AI w hotelu. Jak sztuczna inteligencja może przyczynić się do rozwoju branży?

AI w hotelu. Jak sztuczna inteligencja może przyczynić się do rozwoju branży?

Sukces w branży hotelarskiej zależy w dużym stopniu od wysokiej jakości obsługi gości. Składa się na nią wiele elementów. To przede wszystkim współpraca całego personelu: recepcji, kelnerów oraz serwisu sprzątającego. Czy w takim razie, jeśli najważniejsza kwestia to budowanie relacji, to czy sztuczna inteligencja może pomóc w codziennym funkcjonowaniu obiektu? Zdecydowanie tak! Przybliżymy temat dotyczący tego, jak można wykorzystać AI w hotelu.

Wsparcie AI w obsłudze gości hotelowych

Niezależnie od tego, czy zarządzasz kameralnym pensjonatem, czy też dużym obiektem, z pewnością najmocniej skupiasz się na funkcjonowaniu recepcji. To jak najbardziej słuszny kierunek. Od jej działania zależą zarówno satysfakcja gości, jak i optymalne zarządzanie rezerwacjami.

Jak zatem wykorzystać sztuczną inteligencję w hotelarstwie do usprawnienia obsługi gości w recepcji? Przede wszystkim warto, żebyś spojrzał na tę część biznesu jako na powtarzalny proces. Tam, gdzie istnieje pewna regularność, jest pole do tego, aby zastosować automatyzację.

Nawet najlepiej skonstruowana strona internetowa czy system rezerwacyjny nigdy nie sprawią, że goście przestaną kierować zapytania do hotelu. Wiąże się to z kwestią zaufania do obiektu i potrzebą tego, aby upewnić się, czy pobyt w danym miejscu spełni oczekiwania. Dlatego klienci często pytają o te same rzeczy: godzinę zameldowania, serwowanie posiłków czy szczegóły dotyczące wyposażenia pokoi.

Dobrze skonfigurowany chatbot może bez problemu odpowiadać na precyzyjne pytania. Wychwytując słowa kluczowe użyte przez klienta, będzie w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi. W przypadku, gdy gość poruszy nietypowe kwestie, obsługę przejmie pracownik recepcji. AI w hotelu pozwala zatem na szybsze udzielanie odpowiedzi. 

Ma to olbrzymie znaczenie dla liczby rezerwacji. Osoby zainteresowane pobytem podejmują decyzję o wyborze konkretnego obiektu maksymalnie w ciągu kilkudziesięciu minut. Jeśli w tym czasie nie otrzymają odpowiedzi, zdecydują się na skorzystanie z usług w innym miejscu.

Jak AI mogą wykorzystać menadżerowie hotelu?

Możliwości, jakie otwiera w hotelarstwie sztuczna inteligencja, są dużo szersze niż tylko usprawnienie obsługi. Narzędzia wykorzystujące tę technologię pozwalają również lepiej poznać preferencje klientów. Dzięki temu jako osoba zarządzająca obiektem możesz modyfikować oferty i sprawniej reagować na pojawiające się potrzeby, co zwiększy wyniki finansowe.

Personalizacja usług oraz ich indywidualne dopasowanie do oczekiwań gości to jeden z najlepszych sposobów, aby zbudować silną pozycję w branży. Klienci, którzy poczują się wysłuchani, chętniej wystawiają pozytywne opinie i polecają obiekt innym. Tego typu marketing szeptany jest równie ważny co tradycyjne formy reklamy.

Sztuczna inteligencja w hotelarstwie pomoże Ci również w lepszym analizowaniu danych. Z pomocą narzędzi wykorzystujących AI w prosty sposób porównasz takie parametry jak ceny w danym okresie, liczba rezerwacji czy wykorzystanie dostępnych pokoi. Dzięki temu lepiej opracujesz ofertę na kolejne miesiące i dopasujesz grafik do aktualnych potrzeb grafik Twojej załogi. Ma to olbrzymie znaczenie dla ostatecznego wyniku finansowego.

Myśląc o wdrożeniu nowych technologii, warto zapisać się na szkolenie z wykorzystania AI w hotelarstwie. Na spotkaniu dowiesz się, jakie możliwości daje sztuczna inteligencja. W ten sposób opracujesz plan rozwoju swojego biznesu. Plusem jest z pewnością to, że takie narzędzia otwierają przed Tobą szereg opcji, które możesz dopasować do profilu swojej firmy.

