowana była zgodnie z wytycznymi Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Szkoleniem objętych zostało 6 pracowników firmy EURO P.S.H. Zajęcia poprowadziła trenerka Patrycja Maślankiewicz – wieloletni menadżer z doświadczeniem w kierowaniu zespołami, szkoleniowiec z ponad 15-letnim doświadczeniem oraz specjalista z zakresu kampanii reklamowych w sieci oraz e-sprzedaży.

 

Cele szkolenia

Szkolenie pt. „Planowanie kampanii online” miało za zadanie przygotować uczestników do realizowania działań marketingowych (w tym przede wszystkim reklamowych) w sieci. Kompetencje obejmujące budowanie strategii promocyjnej i działania online mają stanowić odpowiedź,  na zachodzące w otoczeniu rynkowym zmiany. Mamy tu na myśli obserwowany wzrost znaczenia reklamy internetowej przy jednoczesnym spadku skuteczności tradycyjnych form marketingu.

 

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy mają być przygotowani, by dobierać odpowiedni typ kampanii reklamowej online oraz właściwe narzędzia reklamy internetowej. Oczywiście dobór tych aspektów, ma być adekwatny do celów obranej strategii, jak i możliwości finansowych. Innymi słowy, uczestnicy będą wiedzieć, w jaki sposób prowadzić ekonomiczną, a jednocześnie skuteczną kampanię reklamową w sieci.

 

Przebieg szkolenia

Szkolenie zawierało 4 moduły tematyczne. Przed rozpoczęciem zajęć, uczestnicy wzięli udział w krótkim teście pisemnym, sprawdzającym wiedzę z zakresu przedmiotu szkolenia. 

 

Moduł 1. Podejmowanie działań związanych z budowaniem strategii promocyjnych online

Uczestnicy w trakcie pierwszego modułu dowiedzieli się na czym polega strategia promocyjna w przypadku działań marketingowych w sieci oraz jak ją skutecznie kreować. Jest to o tyle ważne, że strategie promocyjne online znacząco różnią się od tych podejmowanych stacjonarnie. Między innymi pod względem ich konstrukcji, zaawansowania technologicznego, zasięgu, grupy docelowej czy kosztu realizacji.

 

Moduł 2. Podejmowanie działań taktycznych w e-marketingu, optymalizowanie stron www pod działania kampanii reklamowych oraz pomiar skuteczności kampanii reklamowych online

W ramach drugiego modułu szkolenia, uczestnicy poznali szereg taktycznych działań do wykorzystania w marketingu internetowych. Omówiono również techniczne aspekty konstrukcji strony internetowej, tak aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał podczas prowadzenia kampanii reklamowej online. Wytłumaczono również, w jaki sposób i za pomocą jakich narzędzi dokonać pomiaru skuteczności zrealizowanej kampanii online.

 

Moduł 3. Analiza i charakterystyka sylwetki internauty oraz rynek reklamy internetowej

Posiadając już wiedzę na temat tego w jaki sposób konstruować kampanie online oraz jakich narzędzi używać na poszczególnych etapach tego procesu, uczestnicy zostali zaznajomieni ze swoją grupą docelową w kontekście e-marketingu, czyli internautami oraz specyficznym obszarem działań marketingowych – rynkiem reklamy internetowej.

 

Moduł 4. Definiowanie i planowanie kampanii reklamowej

Podczas ostatniego modułu szkoleniowego uczestnicy dowiedzieli się w jaki sposób planować swoją kampanię reklamową online oraz jak umiejętnie dobierać typ kampanii do zdefiniowanej ówcześnie strategii promocji. Reklama internetowa stanowi obecnie niezwykle obszerną dziedzinę, w związku z czym omówione zostały najważniejsze narzędzia, użyteczne w kontekście wybranych celów i wskaźników. Wzięto również pod uwagę kwestię ograniczonego budżetu, jakim dysponują sklepy detaliczne – partnerzy firmy Euro P.S.H. oraz pokazano adekwatne możliwości marketingowe.

 

Rezultaty szkolenia

Uczestnicy szkolenia wiedzą w jaki sposób buduje się strategię promocyjną firmy w sieci oraz jak realizować taktyczne działania w ramach e-marketingu. Każdy uczestnik szkolenia potrafi samodzielnie stwierdzić czy strona internetowa wymaga optymalizacji pod kątem działań reklamowych. Uczestnicy zdobędą również umiejętność oceny, czy dana kampania reklamowa online będzie skuteczna.  Uczestnicy znają najważniejsze uwarunkowania rynku reklamy internetowej. Wiedzą jak dobierać typ kampanii internetowej oraz które z narzędzi reklamy internetowej będą adekwatne do założonego celu i budżetu.

 

Przypominamy, że szkolenie było dofinansowane dzięki programowi Sektorowe Rady ds. Kompetencji w ramach sektora komunikacji marketingowej.

Przeczytaj również:

Ostatnie realizacje, Szkolenia

Wyzwania marketingu cyfrowego w firmie transportowej – relacja ze szkolenia

Marketing cyfrowy w firmie transportowej – spojrzenie na komunikację online z nowej perspektywy Marketing cyfrowy to dziedzina, która z roku na rok zyskuje na znaczeniu. W dynamicznie rozwijającym się środowisku biznesowym obecność w przestrzeni internetowej to nie tylko nowoczesność – to fundament skutecznego zarządzania relacjami z klientem, przewagą konkurencyjną oraz sposobem na zwiększenie przychodów. Firmy transportowe, niezależnie od swojej wielkości, muszą zrozumieć, że marketing cyfrowy w firmie transportowej nie jest…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Profesjonalna obsługa trudnego klienta w spółdzielni – relacja ze szkolenia

Dlaczego obsługa trudnego klienta w spółdzielni jest tak ważna? W świecie relacji międzyludzkich, w szczególności w obszarze zarządzania nieruchomościami i administrowania budynkami mieszkalnymi, coraz większego znaczenia nabiera jakość kontaktu między pracownikami spółdzielni a mieszkańcami. Obsługa trudnego klienta w spółdzielni to wyzwanie, które wymaga nie tylko kompetencji zawodowych, ale także wysokiej inteligencji emocjonalnej. Coraz częściej spotykamy się z sytuacjami, w których niezadowolenie mieszkańców przybiera…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Motywacja w firmie produkcyjnej – relacja ze szkolenia

Komunikacja i motywacja w firmie produkcyjnej jako fundament sukcesu Współczesne przedsiębiorstwa produkcyjne coraz częściej stają przed wyzwaniem utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania swoich pracowników. Zmieniające się oczekiwania pracowników, potrzeba większej efektywności oraz rosnąca konkurencja na rynku sprawiają, że motywacja w firmie produkcyjnej staje się nie tylko kwestią HR, ale również elementem strategicznym. Właściwa komunikacja wewnętrzna i spójne działania motywacyjne przekładają się bezpośrednio na jakość,…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.