Grupa docelowa i idea szkolenia: Zarządzanie marką w procesie zmiany
Grupa docelowa szkolenia obejmuje liderów z obszarów marketingu, komunikacji oraz zarządzania zmianą, którzy pragną rozwijać umiejętności zarządzania marką w kontekście dynamicznych przekształceń. Skierowane jest do menedżerów i specjalistów, którzy chcą skutecznie kształtować tożsamość marki w procesach transformacji, osiągając równowagę między dostosowywaniem do nowych wymagań a utrzymaniem spójności i wartości, które definiują markę.
Idea szkolenia polega na tym, że uczestnicy zdobędą umiejętności zarządzania marką w kontekście zmian, tworzenia strategii komunikacji, budowania zaangażowania pracowników oraz dostosowywania wizerunku do nowych wyzwań.
Zarządzanie marką w procesie zmiany – korzyści ze szkolenia
- Zacieśnienie relacji wewnętrznych: Wspólne działania w obszarze zarządzania marką podczas zmian integrują zespoły.
- Wzrost innowacyjności organizacji: Skuteczne zarządzanie marką w procesach zmian wpływa na zdolność organizacji do tworzenia nowych koncepcji.
- Wspólna wizja przyszłości: Wdrożenie spójnych i elastycznych strategii marki zespalają pracowników wokół wspólnych celów.
- Zwiększenie angażującej komunikacji: Tworzenie przekazów w okresach zmian sprzyja otwartości, wzmacniając relacje z klientami i wewnętrznie.
Korzyści dla Organizacji
- Szybsza akceptacja zmian: Efektywna komunikacja brandingu w procesach transformacji przyspiesza akceptację wewnętrzną i zewnętrzną.
- Przyśpieszona adaptacja: Umiejętność elastycznego kreowania marki umożliwia błyskawiczną reakcję na zmieniające się trendy i preferencje.
- Wzrost lojalności klientów: Skuteczna i spójna komunikacja z klientami podczas zmian buduje zaufanie i lojalność.
- Tworzenie innowacyjnych tożsamości: Zarządzanie marką w procesach zmian umożliwia eksperymentowanie z nowymi kierunkami i rozwiązaniami.
Korzyści dla Pracowników
- Rozwój umiejętności strategicznych: Uczestnicy nabędą kompetencje w planowaniu i wdrażaniu procesów zmian w obszarze marki.
- Kreatywność w kreowaniu wartości: Skuteczne zarządzanie marką w procesach zmian pozwoli pracownikom na tworzenie innowacyjnych, dostosowanych przekazów.
- Zrozumienie wartości marki: Uczestnicy opanują balans między nowymi wyzwaniami a stałymi wartościami marki.
- Umiejętność koordynacji zespołów: Rozwinięcie zdolności zarządzania zmianą pomaga w przewodzeniu zespołom w procesie rebrandingu.
- Poczucie zaangażowania: Aktywne uczestnictwo w tworzeniu przekazów w okresach zmian zwiększa poczucie wpływu na organizację
Program szkolenia
- Źródła kapitału marki
- Wizja – autentyczność – spójność – pojęcia związane z tożsamością marki
- RTB marki
- Tworzenie wartości marki w percepcji klienta
- Identyfikacja wartości grup docelowych a budowanie marki 6. Ustalanie pożądanego wizerunku marki
- Dobór strategii marki
- Określanie celów strategicznych, wizerunkowych i marketingowych marki
- Kreacja marki
- Budowanie insightu marki
- Proces tworzenia marki krok po kroku
- Cykl życia marki
- Marka w procesie – funkcja zarządzania marką
- Pozycjonowanie marki
- Wprowadzenie marki na rynek
- Zarządzenie obecnością i wartością marki
- Świat przeżyć” i wartości marki w praktyce komunikacji marki
- Projektowanie doświadczenia i stanu emocjonalnego odbiorcy marki
- Zarządzenie produktem
- Zarządzenie usługami
- Zarządzanie usługami wspierającymi produkt
- Cena i dystrybucja w zarządzaniu marką
- Strategie ewolucji marki
- Efektywny dobór kanałów komunikacyjnych marki
- Zarządzenie zintegrowaną komunikacją marketingową marki
- Brand watching czyli jak monitorować reputację marki
- Wybrane problemy zarządzania marką: wzmacnianie marki, rewitalizacja marki
Metody wykorzystywane podczas szkolenia
Wykłady
Doświadczony specjalista z obszarów zarządzania marką i zmianami przedstawi teorię i praktykę, dzieląc się wiedzą oraz studiami przypadków.
Studia Przypadków
Analiza różnorodnych sytuacji związanych z zarządzaniem marką w procesach zmian umożliwi uczestnikom zrozumienie realnych wyzwań i strategii.
Warsztaty Kreacyjne
Praktyczne ćwiczenia w małych grupach pozwolą na tworzenie nowych koncepcji przekazów marki w okresach zmian.
Analiza Trendów Rynkowych
Uczestnicy na bieżąco śledzą trendy w obszarze zmian i marki, wykorzystując je do tworzenia adaptacyjnych strategii.
Debaty i Dyskusje
Interaktywne sesje związane z zarządzaniem marką w procesach zmian zachęcą uczestników do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i rozwiązaniami.
Katarzyna Zych
Absolwentka podyplomowych studiów „Akademia Trenera” Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu; licencjat z zakresu Public Relations, wizerunku firmy i instytucji, projektowania komunikacji – absolwentka Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu; mgr socjologii – absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku socjologia Uniwersytetu Zielonogórskiego, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie marketingu internetowego w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. 15 lat doświadczenia, zrealizowanych ponad 13 000 h szkoleniowych i 4000h doradczych.
Od ponad 14 lat praktyk biznesu i trener działający w obszarze kompetencji psychospołecznych oraz komunikacji marketingowej. CEO/ wydawca oraz autorka książek i ebooków. Na swoim koncie ma stworzenie strategii komunikacyjnych oraz wsparcie eksperckie kilkunastu organizacji oraz przedsiębiorstw różnych branż. Autorka bloga o self-publishingu, twórczyni autorskich kursów online. W latach 2013-2014 odpowiedzialna za realizację strategii komunikacyjnej, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, a także kształtowanie komunikacji z otoczeniem zewnętrznym jednej z największych na polskim rynku spółek FinTech. Jako dyrektor handlowy agencji reklamowej odpowiedzialna była za koordynowanie pracy konsultantów handlowych oraz kształtowanie strategii sprzedażowej. Aktywnie działa na rynku publikacji eksperckich, publikowała między innymi dla magazynu MARKETER+. Afirmatorka kreatywności. Szkoli skutecznie, z pomysłem i pasją.