Techniki sprzedaży i obsługa reklamacji
Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest dla handlowców, celem nabycia i rozwinięcia umiejętności kluczowych dla pracy sprzedażowej. Mowa przede wszystkim o praktycznych narzędziach wspierających komunikację z klientem, procesie sprzedaży, a także obsłudze reklamacji i odpieraniu zastrzeżeń.
W efekcie szkolenia uczestnik
Poznaje praktyczne narzędzia wspierające sprzedaż
Rozwija umiejętności identyfikowania potrzeb i motywacji klienta
Zwiększa umiejętności komunikacji w procesie sprzedażowym od momentu otwarcia do zamknięcia sprzedaży
Rozwija umiejętności wykorzystywania języka pro-sprzedażowego
Rozwija umiejętności komunikacji i pokonywania barier w pracy z klientem
Poznaje narzędzia pozwalające na zarządzanie sytuacjami trudnymi: zastrzeżeniami i procesem reklamacyjnym
Moduł I. Sprzedaż w relacji bezpośredniej z klientem
- Potencjał klienta
- Metody nawiązywania kontaktu z klientem
- Identyfikowanie i kreowanie potrzeb klienta
- Argumentacja a potrzeby Klienta – co klient kupuje naprawdę
- Proces decyzyjny klienta – zrozumienie etapów i rola sprzedawcy
- Język pro-sprzedażowy w komunikacji z klientem
- Sygnały gotowości zakupowej
- Domykanie procesu sprzedaży
Moduł II. Komunikacja w sprzedaży
- Właściwy styl komunikacji z klientem
- Komunikacja w relacji bezpośredniej z klientami
- Prowadzenie rozmów telefonicznych z klientami
- Zasady komunikacji mailowej i prowadzenie sprzedaży online
Moduł III. Zarządzanie emocjami klienta
- Typologia klientów, dostrajanie zachowań i reakcji
- Budowanie pozytywnego nastawienia klienta do relacji zakupowej
- Wzorce myślenia – czynniki ograniczające w pracy z klientem
- Identyfikacja własnego stylu reagowania na sytuacje trudne w relacjach z Klientem
- Techniki asertywne w kontakcie z Klientem
- W co grają klienci – jak radzić sobie z manipulacjami Klientów
Moduł IV. Zastrzeżenia i proces reklamacyjny
- Zastrzeżenia Klienta a relacja sprzedażowa
- Rodzaje zastrzeżeń – zastrzeżenia rzeczywiste a pozorne
- Techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami
- Metody uchylania zastrzeżeń
- Wyprzedzanie zastrzeżeń
- Konstruktywne wykorzystanie zastrzeżeń
- Skargi jako szanse – efektywność wykorzystania sytuacji reklamacyjnych
- Język rozwiązywania konfliktów z Klientem
- Trening sprzedażowy
Trenerzy
Jesteś zainteresowany?
Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.