Wywieranie wpływu w procesie sprzedaży

Uczestnik szkolenia zyska umiejętności skutecznego wywierania wpływu w procesie sprzedaży, co pozwoli mu osiągnąć lepsze wyniki i zwiększyć skuteczność swojej działalności. Nabędzie umiejętność budowania zaufania i pozytywnych relacji z klientami, co przyczyni się do większej lojalności i powtarzalności sprzedaży. Dodatkowo, uczestnik zdobędzie techniki negocjacyjne i umiejętność rozwiązywania problemów, co pozwoli mu skutecznie radzić sobie z trudnościami i osiągać satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

wyślij zapytanie

Grupa docelowa i idea szkolenia

Grupa docelowa: Warsztaty zostały zaprojektowane dla osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią, telefoniczną oraz budujących struktury sprzedażowe marketingu wielopoziomowego. Uczestnikiem może być również osoba rozpoczynająca swoją karierę w strukturach sprzedaży.

Idea szkolenia: szkolenie ma na celu rozwinąć kompetencje Uczestników w zakresie etycznej perswazji sprzedażowej nakierowanej na realizację celów sprzedażowych Uczestnika przy jednoczesnym zaspokojeniu potrzeb Klienta. Zajęcia odnoszą się do wszystkich poszczególnych etapów spotkania z Klientem, wskazując metody i narzędzia dające zwiększone prawdopodobieństwo zamknięcia sprzedaży.

Szkolenie stanowi szczególną wartość dla osób pracujących w modelu doradczym nakierowanych na długofalowość relacji z Klientami.

wyślij zapytanie

Wywieranie wpływu w procesie sprzedaży – korzyści ze szkolenia

  • Większy portfel Klientów w obsłudze – warsztaty pomogą pozyskiwać do portfela firmy oraz Doradcy większą liczbę Klientów.
  • Bardziej stabilny biznes – dzięki zwiększonemu portfolio Klientów biznes będzie bardziej stabilny, zostanie zachowana większa płynność oraz zwiększy się możliwość dokonywania ponownych sprzedaży, cross- i up-sell’owej.
  • Zwiększenie skuteczności sprzedaży – Szkolenie pozwala pracownikom na rozwinięcie umiejętności negocjacyjnych, perswazyjnych i wpływania na klientów. Dzięki temu organizacja może zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe, a pracownicy mogą osiągać lepsze rezultaty i odnosić sukcesy w swojej pracy.
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników – Szkolenia pozwalają pracownikom na rozwinięcie umiejętności i zdobycie wiedzy, co może prowadzić do większego zaangażowania w wykonywaną pracę. Kiedy pracownicy czują się bardziej pewni siebie i kompetentni w procesie sprzedaży, mogą być bardziej zaangażowani i motywowani do osiągania lepszych wyników.
  • Poprawa relacji z klientami – Szkolenia z wywierania wpływu w sprzedaży mogą pomóc pracownikom w budowaniu lepszych relacji z klientami. Pracownicy, którzy są w stanie efektywnie komunikować się i wpływać na klientów, mogą zbudować większe zaufanie i lojalność klientów wobec organizacji. Jest to korzystne zarówno dla organizacji, która może zwiększyć liczbę powtarzających się klientów, jak i dla pracowników, którzy mogą budować długoterminowe relacje biznesowe.

Korzyści dla organizacji

  • Zwiększony poziom sprzedaży – warsztaty pomogą Uczestnikowi podjeść parametr konwersji w procesie sprzedaży na poszczególnych etapach procesu sprzedaży doradczej oraz etapach samego spotkania.
  • Świadomy i skuteczny Doradca Klienta – warsztaty dadzą Uczestnikowi możliwość zastosowania praktycznych wskazówek w kontekście rozmowy z różnymi typami Klientów, prezentującymi różne potrzeby i style komunikacyjne.
  • Zmotywowany do działania Doradca Klienta – warsztaty pomogą Uczestnikowi nabrać przekonania o względnej łatwości w stosowaniu poszczególnych narzędzi i metod.
  • Doradca Klienta, który prezentuje etyczne podejście do sprzedaży – warsztaty wskażą wyraźną różnicę pomiędzy manipulacją a etycznym wywieraniem wpływu i pomogą Doradcy zbudować właściwą postawę wobec zagadnienia.
  • Większa profesjonalizacja sił sprzedaży – Uczestnik będzie umiał zarządzać procesem doradczym w kontakcie z Klientem w sposób nieinwazyjny, bez nacisku i presji, która burzy relacje.

Korzyści dla pracowników

  • Podniesiona skuteczność aktywności sprzedażowych – warsztaty pomogą Uczestnikowi poprawić jakość i skuteczność kluczowych elementów procesu sprzedaży.
  • Wyższe zarobki dzięki realizacji celów – Uczestnik będzie w stanie zamykać większą liczbę transakcji i zwiększać przez to swoje dochody, prowizje oraz premie.
  • Większa świadomość procesów psychologicznych związanych z podejmowaniem decyzji – warsztaty nauczą Uczestnika ‘czytać’ ludzi oraz sygnały od nich pochodzące, aby w konsekwencji efektywnie na nie reagować i skutecznie zarządzać całym procesem decyzyjnym Klienta.
  • Silniejsze i trwalsze relacje z Klientami – warsztaty dadzą Uczestnikowi gotowe narzędzia do budowania autorytetu Doradcy w oczach Klienta. Wyższy autorytet oraz poziom zaufania Klientów pozwoli łatwiej nie tylko przejść przez ewentualne kryzysy, ale również uczynić z Klienta Ambasadora dla Doradcy.
wyślij zapytanie

