Aktywna sprzedaż i radzenie sobie w sytuacjach trudnych z klientami

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane dla pracowników obsługi klienta, kierowników działów obsługi klienta oraz menadżerów odpowiedzialnych za obsługę klienta i poszukujący metod skutecznej współpracy z trudnym klientem.

W efekcie szkolenia uczestnik

1

Poznaje praktyczne narzędzia wspierające sprzedaż

2

Rozwija umiejętności identyfikowania potrzeb i motywacji klienta

3

Zwiększa umiejętności komunikacji w procesie sprzedażowym od momentu otwarcia do zamknięcia sprzedaży

4

Rozwija umiejętności wykorzystywania języka pro-sprzedażowego

5

Rozwija umiejętności komunikacji i pokonywania barier w pracy z klientem

6

Poznaje narzędzia pozwalające na zarządzanie sytuacjami trudnymi: zastrzeżeniami i procesem reklamacyjnym

Moduł I. Podstawy obsługi Klienta

  • Psychologia obsługi Klienta – reguły rządzące relacjami z Klientem
  • Techniki budowania pierwszego wrażenia
  • Rola pozytywnych relacji w kontakcie z klientem
  • Kompetencje sprzedawcy

Moduł II. Sprzedaż w relacji bezpośredniej z klientem

  • Potencjał klienta
  • Metody nawiązywania kontaktu z klientem
  • Identyfikowanie i kreowanie potrzeb klienta
  • Argumentacja a potrzeby Klienta – co klient kupuje naprawdę
  • Proces decyzyjny klienta – zrozumienie etapów i rola sprzedawcy
  • Język pro-sprzedażowy w komunikacji z klientem
  • Sygnały gotowości zakupowej
  • Domykanie procesu sprzedaży

Moduł III. Komunikacja w sprzedaży

  • Właściwy styl komunikacji z klientem
  • Komunikacja w relacji bezpośredniej z klientami
  • Techniki skutecznego słuchania
  • Identyfikacja własnego stylu komunikacji
  • Elementy komunikacji perswazyjnej w sprzedaży

Moduł IV. Zarządzanie emocjami klienta

  • Typologia klientów, dostrajanie zachowań i reakcji
  • Budowanie pozytywnego nastawienia klienta do relacji zakupowej
  • Wzorce myślenia – czynniki ograniczające w pracy z klientem
  • Identyfikacja własnego stylu reagowania na sytuacje trudne w relacjach z Klientem
  • Techniki asertywne w kontakcie z Klientem
  • W co grają klienci – jak radzić sobie z manipulacjami Klientów

Moduł V. Wprowadzenie w tematykę negocjacji

  • Znaczenie i kontekst negocjacji
  • Charakterystyka sytuacji negocjacyjnej
  • Podstawowe kompetencje negocjatora
  • Diagnoza umiejętności negocjacyjnych uczestników
  • Kiedy warto negocjować?
  • Kształtowanie korzystnej pozycji negocjacyjnej

Moduł VI. Negocjacje biznesowe: techniki, taktyki, style

  • Metody i techniki negocjacyjne
  • Skuteczne narzędzia negocjacyjne
  • Techniki wpływu i techniki współpracy negocjacyjnej – wady, zalety
  • Taktyki negocjacyjne
  • Style prowadzenia negocjacji: nastawienie kooperacyjne lub rywalizacyjne, styl rzeczowy, negocjacje integracyjne

Moduł VII. Asertywność w relacjach z klientem

  • Trudny klient czy trudna sytuacja?
  • Asertywność jako postawa w relacji z klientem
  • Konstruktywne reakcje na sytuacje trudne
  • Komunikaty eskalujące i deeskalujące emocje klienta
  • Asertywność a poszukiwanie rozwiązań

Moduł VIII. Zastrzeżenia i proces reklamacyjny

  • Zastrzeżenia Klienta a relacja sprzedażowa
  • Rodzaje zastrzeżeń – zastrzeżenia rzeczywiste a pozorne
  • Techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami
  • Metody uchylania zastrzeżeń
  • Wyprzedzanie zastrzeżeń
  • Konstruktywne wykorzystanie zastrzeżeń
  • Skargi jako szanse – efektywność wykorzystania sytuacji reklamacyjnych
  • Język rozwiązywania konfliktów z Klientem

Moduł IX. Telefoniczna i mailowa obsługa Klienta

  • Obsługa bezpośrednia i telefoniczna – specyfika, różnice
  • Otwieranie komunikacji telefonicznej
  • Motywowanie rozmówcy do udzielenia potrzebnych informacji
  • Model prowadzenia rozmowy telefonicznej ukierunkowanej na rozwiązanie problemu
  • Zarządzanie ewentualnym brakiem informacji
  • Budowanie relacyjności w kontakcie telefonicznym i mailowym

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w doborze odpowiedniego szkolenia i pozyskamy na nie środki.

    Opinie

    Profesjonalnie zorganizowane szkolenie

    Jako przedstawiciel firmy chciałabym wyrazić nasze ogromne zadowolenie z usług firmy Warto Szkolić, która przeprowadziła dla naszego zespołu szkolenie sprzedażowe. Trener Paweł okazał się być prawdziwym profesjonalistą - jego wiedza, doświadczenie i zaangażowanie były widoczne na każdym kroku. Szkolenie było przeprowadzone w sposób dynamiczny i interaktywny, co sprawiło, że wszyscy uczestnicy byli aktywnie zaangażowani i zmotywowani do nauki. Efekty szkolenia przerosły nasze oczekiwania - każdy wyciągnął cos dla siebie. Warto Szkolić to firma godna polecenia i na pewno będziemy korzystać z ich usług w przyszłości.

    Interesujące i bardzo profesjonale szkolenie

    Firma Warto Szkolić przeprowadziła szkolenie nt. „Jak przeciwdziałać niewłaściwym zachowaniom w miejscu pracy” w ramach Planu Równości realizowanego w ING PAN. Było to szkolenie on-line, z materiałami szkoleniowymi, wygłoszone przez Pana Pawła Głowackiego. Szkolenie zostało bardzo pozytywnie przyjęte, wysoko ocenione przez naszych pracowników i bardzo interesujące. Współpraca z firmą Warto Szkolić była miłym i bezproblemowym doświadczeniem. Szkolenie zdecydowanie spełniło nasze oczekiwania. Oceniamy firmę Warto Szkolić jako rzetelną i godną polecenia.

    Współpraca

    Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
    więcej opinii

    Cenimy prywatność użytkowników

    Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.