Czy sztuczna inteligencja może pomóc w umocnieniu marki obiektu?

Wykorzystanie AI to także inwestycja w innowacyjność. Przedsiębiorcy, którzy dostrzegą w niej potencjał, będą o krok przed konkurencją. To olbrzymia zaleta, szczególnie jeśli działasz w dużej, turystycznej miejscowości, w której jest wiele obiektów o podobnym standardzie.

Sztuczna inteligencja pozwoli Ci lepiej zarządzać każdym aspektem działania obiektu. Dzięki niej zyskasz większą kontrolę nad zaopatrzeniem w towary niezbędne do codziennego funkcjonowania. Środki zostaną zatem lepiej ulokowane, a Ty unikniesz niepotrzebnego zamrożenia kapitału. 

Rola AI w hotelu nie ogranicza się zatem wyłącznie do skupienia się na jednym z procesów. Możesz zastosować ją we wszystkich obszarach, które wymagają optymalizacji. To sposób na to, aby z jednej strony usprawnić działanie obiektu, a z drugiej – świadomie kreować wizerunek marki.

Za pomocą sztucznej inteligencji łatwiej zbudujesz pozycję lidera w branży w hotelarskiej. Dzięki nowatorskiemu podejściu możesz przyciągnąć uwagę mediów i dotrzeć do klientów, którym zależy na sprawnej, spersonalizowanej obsłudze. Dlatego warto już teraz zainteresować się tym tematem.

Paulina Michalska

Brand Manager, odpowiedzialna za rozwój marki, pozyskiwanie klientów i strategię komunikacji. Skutecznie buduje wizerunek firmy, tworzy angażujące treści SEO i dba o spójność przekazu we wszystkich kanałach. Dzięki przemyślanym działaniom znacząco zwiększyła sprzedaż oraz liczbę zapytań ofertowych, wzmacniając pozycję marki na rynku.

dowiedz się więcej

Przeczytaj również:

Wiedza i rozwój, Wywiad

Efektywna komunikacja lidera z zespołem w sieci sklepów spożywczych. Wywiad z Pawłem Głowackim

Dlaczego komunikacja lidera w sklepie ma kluczowe znaczenie? Skuteczna komunikacja lidera z zespołem to jedna z kluczowych kompetencji zarządczych w środowisku handlu detalicznego. W branży, gdzie codzienność jest szybka, zadania zmienne, a relacje intensywne – to właśnie sposób rozmowy, przekazu i reakcji lidera wpływa na atmosferę pracy, motywację zespołu i jakość obsługi klienta. Od tego, jak lider mówi, słucha i reaguje, zależy nie tylko sprawność operacyjna…
dowiedz się więcej
Szkolenia, Wiedza i rozwój

Jak współpracować w zespole i z klientami? – praktyczny przewodnik

Współpraca w zespole i z klientami – dlaczego warto rozwijać te umiejętności? Współczesne środowisko pracy wymaga nie tylko wiedzy merytorycznej, ale przede wszystkim umiejętności miękkich – a jedną z kluczowych jest współpraca. Niezależnie od branży, stanowiska czy rodzaju relacji zawodowych, współpraca w zespole oraz współpraca z klientami stanowią fundament efektywności i sukcesu. W zespole liczy się zdolność do porozumienia, dzielenia obowiązków i wspólnego rozwiązywania problemów. W kontaktach z klientami umiejętność…
dowiedz się więcej
Ostatnie realizacje, Szkolenia

Uwarunkowania prawne kabotaży w UE – relacja ze szkolenia dla firmy transportowej

Czym są uwarunkowania prawne kabotaży i dlaczego warto je znać W ostatnich latach temat przewozów kabotażowych zyskał ogromne znaczenie w kontekście swobody świadczenia usług transportowych w Unii Europejskiej. Uwarunkowania prawne kabotaży stanowią jeden z kluczowych elementów, który wpływa zarówno na konkurencyjność firm transportowych, jak i na ich zgodność z obowiązującym prawem. Ścisłe regulacje, zmieniające się przepisy oraz szczegółowe obowiązki przewoźników powodują, że znajomość tych…
dowiedz się więcej

Cenimy prywatność użytkowników

Używamy plików cookie, aby poprawić jakość przeglądania, wyświetlać reklamy lub treści dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz analizować ruch na stronie. Kliknięcie przycisku „Akceptuj wszystkie” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.