Program szkolenia

  • W jaki sposób przestać przekonywać innych na siłę, a w zamian pomóc innym przekonać się do czegoś?
  • Reguły wywierania wpływu według Roberta Cialdiniego.
  • 2 złote zasady w wywieraniu wpływu
  • Praktyczne reguły wpływania na innych w trakcie spotkań sprzedażowych.
  • Pre-swazja – czyli wywieranie wpływu zanim zaczniesz go wywierać.
  • Rola pytań w procesie wywierania wpływu.
  • Jak zwiększyć prawdopodobieństwo usłyszenia od Klienta „TAK”?
  • Różnorodne style komunikacyjne – jak mówić, żeby lepiej docierać do Klienta?
  • Metaprogramy – na co zwracają uwagę Klienci w procesie podejmowania decyzji?

Metody wykorzystywane podczas szkolenia

1

Mini-wykład

Trener / Ekspert przedstawia zagadnienia teoretyczne najczęściej w formie prezentacji lub pracy z flipchartem.

2

Scenki i ćwiczenia w zespołach

Zadania polegające na zastosowaniu pozyskanej wiedzy.

3

Dyskusja

Następstwem ww. ćwiczeń oraz scenek jest refleksja w formie dyskusji.

4

Eksperyment z udziałem całej grupy

Angażujące zadanie dla całej grupy, zawierające silny element interakcji pomiędzy Uczestnikami. Celem eksperymentu jest obserwacja oraz omówienie wybranych zachowań (wspierających oraz utrudniających skuteczną perswazję).

5

Praca indywidualna z zeszytem ćwiczeń

Indywidualne zadania związane z przygotowaniem się do ćwiczeń, odpowiedzią na ważne pytania lub autorefleksją Uczestnika na bazie zrealizowanych zadań.

Trenerzy

Tomasz Markowski

Trener sprzedaży i komunikacji w biznesie. Certyfikowany Coach i Mówca w „Maxwell Leadership”. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców (www.mowcy.pl). Psycholog (Społeczna Psychologia Biznesu). 15 lat praktyki szkoleniowej, ponad 1 050 dni oraz 4 500 Uczestników szkoleń, warsztatów i prelekcji. Przez 17 lat związany z korporacjami finansowymi jako Sprzedawca, Trener i Menedżer Sprzedaży. Obsługiwał Klientów indywidualnych oraz sektor MSP. Wykorzystuje wiedzę praktyczną oraz doświadczenie sprzedażowe, prowadząc interaktywne warsztaty rozwojowe. Twórca szkoleń sprzedażowych i programów autorskich: „Myśl pytaniami w życiu i sprzedaży” oraz „Zbuduj efektywność osobistą”. Obszary eksperckie:
– sprzedaż doradcza i obsługa Klienta,
– komunikacja interpersonalna i sztuka wywierania wpływu,
– wystąpienia publiczne.
Szkolił: AVIVA, AXA, Warta, Pekao SA, PKO BP, CircleK, Orange, EMPIK, KGHM, Metlife, Electrolux, T-Mobile, Grupa PZU, Pilkington, Afriso, Flügger, ING N-N, Tauron, PGNiG.

Opinie

Profesjonalnie zorganizowane szkolenie

Jako przedstawiciel firmy chciałabym wyrazić nasze ogromne zadowolenie z usług firmy Warto Szkolić, która przeprowadziła dla naszego zespołu szkolenie sprzedażowe. Trener Paweł okazał się być prawdziwym profesjonalistą - jego wiedza, doświadczenie i zaangażowanie były widoczne na każdym kroku. Szkolenie było przeprowadzone w sposób dynamiczny i interaktywny, co sprawiło, że wszyscy uczestnicy byli aktywnie zaangażowani i zmotywowani do nauki. Efekty szkolenia przerosły nasze oczekiwania - każdy wyciągnął cos dla siebie. Warto Szkolić to firma godna polecenia i na pewno będziemy korzystać z ich usług w przyszłości.

Interesujące i bardzo profesjonale szkolenie

Firma Warto Szkolić przeprowadziła szkolenie nt. „Jak przeciwdziałać niewłaściwym zachowaniom w miejscu pracy” w ramach Planu Równości realizowanego w ING PAN. Było to szkolenie on-line, z materiałami szkoleniowymi, wygłoszone przez Pana Pawła Głowackiego. Szkolenie zostało bardzo pozytywnie przyjęte, wysoko ocenione przez naszych pracowników i bardzo interesujące. Współpraca z firmą Warto Szkolić była miłym i bezproblemowym doświadczeniem. Szkolenie zdecydowanie spełniło nasze oczekiwania. Oceniamy firmę Warto Szkolić jako rzetelną i godną polecenia.

Współpraca

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze skorzystania z usług firmy Warto Szkolić. Z całą odpowiedzialnością mogę przyznać, że jest to firma godna zaufania. Bardzo mili pracownicy, którzy przeprowadzili nas przez cały proces dotyczący dofinansowania, realizacji i rozliczenia projektu. Najważniejsze jest to, że firma dopasowała się do naszych potrzeb, a szkolenie przerosło nasze oczekiwania.
więcej opinii

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.