Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/klient.dhosting.pl/warto2019/wartoszkolic.pl/wp-content/themes/warto/app/Controllers/Blog/BlogController.php on line 39
Zastosowanie MBTI w praktyce, czyli Warto Szkolić się szkoli!

Zastosowanie MBTI w praktyce, czyli Warto Szkolić się szkoli

W dniu 03.11.2021 r. pracownicy naszej firmy mieli okazję uczestniczyć w szkoleniu z zakresu praktycznego zastosowania modelu MBTI. Prowadzącymi kurs byli nasi trenerzy — Angelika Grabowska oraz Paweł Głowacki, którzy zadbali o odpowiednią ilość wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej.

Czym jest MBTI?

Model MBTI to jeden z najpopularniejszych modeli określania preferencji w zakresie postrzegania świata i podejmowania decyzji. Został on opracowany przez Isabel Briggs Myers i Katherine Cook Briggs, został on oparty na koncepcji Carla Gustava Junga. Odpowiednie zastosowanie modelu MBTI może być genialnym narzędziem do rozwoju osobistego, jak i rozwoju zespołowego.

Cele szkolenia:

  • poznanie swojego typu osobowości wg typologii MBTI,
  • poznanie znaczenia preferencji w czterech dychotomiach, 
  • nabycie umiejętności stosowania w praktyce posiadanej wiedzy dotyczącej typu osobowości,
  • poznanie swoich preferencji dotyczących miejsca pracy,

Przebieg szkolenia

Szkolenie przebiegało według poniższego programu:

  • Fundamentalne zagadnienia MBTI® oraz jego zastosowanie w życiu prywatnym i zawodowym
  • Typ psychologiczny – elementy osobowości wg Junga
  • Preferencje w czterech dychotomiach
  • Odkrycie własnego typu osobowości
  • Charakterystyka każdego z typów
  • Sesja informacji zwrotnej i interpretacji wyników
  • Użyteczność przeciwstawnych typów i ich wpływ na środowisko pracy
  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy w organizacjach, w pracy z zespołami i realizacji celów biznesowych

Każdy z uczestników poznał swoje preferencje w czterech kategoriach:

  • źródło czerpania energii

Introversion czerpanie energii z własnych przemyśleń, refleksji, kierowanie energii do wewnątrz

Extraversion czerpanie energii z działania i kontaktów z ludźmi, kierowanie energii na zewnątrz

  • sposób gromadzenia informacji

Sensinggromadzenie faktów i namacalnych informacji, zwracanie uwagi na szczegóły

INtuition — skupianie się na całości, niezagłębianie się w szczegóły, gromadzenie ogólnych informacji

  • sposób podejmowania decyzji

Thinkinganalityczne spojrzenie, chłodne decyzje, kierowanie się logiką

Feelingskupienie na emocjach, emocjonalne decyzje, kierowanie się swoim systemem wartości i emocjami

  • sposób wykonywania zadań, radzenia sobie w życiu

Judging dokładne planowanie, zadaniowość, terminowość, trzymanie się określonych wcześniej reguł

Perceiving elastyczny styl życia, skłonność do odkładania na później, swoboda działania, brak sztywnego określania reguł

Podczas szkolenia uczestnicy mieli okazję brać udział w tematycznych dyskusjach oraz ćwiczeniach, które angażowały cały zespół. Zajęcia praktyczne były bardzo pomocne w określeniu swoich preferencji, a w efekcie swojego typu osobowości wg modelu MBTI.

Podsumowanie szkolenia – ”Zastosowanie MBTI w praktyce”

Szkolenie wskazało uczestnikom, w jaki sposób warto wykorzystywać samoświadomość. Udział w szkoleniu był również pomocny w zrozumieniu mechanizmów działania osób o przeciwnych preferencjach, co w dłuższej perspektywie z pewnością przełoży się na wypracowanie nowych, skuteczniejszych mechanizmów współpracy. Warto w tym miejscu dodać, że żadna z preferencji nie jest zero-jedynkowa i tak naprawdę każdy z nas posiada w różnych proporcjach wszystkie z preferencji, jednak któraś zawsze jest dominująca. Szkolenie wskazało w którym kierunku warto rozwijać zespół pracowników oraz na jakie obszary szczególnie zwrócić uwagę.

Przeczytaj również:

Szkolenia, Wiedza i rozwój

Rozmowy z klientem w call center – podstawowe zasady

Sztuka rozmów z klientem w call center – klucz do budowania relacji i doskonałej obsługi Rozmowy z klientem w call center to sztuka, która wymaga połączenia doskonałych umiejętności komunikacyjnych, radzenia sobie ze stresem oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb rozmówców. Każda rozmowa z klientem w call center niesie za sobą potencjał budowania długoterminowych relacji, dlatego kluczowe jest pełne zaangażowanie i dbałość o każdy szczegół interakcji.…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z organizacji pracy dla producentów skrzyń narzędziowych – relacja ze szkolenia

Efektywna organizacja pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych W dzisiejszych czasach właściwa organizacja pracy stanowi fundament sprawnego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego. Nieodpowiednie zarządzanie procesami może prowadzić do opóźnień, strat finansowych i braku wydajności. Szczególnie ważne jest to w firmach zajmujących się produkcją, gdzie liczy się precyzja, czas oraz optymalne wykorzystanie zasobów. Z tego powodu szkolenia z organizacji pracy zyskują na znaczeniu, pomagając zespołom…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia, Wiedza i rozwój

Szkolenie z komunikacji dla producentów mebli – relacja ze szkolenia

Rola komunikacji w branży meblarskiej – szkolenie Komunikacja stanowi podstawę skutecznego działania w każdej organizacji, a w branży meblarskiej odgrywa szczególnie istotną rolę. Dobra komunikacja dla producentów mebli wpływa na efektywność procesów produkcyjnych, współpracę w zespołach oraz budowanie relacji z klientami. W odpowiedzi na rosnące potrzeby branży, nasza firma została poproszona przez jedną z firm produkujących meble o przeprowadzenie specjalistycznego szkolenia z zakresu komunikacji.…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.