Grupa docelowa i idea szkolenia: Efektywny merchandising na stoiskach mięsno-wędliniarskich
Grupa docelowa szkolenia obejmuje właścicieli sklepów mięsnych, managerów stoisk oraz pracowników działów, którzy pragną podnieść jakość prezentacji i sprzedaży. Odpowiednie dla wszystkich poziomów doświadczenia – zarówno dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z branżą mięsną, jak i dla ekspertów, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności. Dla pasjonatów kreatywnego kreowania przestrzeni handlowej, dążących do zwiększenia konwersji i zadowolenia klientów.
Ideą szkolenia jest nauczenie uczestników, jak efektywnie projektować i zarządzać stoiskami mięsno-wędliniarskimi w celu maksymalizacji atrakcyjności i sprzedaży. Pierwsza część szkolenia obejmuje wprowadzenie do zasad merchandisingu, z naciskiem na specyfikę działu mięsno-wędliniarskiego. W drugiej części uczestnicy nauczą się jak zarządzać przestrzenią na stoisku, aby zoptymalizować jej wykorzystanie i zwiększyć sprzedaż. W końcowej części szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak monitorować efektywność stoiska i dostosowywać strategię w zależności od wyników sprzedaży.
Efektywny merchandising na stoiskach mięsno-wędliniarskich – korzyści ze szkolenia
- Zwiększenie atrakcyjności sklepu: Atrakcyjne stoisko mięsno-wędliniarskie może przyciągnąć więcej klientów do sklepu, zwiększając jego ogólną atrakcyjność.
- Zwiększenie sprzedaży: Efektywny merchandising może przyciągnąć więcej klientów do stoiska mięsno-wędliniarskiego, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży.
Korzyści dla organizacji
- Optymalizacja przestrzeni: Nauka efektywnego zarządzania przestrzenią na stoisku pomaga maksymalizować wykorzystanie dostępnej powierzchni.
- Poprawa jakości obsługi klienta: Zrozumienie potrzeb i preferencji klientów pomaga dostarczyć im lepsze doświadczenie zakupowe, co przekłada się na zwiększoną lojalność.
- Wzmocnienie marki sklepu: Atrakcyjne i dobrze zorganizowane stoisko mięsno-wędliniarskie wzmacnia pozytywny obraz marki w oczach klientów.
Korzyści dla pracowników
- Rozwój umiejętności: Uczestnicy zdobędą umiejętności, które mogą zastosować w swojej obecnej roli, a także w przyszłych funkcjach.
- Zwiększenie efektywności: Nauka o zarządzaniu przestrzenią i monitorowaniu wyników może zwiększyć efektywność pracy pracowników.
- Zwiększenie satysfakcji z pracy: Poprawa umiejętności i efektywności może prowadzić do zwiększenia satysfakcji z pracy.
Program szkolenia
- Ogólna charakterystyka mięsa wołowego i wieprzowego,
- Szczegółowe omówienie poszczególnych elementów półtuszy wołowej i wieprzowej: sposoby krojenia (formowania), przydatność kulinarna, warunki przechowywania i terminy ważności,
- Minimalizowanie strat i ubytków w tej kategorii
- Ogólny asortyment drobiu i wędlin dostępnych na polskim rynku,
- Możliwości wykorzystania pod względem kulinarnym i walory smakowe,
- minimalizowanie strat i ubytków w tej kategorii,
- Warunki przechowywania i terminy ważności,
- Sposoby porcjowania,
- Ogólny asortyment wędlin dostępnych na polskim rynku
- Wędliny grube – WĘDZONKI, „BLOKI”, „GARMAŻ”
- Wędliny cienkie – Do gotowania i Wędzone – na surowo
- Sposoby minimalizowania ubytków
- Zasady merchandisingu
- Specyfika stoiska mięsno-wędliniarskiego
- Psychologia kolorów
- Pułapki asortymentowe wpływające na ekspozycję towarów świeżych w sklepie /głębokość i szerokość/,
- Podział stref chłodni według intensywności sprzedaży,
- Ekspozycja pionowa – schemat blokowy w asortymencie mięs, wędlin i serów,
- Kryteria doboru i ekspozycji towarów przy zastosowaniu ekspozycji pionowej,
- Prezentacja pionowa grup towarowych – przykłady,
- Sposoby oddziaływania na kupującego poprzez ekspozycję mięsa, wędlin,
- Kolory, światło i „cienie” w ekspozycji mięsa, wędlin ,
- Sposoby zwiększania sprzedaży poprzez dostosowanie ekspozycji towarów do potrzeb klienta,
- Jak w praktyce wykorzystać zasady rządzące zachowaniem klientów w sklepie,
- Czym jest zarządzanie kategorią dla detalisty, praktyczne zastosowanie BLOKU KRZYŻOWEGO,
- Jak w praktyce detalista może korzystnie dla siebie stosować zarządzanie kategorią – czyli jak zwiększyć obrót w subkategorii mięso, wędliny,
- Jak wykorzystywać działania merchandisingowe dostawców unikając chaosu w chłodni,
Metody wykorzystywane podczas szkolenia
Wykłady
Prezentacja teorii i technik merchandisingu
Studia przypadków
Analiza rzeczywistych przykładów dobrego i złego merchandisingu
Symulacje
Symulacje tworzenia efektywnego stoiska mięsno-wędliniarskiego
Warsztaty
Praktyczne warsztaty, gdzie uczestnicy będą mogli wypróbować nauczone techniki i otrzymać bezpośrednią informację zwrotną
Trenerzy
Robert Staszkiewicz
Ponad 21 lat doświadczenia w zakupach, sprzedaży i szkoleniach. Absolwent Uniwersytetu Śląskim na Wydziale Nauk Społecznych. Certyfikowany Coach ICF na poziomie ACC. Doświadczenie sprzedażowe zdobywał w amerykańskiej firmie dystrybucyjnej McLAne Polska, gdzie pracował jako Handlowiec, Regionalny Menedżer Sprzedaży, Trener i Menedżer ds. Rozwoju Sieci Handlowej IGA. Przez dwa lata, na stanowisku Dyrektor ds. Handlu i Marketingu odpowiadał za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Euro Sklep.